vineri, 6 iulie 2018

CORNELIA DIȚĂ - ROMÂNIA - GRUPAJ DE POEZII






De ți-a bătut sfios în poartă,
Cu suflet strâns, un om sărman,
Cerând doar pentru -o pâine
Un amărât de ban,
Cu sufletul curat să-i dai un colț de pâine
Să-și potolească foamea până mâine,
Și un pahar de apă tu să-i dai,
Dacă vreodată, bani nu ai!

Întâmpină-l cu o vorbă bună,
La rana sufletului să o pună,
Și un zâmbet luminos
Să-i fericească fața...
Nimic nu costă,
Dar fă-i frumoasă viața...!

Ce iei cu tine, ce avere?
O faptă bună, vreodată nu vă piere,
Căci dar din dar mereu se face Rai,
Atunci când din puținul tău
Te înduri să dai...!

DAR DIN DAR...
...                                           
    
Cornelia Diță


Spuneai...


Spuneai ca-n părul meu gălbui
E-un asfinţit de soare,
Şi câte-o rază rătăceşte prin
Privirea mea,
Eu mă- oglindeam în ochii tăi
Cătând o pală de răcoare,
Găseam mereu un univers ce
Parcă -n frunte -ţi strălucea...!

Privind, mă rătăceam prin umbră
Altei dimineţi,
Şi mă prindea ades prin ochii tăi,
O altă inserare,
Aş fi făcut orice ca tu să nu regreţi,
De a-mi fi spus...
"Eşti asfinţitul meu de soare...""!

Să mă priveşti şi atunci, când
Toamna mă ajunge
Şi primăverile demult vor fI trecut,
La mine-n păr, poate alt asfinţit va plânge,
Că macii- însângeraţi, de-o vreme
I-a pierdut...!
12.07.2015                                           


**************

Zburasem iar purtată de un ciob de stea
Pe un tărâm ce nu era al nimănui,
Nici steaua aceea nu era a mea
Dar căutam febrilă, ochii tăi căprui...!

Ating în zborul meu cu sufletul de cer,
Ca de un petec de azur strălucitor,
Și uit de ochii tăi, și nu-mi mai este dor,
Plecat - au toate cu stelele ce pier...!

Cioburi de vise, cioburi albastre de stele,
În nopțile de vară când zbor spre nicăieri
Spre tine aș zbura, dar tu nicicând nu-mi ceri,
Și vezi iubire, doar visele mereu sunt ale mele...!
...
Cornelia Diță
” CIOB DE STEA”


Dacă...                



Dacă -într-o zi
Ţi-aş săruta
Pleoapele,
Curate ca apele,
Aş simţi aroma
Cerului de vară...
De- aș avea curaj,
Într-o doară,
Să-ţi prind fața în palme
Când sufletu -ţi doarme,
Dincolo de el să privesc...!
Altfel, cum să-ţi spun că..
TE IUBESC...?
Cornelia Diţă
                                               



ÎN INIMĂ

I-am spus... să te lovești de soare,
Și... i-am dat drumul să zboare!
Dar pentru că era o picătură de buburuză,
S-a întors la mine, o amărâtă de frunză!

Am închis în inimă o pasăre...
Eliberată, i-am dat drumul să zboare,
Știind-o mereu călătoare,
Dar... nu s-a întors niciodată înapoi,
Pe undeva, cântă singurătatea din noi!

Diminețile iscodesc câte un nor,
De fiecare aripă a ei mi-este dor,
O simt aici ca fulgu” -n palma mea..
Și cântă dumnezeiește pe un colț de stea!

Se va întoarce (îmi spun) toamna viitoare,
Sau îmi sădesc în inimă o floare!
De atunci, întreb în neștire,
De ce-ai plecat iubire,
Nu știai că doare...?
Cornelia Diţă,
01. Iulie, 2018
SEVERIN





DOUĂ ILUZII


Știu,
Te ascund,
Mă ascunzi
În neputința
De a spune
Într-o zi
Lucrurilor pe nume,
Iar eu, da, eu...
Vechea,
Prăfuita harpă
A lui Orfeu,
Te ascund în melodii neauzite,
În poezii necitite,
În nevăzute rânduri,
Nedeslușite gânduri,
Cum n-or să audă surzii...
Noi doi... două iluzii!
Cornelia Diţă



                                                       





COVOR DE PETALE

Bătuse vântul tare
Cu urlet dușmănos,
Flori albe așezase
În mâlul de pe jos,
Cu ochii plânși,
Sărut în gând
Covorul de petale,
De parcă cerul gri
Mi le - așternuse la picioare!
        Pășesc încet
        Și iarăși mă opresc
        Atâta frumusețe Doamne,
        Nu pot să irosesc,
        Mai fac un pas alături,
        Mă trece un fior,
        Suspină o petală
        Și gleznele mă dor...!
De trandafirii albi,
Nu avusesem parte,
În ciudă -mi vântul
Îi poartă mai departe,
N-am vrut nicicând
Din trandafiri, covor...
Dar de parfumul lor,
Mereu îmi este dor...!
Cornelia Diţă
02.07.2018
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN vă ÎNVITĂ SA LECTURAȚI REVISTA ,, LUCERAFĂRUL DIN VALE” Edițiile ANULUI 2024 - VIDEOCLIPURI - LECTURĂ PLĂCUTĂ

                                                          REVISTA ,,LUCEAFĂRUL DIN VALE” Anul 7, Nr. 3/2024                         REVISTA ...