joi, 5 iulie 2018

NICOLAE NISTOR -ROMÂNIA - GRUPAJ DE POEZII




CUBUL RUBIK  

am schimbat oglinzile din mine
eram prea tânăr să cred
că imaginea se topește în afară 
făcând scălâmbăieli copilărești
mai am multe de făcut între ușile
care mă prind din zbor ca un future
 capcane care au chei identice
chiar dacă una este fără ieșire
lasă-mă pușcăriaș între doi gardieni
nu știu care este corupt sau care minte
o singură întrebare pentru libertate să pun
negativă sau pozitivă 
atunci scap de gardianul șef 
care poate întoarce timpul 
ocupat să topească ceasurile
de colecționar plictisit
iar eu aștept în cubul Rubik să ghicesc
cum să trec prin oglindă 
și să rămân tânăr
nu mai trageți de mine
nu iau nimic după mine
când perfuziile din tendonul stâng
descarcă tot ce este în minte
spitalul de nebuni se dezminte
stau legați toți cu fire din papiote
și fiecare se învârtește să zboare
eu deschid aripile și plutesc în disperare
să nu cad în țesuturile colorate carnivore
papiote nebune ce vor să mă devore



DIALOGURI ÎNTRE ADAM ȘI EVA



Eu nu eram femeia ta când au apărut copacii,
atunci nu era nimic… Eram noi,
ne ciondăneam cine să plângă mai mult,
nici nu știu de ce eu să procreez.
Am auzit în somn ce am de făcut,
apoi tu mă priveai buimac, nu știam de ce,
când am văzut apa am privit în oglinda ei,
eram altfel, nu-mi dau seama cum
foamea vine odată cu dragostea –
un măr căzut din copac,
apoi am început să trăim legați de două fire,
unul alb și altul roșu,
apoi tu l-ai împletit pentru mine,
mi l-ai așezat pe burtă și am născut.
El semăna cu primăvara noastră
când furam mere…
Nu mai știu cine pe cine a ademenit,
poate de vină erau smochinele de atunci.
Noi am înflorit lumea!


EȘTI STRIGĂTUL DIN MINE
 
Ochii nu sunt suficienți să te atingă,
nici mâinile nu văd întunericul.
Cum să privesc prin pahare false
deformata noapte din tine?
O știre televizată despre un destin
alergat de spaime
care traversează strada pe zebră,
un fel de spațiu închis într-o colivie urbană,
lumi desenate pe asfalt cu mâinile negre,
albul care enervează haosul mental
și tu, tu care mergi oarbă pe străzi
cerând o țigară și un coniac vechi.
Privesc un spectacol cu tine din altă lume
pe acest caldarâm fără nume…
Pileala are ochii stinși prea departe 
să te pot opri din alergarea ta fără noapte,
geamurile rulează un film cu tine
numai eu te văd ca un strigăt din mine.


CĂLĂTORUL ÎNDRĂGOSTIT 

Poate o să plângi când voi sosi din lumi uitate 
Unde ascuns am fost o vreme în târgul din cetate, 
Cu fete răcorindu-şi nurii în ploi răzleţe. 
Poate ai să râzi, dar nu mai sunt cel uitat de tristeţe, 
Port costume scumpe obosite prin teatre, şi am alte păreri
Despre ascunsa carte în care parcă ai zăbovit doar ieri. 
Poate ai să rămai uimită ce timpul face din visele plecate
Şi cum au devenit scrum istoriile tăinuite în păcate. 
Poveştile iubitelor devin basme şi ne duc spre hău. 
Îmi este dor de odaia cu miros de cărţi, de trupul tău, 
De floare crudă şi zilele continuu fără de sfârşit, 
O, femeie, dulce ispită, cât te-am iubit! 
Nu te-am uitat şi umbra ta-n mine se mai ascunde, 
O, femeie, unde-mi sunt anii rătăciţi, unde?


CALEAȘCA DIN NOAPTE

Este prea frig în astă toamnă, prea plâng cuvintele în cer
care te caută pe tine în pâlpâiri de stele care pier…
Orașul acesta ce nu doarme de multă ploaie care doare,
luminile ce duc însingurarea să lase urme pe trotuare
și cum tac miei ascunși în locuri sfinte, în crucile de la hotar
și ce mai strigă disperarea în vocea falsă de samsar…
Se aude zgomot de caleașcă ascunsă în vremurile trecute,
privesc pe stradă, nu te văd, doar umbre triste și trecute…
Văd casnicele ce se plâng de trecuta viață irosită,
tu ești departe și nu văd de prea mult cer trecut prin sită.
Ce pot să am în acest burg decât o amintire îngropată
cum ochii tăi ce se ascund în ademeniri de altă fată
și trupul tău ascuns în piatră nemișcătoare și tăcută
mă cheamă să cad în păcat în astă lume netrecută.
Trec suflete pe lângă mine cu flori mirositoare spre mormânt
și trupul meu încet mă doare, mă pipăi și parcă numai sunt…
Este prea frig în astă toamnă, până și pietrele șoptesc
despre caleașca părăsită trasă de caii albaștri
ce au coborât din cer, pe pământ!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                              ,,PAȘI DE CATIFEA”                               ,,CU SUFLETUL ÎM PALMĂ”