luni, 16 iulie 2018

LORIN GOLBAN - ROMÂNIA - O MIE DE CUVINTE






o mie de cuvinte


purta întotdeauna
același tricou gri,
avea două tricouri gri
cu imprimeuri diferite,
jeanși scurți albaștri,
șosete gri și adidași albi

cand era întrebat ceva
raspundea scurt,
în două, trei cuvinte-
restul le punea deoparte,
nu știi când o să ai nevoie
de ele -
își spunea el in gând

îl vedeai zi de zi,
îmbrăcat în tricoul lui gri
și jeanși scurți albaștri
salutând scurt sau
doar dând aprobator din cap.

când îl întrebai ceva
îți raspundea scurt,
da sau nu,
alb sau negru,
îmbrăcat întotdeauna
în tricoul său gri,
 avea doua tricouri gri
cu imprimeuri diferite.

restul cuvintelor
le punea deoparte,
nu știi cand o să ai nevoie de ele -
își spunea dând aprobator
din cap

l-am întâlnit într-o zi
îmbrăcat in tricoul său gri
fără imprimeuri,
jeanșii scurți albaștri
șosete și adidași albi.
m-a salutat scurt
dand aprobator din cap

restul cuvintelor
le-a scris pe-o hârtie,
din hartie a făcut un avion
și le-a răspândit in lume

nu știi cine o să aibă
nevoie de ele
mi-a spus,
îmbrăcat in tricoul său albastru.




  

azi, eu


azi sunt mut

am voie să fiu
mut
de uimire
sau nu

dacă

îmi veți
tăia mâinile

voi scuipa pe voi

cuvintele
și voi fi mut

până în vârful
degetelor boante




soarele răsărea

la răsărit
și asfințea
la asfințit

la amiază

stătea cocoțat
deasupra streașini
holbându-se la pisicile
tolănite cu burta
la soare


 

să nu strivești apusul –

cu pata de întuneric
a nopții

 

 

 

  

aripi înalte

 

îmi pun aripi de fluture

și plec
zburând
să însoțesc apusul
printre ierburi înalte

de secera lunii

îmi voi agăța
în taină
gândurile



Lumea, așa cum

o știam eu,
nu mai este

Se contopeau vocile

țăranilor cu nechezatul
cailor, uruitul roților carelor
și nori de colb
portocaliu
în asfințit

copil alergând pe ulițe .
Lumea asta

a luat-o mult înainte
Și nu pot s-o ajung.
Sau mi-e teamă?

Copii alergând pe ulițe

cu degetele parcă lipite
de ecranele telefoanelor.

16 septembrie 2017, București

Privindu-i


cum stau

cuminți,
cu inimile cât
doi purici
gata să sară,
pe banca din
fața casei
privind
înspre capătul străzii

de acolo răsare Soarele,

ca o poartă lăsată deschisă
poate vin copii

și noi nu-i auzim
măi omule!
bate vântul
și duce vorbele departe
de urechile noastre

Privindu-i

dinspre capătul străzii
prin poarta lăsată deschisă
cum stau cuminți
așteptând
cu inimile
cât doi purici
gata să sară.



ajuns acasă


adorm

în cochilia
unei scoici
ascultând marea



de ploaie

mă strecor


sărind
peste cerul
oglindit
în balta
din fața
stației
de autobuz



din el coborând
chicotind
liceene sprințare

 



Me and facebook


What is in your mind?

A new question from facebook.
Birds of steel that cut the sky.

Yeah, these birds are catching my mind.




Supus ispitei


Nu vreau să pierd nimic din aceste senzații.
Supus ispitei, tentației imediatului...
Acum, eu...
Bară la bară, la volanul mașinii mele,
o Dacia Lodgy, an de fabricație 2012.
Ascult Rock FM.
Privesc apusul.
în retrovizoare Soarele coboară încet după Casa Poporului.
Fac o poză cu telefonul și o urc pe instagram.
#apusulsoarelui, ceva despre oraș...
Să știe lumea că eu trăiesc apusul.

Trăiesc?
Sunt aici, atent la trafic sau supus tentației imediatului
încerc să exist acolo, 
visându-mi viața?







cântec târziu


prin fereastra întredeschisă
luna rezemată de tocul ușii
roțile marfarelor sparg
liniștea nopții într-un cântec târziu
șeful de gară trage adânc din țigară

pe miriște sperietoarea
sprijină pe umeri oiștea carului





sprijinit de tâmpla cerului


azi
o să bag poezia
în carantină

azi nu citim nu scriem poezie
e contagioasă ca gripa
și nu îmi produce emoții
doar milă
mă scutur de cuvinte
ca plopii toamna de frunze

am rămas gol
sprijinit de tâmpla cerului
de undeva dinspre răsărit
soarele îmi zâmbește știrb
ea șterge cu mopul urmele dimineții
rezemată de tocul ușii
umbra plopului deșirată




  
bobi de lumină


copil al străzii
scuip coji de semințe
în poala lumii

unde va încolți
răsăritul?




  

nocturnă


cum trenul taie
întunericul nopții
două trupuri înlănțuite
în vagonul cușetă
zborul rotund al timpului

în câte gări pustii ne vom opri?

  

mărunțiș


nu-mi cereți
n-am
să vă dau
restul

nu am cuvintele
la mine
în buzunare
suflă vântul
a tăcere

am plecat sorbind
pe furiș
o gură de cafea

pe fundul ceștii
au rămas
cuvintele
ghicind
viitorul

nu-mi cereți
n-am azi
să vă dau restul



so far away


în ajun
iarna desenase flori
pe fereastra dinspre
răsărit,
soarele zâmbea știrb

„so far away for me”
se aude în surdină
la radio
„so far away for me”
și o chitară acustică…

tu îmi citeai poeziile
îmi citeai poeziile
direct pe trupul tău
cuvintele mele
creșteau
creșteau
din vârful degetelor
pe trupul tău
fără punct și virgulă

la radio
o chitară acustică…
„I get so tired when I have to explain
When you’re so far away from me”
se aude în surdină
fără punct și virgulă

how far away?
te întrebi tu
dincolo de fereastră




 amurg



brusc
deasupra miriștii
umbra plopului
deșirată





autoportet


născut pe 27 Aprilie,
nu contează anul
Poetul nu are vârstă
niciodată nu-i va fi trecut
timpul,

era o duminică ploioasă
de primăvară






Eternitate


Iarna așterne între noi amintiri.




sunrise
                           


dimineața
pe nemâncate
se ia o pastilă

fac gargară cu
2 lingurițe de
bicarbonat de sodiu și
juma’ de pahar cu apă
călduță

afară
oameni și
câini
unii liberi
alții în lesă
traversând parcul
dimineața
pe nemâncate

  

peisaj dezolant urban



din cer nu îți pică nimic
nici măcar o rază de soare sau
două picături de ploaie

doi porumbei trăgând un nor
peste apus
zborul întortocheat al unei frunze
și un chiștoc de tigară
nestins

doi pași mai încolo
un coș de gunoi
zadarnic speranțele noastre
nu ne vom schimba
niciodată

nimeni nu stânge rahatul
trăgându-și animalul
de lesă

care e omul
și care câinele
în povestea asta?
privește nedumerit bâtrânul
sprijinit în toiag 



Acasă


În fața bisericii
Dumnezeu
vindea flori
1 leu firul

Dă-mi 5 lei
și
ia-le pe toate
Să plec și eu
Acasă

Se făcuse
seară

În fața bisericii
Dumnezeu vindea.
flori

Le-am cumpărat pe toate
și am plecat
cu Dumnezeu
Acasă





amurg

soarele
traversând zebra
lumina roșie
a semaforului
toate mașinile aliniate
tăcute
casca lăsată pe spate
a polițistului
și fordul galben
înmatriculat în Bulgaria

peste oraș
noaptea
înghițind soarele


  

Egal cu tine!
                           


Egali suntem doar în fața lui Dumnezeu.

În fața lumii
unul sau unii
sunt piedestalul pe care altul
sau alții
își ridică statuie!





cast away

în jurul tău se crăpase
de ziuă
noaptea spartă -n
bucăți neregulate
pe caldarâm
gunoierii
măturând strada

te întrebi
de unde atâta lumină
pe zâmbetul unui mut?




zbor


deasupra orașului
nici o pasăre
nu-mi tulbură
albastrul
                                                 


selfie


selfie cu marea
îmi pun pielea
la saramură




Amurg de septembrie



Câte o frunză atinge pământul,
Valuri se sparg în tăcere de țărm.
O frunză îmi mângâie părul...
O ating, o sărut, o privesc
Gesturi pe care nu le pot înțelege.

Noaptea acaparează orașul,
Pietre gemând la atingerea mării
Câțiva nori nuanțați ușor violet...
E septembrie...e amurg...e târziu.

1996



             #amurg             


ne desparte doar o noapte
îmi spuse soarele
învelindu-se cu marea


 *


las cuvintele la dospit

                                                      


 vinyl


cum acul patefonului
pe luciul discului
yellow submarine
yellow submarine
vântul împinge
razele soarelui
prin fereastra deschisă



                     după-amiază de câine                 


scoțându-și omul
cu lesa pe insulă
îi lăsăm liberi
să alerge socializând
încoace și-ncolo
în timp ce noi,
câinii,
tragem o pipă
la terasa de vis-a-vis

între un fum
și o lătrătură
de bere
stăm la taclale

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                              ,,PAȘI DE CATIFEA”                               ,,CU SUFLETUL ÎM PALMĂ”