luni, 16 iulie 2018

FLORIN GOLBAN - ROMÂNIA - CONVERSAȚII TĂCUTE




                              CONVERSAȚII TĂCUTE


Hai hui pe Facebook. Nu ne spunem nimic. Așezați față în față, în metrou, cu degetele parcă lipite de ecranele telefoanelor. Mintea îmi fuge către week-end. Plimbare pe străzi, o vizită la Humanitas să îmi mai cumpar niște cărți, apoi la o cafea. E singura librărie care îmi creează o stare de citit dacă pot spune așa. E mai intimă. Și aproape de casă.
În fața mea doi tineri care își trimit emoticoane pe messenger. El o curtează. Fata schițează un zâmbet în colțul gurii și se aprinde la față. Apoi el își scoate căștile din urechi  și i le întinde fetei. O cucerește. Mai în stânga, un tip între două vârste omoară monștrii. Parcă telefonul este o extensie a mâinii, am impresia că degetele îi ies cumva din touch-screen și cresc spre umăr ca un harpon.
O voce metalizată anunță că metroul merge către Gara de Nord. Mă pregătesc să cobor nu înainte de a mai arunca o privire asupra pasagerilor, majoritatea pierduți cu privirea în dispozitivele care le sunt lipite de mâini.
Metroul oprește în stație la Izvor și cobor. Vreau să traversez parcul pentru a respira puțin. Oamenii din jurul meu îmi par niște roboți ghidați de o mână nevăzută.

***

În parc iarba crește sălbatic. Oameni și câini, unii liberi, alții în lesă, traversând parcul sau jucându-se. Lângă toneta cu înghețată și sucuri un puști blond trage câteva cadre cu telefonul. Casa Poporului înălțându-se ca un monstru, mașinile, oamenii…
Lătratul unui câine trezește un pițigoi.
Aerul rece al dimineții îmi umple plămânii ca o binecuvântare. Inspir adânc și sper să mă țină toată ziua. La meteo au anunțat o zi călduroasă. Traversez fără grabă spre stația de autobuz. Câteodată e bine să renunți la mașină și să iei pulsul străzii. Oameni grăbiți care își poartă cu ei lumile.

***

La țară. În grădina mamei e o bucurie a culorilor. Și mirosul de pământ proaspăt plouat.

***

Scrisul mă vindecă de mine însumi, îmi dă altă aură.
Citesc haotic, Bănulescu, Kadare, Yasunary Kawabata și alții. Încep cărți și le termin târziu. Mi se amestecă cuvintele. Culturi diferite, aceleași sentimente de singurătate.
Omul și sinele.

***

Iarba crește sălbatic. Printre păpădii îmi port în tăcere gândurile. Roua dimineții îmi sărută tălpile goale.

2

Iată-mă după mai bine de o lună încercând să mă golesc de mine. De mine și de această lume. V-ați putea întreba dacă există alta. Lumea o construim noi prin gesturi mărunte.
Mă pierd printre oameni și mă încarc cu inutil.
Sunt oameni care cauta spații pentru a le umple cu ei, unde sa-și consume energiile, să se golească de ei. Am cunoscut astfel de oameni și încerc să stau cât mai departe de ei. Nu îmi place să mă consum în acest mod, să mă las invadat de energiile altora.Eu nu sunt un spațiu unde alți să vină și sa-și verse nu-ul.

***

În biserică, așezat lângă Dumnezeu. În palme ține o carte răsfoind în liniște filele. Rostește în gând o rugăciune. Mă privește blând și-mi zâmbește.
„Ce te apasă fiule? Ce te apasă?”
„Păcatele lumii Doamne,păcatele lumii mă apasă pe umeri. Și nu am timp să-mi hrănesc sufletul. ”
„Să-i dăm răgaz timpului fiule, să-i dam răgaz.”
Soarele se lăsa la apus luminând cald iarba din grădina bisericii.

3

Fragment de cer. Cât o intersecție. Albastru intens, asemeni asfaltului sub arșița soarelui. Frige ziua asta de vară toridă. Nici un nor pe cer.

***

"Îl caut pe Dumnezeu", i-am spus preotului.
"E în grădină, se joacă de-a v-aţi ascunselea printre copaci", a răspuns preotul.
Soarele se lăsa la apus poleind turla bisericii.

***

Iată-mă aici, printre voi, ca un pasager clandestin printre navetiștii de la cinci dimineața. Troleibuzul e gol dar eu stau agățat de scară.
Nu, nu cobor la prima. Eu merg pân-la capăt”, îmi spuse duduia din spatele meu, cu o sacoșă de rafie în mâna dreaptă. Cu stânga se ținea de bară.
Troleibuzul e gol dar eu stau agățat cu mâna de bară.
„Eu merg pân-la capăt”, îmi spuse duduia ținându-mă de mână.

4


Mai obosim și noi, tot sperând. Și ne întoarcem în copilărie, să ne încărcăm cu inocență. Doar așa mai putem supraviețui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                              ,,PAȘI DE CATIFEA”                               ,,CU SUFLETUL ÎM PALMĂ”