luni, 10 decembrie 2018

VAL RĂZEȘU - ROMÂNIA - VERSURI



VAL RĂZEȘU



























ȚI-AM SPUS ÎNTOTDEAUNA

A mai trecut o vară, nu a-nflorit o floare,
tu încă-mi eşti departe, eu prea departe-ți sunt,
şi vine o toamnă tristă cu ploi în calendare
şi cu cocori ce pleacă dincolo de cuvânt.

De nu ne-ntindem mâna cât nu e prea târziu,
vom rătaci aiurea, pierduți de timp şi loc,
în lume, fără tine e rece şi pustiu
zadarnic ne ia viața impozit pe noroc.

Ți-am spus întotdeauna că ştiu un munte-n care
izvoarele-s săruturi şi brazii îmbrățişari,
cu cerbi şi ciute blânde ce pasc parcă din soare
lumina-ndrăgostită de tainice cărări.

Ți-am spus că numai munții ne-nalță peste rele,
ne arată depărtarea ce creşte între noi,
hai în Parâng, iubito, o peşteră cu stele
aşteaptă să-i fim furii atâtor nopți în doi.

Să ne-nchinăm pădurii şi cerului, să vadă
dincolo de cuvinte privirea indiscretă
când îşi scutură barba Parângul de zăpadă
cum Jiul se aruncă cu țipăt de egretă

Şi ne alungă în codrii tăcerilor adânci
ca să aflăm credința frumoşilor atei,
iubito, ştiu poteca ce urcă printre stânci,
să mergem spre vecie, ne vom întoarce trei.

Iubito, munții aceştia sunt locuința mea,
cu cerul mă acopăr, cu brazii murmur sfânt
iubirea mea frumoasă ca frumusețea ta
ce lasă munți şi ape şi cer fără cuvânt.


FOTO PARÂNG / SURSA: ADEVĂRUL .RO



















CÂNTEC LA O CHITARĂ SFĂRÂMATĂ

Te chem de atâta vreme... din lacrimă îți scriu,
să colindăm un munte cu luna în brațe sfeşnic,
să locuim cu norii un pisc de tot pustiu
noi, zeii provizorii ai cerului cel veşnic.

Hai cu mine în Parâng,
cerul în priviri să-l strâng,
să-l aşez pe fruntea ta
mai curat ca lacrima.

Pe şoseaua spre abis
circulăm fără permis,
hai, cât poți, şi eu cât sper,
să ne îmbătăm de cer.

Din văi să ne privească toți oamenii, mirați,
să treacă în legendă minunea nevăzută,
ei vor vedea, desigur, doi zei înaripați
îmbrățişați albastru, cum cerul îi sărută.

Să-ndeplinim sublim un ritual păgân,
când nori ne vor ascunde de ochii curioşi,
să-mi plec genunchii în iarbă, deplin să fiu stăpân
pe ochii tăi smaralde, sălbatic de frumoşi.

Tu poate poți, iubito, eu astăzi nu mai pot
cu iernile în suflet, mai am un singur gând, 
să locuim o clipă acolo, sus de tot,
să ne sărute un fulger, îmbrățişați arzând.

Caut cărări pierdute cu viața mea cu tot,
cu munții umplu golul ce încă ne desparte
dar Cântecul Iubirii abia, abia mai pot
să-l cânt la o chitară cu strune sfărâmate.

Te chem... de-o veşnicie, de vei veni cândva
vei crede - stea albastră- că nu-s' eu cel ce-l vezi,
n-am încăput cu totul în veşnicia ta,
m-au viscolit pe tâmple eternele zăpezi.

VÂRFUL PARÂNG / Foto: Adevărul.ro

( Să locuim iubito, aicea, sus de tot!)














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...