vineri, 7 decembrie 2018

DINICĂ OVIDIU CRISTIAN - ROMÂNIA - POEZII PENTRU TATA













Tata


la mormântul tatei
răsare luna din dreptul crucii
peste liniştea nopţii
ca un vis
pe care mama îl apără sârguincioasă
cu tăcerea pliată pe marginea
cuvintelor

Poezia


într-o zi i-am spus tatei
ţi-am scris o poezie
m-a privit blând
aşa cum privea el răsăritul zilei
cuvintele îi întârziau pe buze
se năştea bucuria
în piept lacrima
poposea în inimă
din blândeţe s-a născut lumina
apoi ea a aprins zâmbetul
mă primea în pieptul său
bătătorit de griji şi timp
avea loc acolo tot universul
şi tot mai rămânea spaţiu
pentru îmbrăţişare

Portret cu tata


tata nu a ştiut să râdă
micile grimase
făcute cu uşurinţă îi arcuiau
sprâncenele într-un zâmbet
întârziat
cuvintele îl locuiau cu răbdare
uitînd
de lacrimile ce-i colorau
ochii cu amurg
deseori întârzia să ridice
privirea spre cer
norii îi poposeau pe obraji
atrăgând obsesia timpului
în pauzele dintre tăceri
ridica mâinile către pădure
să-şi caute drumul în lumină
la capătul zilei ochii îi acopereau
faţa cu toamna îndelung aşteptată
cu buzunarele de la raniţa
de soldat al vieţii pline

Tablou cu tata


în partea de sus aşezăm inima
acoperită cu o umbră de tandreţe
sub ea ochii luminând în aerul respirat
apoi buclele care nu au fost niciodată
în dreptul gurii gura uşor crispată
într-un zâmbet ce alunecă în pieptul tare
călit de anotimpuri
culegem cuvintele ce au acoperit
îndoiala din vântul ce acoperea tot corpul
culorile le alegem bine
câte una pentru fiecare iubire nemărturisită

România

Cu ochii în viitor am împăturit harta și am pus-o în buzunarul de la piept
să nu-mă rătăcesc între hotare străine inimii
dintr-o dată în freamătul pădurii au plâns munții
adunând zăpezi netopite
râurile mi s-au vărsat în palme
soarele mi-a curs în inimă
Dunărea mi-a unit sufletul cu nemărginirea
păsările s-au strâns
să-mi afle emoția
frunzele s-au îngropat sub copaci
vântul a răzbătut
prin porți de lemn sculptate în memorii
copii cu zâmbetul soarelui pe buze recitau Eminescu


griji

asemeni unor foci mature
la pândă sub banchize
grijile lovesc sufletul
în așteptarea zorilor înnodate
sunt o funie groasă petrecută peste inima
ce pulsează grăbită
în trupul ros de carii
să desfacă falca de pământ ce mă leagă de tristețea cuvintelor




chipul tatei

pereţii galbeni din camera mea sunt plini cu ochii peştilor
cuprinsi în amurg
de lacrima uitatã
din care chipul rãmas tânãr al tatei apare
aşteptând, ora exactã
când aripile mele prind contur
aduc mai aproape cerul cu vulturi iar inima de la stele învaţã mersul

farmacista

printre rafturi și flacoane farmacista cu ochii
cât răsăritul
împunge lumina cu teamă
sfarmă tăcerea cu sânii petale de crin
ce pătrund prin halatul alb
așteaptă sunetele gri ale zilei
cuvinte încrucișate îi aduc zâmbetul
recomandă zilnic tratamente cu iubire
hoților de vise
zâmbeşte acrobatic
făcând abstracție de acţiunea adversă
a pastilelor
serveşte diafan amurgul
în ambalaj de plastic



ea

din fotoliu i-am privit spatele se încadra în tocul
ușii de la balcon
setos trupul îi absoarbe soarele
sigur mă vei înțelege
i-am spus
imaginea este pătată de muzica televizorului
trage din țigară
scrumul îi cade pe mâini
mâine se deschide sezonul ploilor
am continuat
fumul îi acoperă ochii
măsură a morții timpurii
tăcerea se așterne pe obrajii săi
cu pensula își colorează unghiile
seara voi fi apt să te iubesc nu vor suna sirenele
am afirmat
amurgul îi acoperă trupul cu riduri
în rânduri dese
pe trupul uscat
se întinde leneșă resemnarea
ea nu ascultă
doar înțelege timpul

Ochiul

Dacă un singur ochi
poate vorbi
atunci și numai atunci suma tuturor locurilor geometrice
în care inimile noastre
se întâlnesc
este numitor comun iubirii cu un singur ochi
deschis asemeni
soarelui
rănit de cuvinte
îți scriu



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...