joi, 5 iulie 2018

PĂCURAR ADRIAN TARCIUS - ROMÂNIA - Grupaj de poezii






1.


Și uite gândul acesta mă doare,
Îl țin într-o palmă și în palmă e o floare -
Din lumea aceasta deși din alta îmi pare,
Iar cerul cu marea se pierd în privire -
În loc de inimă în piept o frunză îmi bate
Și din când în când mai suspină,
Iar tu ai pas de felină cum pe tâmplă îmi pășești
Și luna e atât de argintie și tu atât de frumoasă ești.

2.

Și da recunosc sunt vinovat,
Pentru tăcerea de ieri -
Cât și pentru cea de acum,
Te-am iubit și nici nu contest -
Un păcat adăugat la un alt păcat,
Căci și azi mai iubesc -
Deși nici nu mai știu prea bine pe cine,
Pe tine sau această tăcere din mine.

3.

Și coborând din piatră,
Primul gând mi-a fost să fiu apă -
Căci piatră am fost,
Călcată de unii, azvârlită de toţi -
Apă fiind aș curge liniștit,
Între maluri -
Până la întâlnirea,
Cu marea de apoi
Și nu m-aș mai întoarce în piatră,
Nu m-aș mai întoarce la voi.
Pe tine sau această tăcere din mine.
4.

Și iată pe nimic sprijinit,
Înspre tine o mână întind -
Cu cealaltă o stea dau să cuprind,
Dar steaua tot stea -
În păr nu vrea ca să îți stea,
O alta zăresc în spre ea -
Mâna iarăşi întind
Și pentru o clipă din ochi te pierd,
Îndeajuns cât să văd -
Căderea ta în abis,
În marea învolburată -
Neștiind că și ea te așteaptă.

4.
Și iată pe nimic sprijinit,
Înspre tine o mână întind -
Cu cealaltă o stea dau să cuprind,
Dar steaua tot stea -
În păr nu vrea ca să îți stea,
O alta zăresc în spre ea -
Mâna iarăşi întind
Și pentru o clipă din ochi te pierd,
Îndeajuns cât să văd -
Căderea ta în abis,
În marea învolburată -
Neștiind că și ea te așteaptă.

5.

Și câțiva nori de ploaie,
Mai cern pe aici târziu -
Se înserează și ochiul îmi este pustiu
Și plouă sănătos,
Peste a lumii boală -
De ne-am mai face bine,
Am râde iar în răsărit de soare -
Dar până atunci iubita mea cu gleznă fină,
Preumblate prin gândul meu-
De boală și tristețe până la urmă,
Voi adormi și eu.

6.

Iată mă desprimăvărez de tine,
Cum frunza de verde -
Cum ochiul de privire,
Cum gândul cel de azi de cel de ieri
Și ne vom întoarce fiecare,
La starea de început -
În piatră curgătoarea tu,
Eu în cel dintâi cuvânt.

7.

Și între noi întrebări nu mai sunt,
Nici răspunsuri în aşteptare -
Ce dureros de tăcut ne sună pașii,
Pe verdele ierbii călcând -
Stă în cumpăna lunii,
Tot ce-am trăit și iubit -
Cum stă cortina să cadă,
Peste spectacolul lumii -
Două bilete am luat și încă te mai aștept,
La cina din urmă.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                              ,,PAȘI DE CATIFEA”                               ,,CU SUFLETUL ÎM PALMĂ”