marți, 11 decembrie 2018

ION CUZUIOC - R. MOLDOVA - CONTROLORUL (proză scurtă)



   Ion CUZUIOC                    

CONTROLORUL
     (proză scurtă)
Soneria din vestibulul Institutului anunţă sfârşitul prelegerilor şi toţi o zbughiră care încotro. Eu, fiind cu buzunarele goale, stăteam şi-l aşteptam pe prietenul meu Mihai să-mi împrumute ceva parale pentru de-ale gurii.
Cu gândul la mâncare şi cu cinci lei împrumutaţi, mă urcai în troleibuz şi plecai la cantina studenţească.
La o staţie auzii un glas cunoscut: „Pasageri, pregătiţi biletele pentru control”. Era vocea lui Mihai. (Ţin să vă aduc la cunoştinţă că el lucra controlor la direcţia de troleibuze. Acum îşi făcea datoria). Eu, făcând blatul, stăteam fără grijă: doar Mihai controlează biletele şi... ce vorbă mai poate să fie? Când ajunse în dreptul meu, îi făcui cu ochiul şi-mi întoarsei indiferent privirile spre geam.
– Cetăţene, vă rog, biletul la control, auzii eu vocea cunoscută.
Speriat, mă uitai la Mihai al meu: „Ce, mă, nu mă cunoşti?”
– Cetăţene, biletul, sau amendă ...cinci lei!
Roşind şi mâhnit, îi aruncai ultimii lei, împrumutaţi chiar de la el însuşi. Foamea îmi trecuse, în schimb gândul la datorie îmi stătea ca o piatră pe inimă.
Trist şi îngândurat, am coborât din troleibuz şi am mers la cămin pe jos.
Cine-a zis, bine-a zis: controlorul la nevoie se cunoaşte.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...