luni, 16 iulie 2018

FLORIN GOLBAN -ROMÂNIA - CERUL




                                             CERUL 


1

                 Acoperișul casei împrumuta cate puțin din culorile copacilor din fața curții.   
În stânga potecii, ce șerpuia către poartă, o grămadă de porumb strălucea in soare.
Porumbarul era gol. Își aștepta chiriașii pentru încă o iarnă. Sub el erau boabe din recolta de anul trecut, unele roase de șoareci, altele încolțite.
În lumina apusului, trandafirii înfloriți parcă păstrau ceva din căldura  verii abia trecute. Doar unul, scuturat de vânt, îmi spunea că e toamnă.

2

             Cerul se întindea până departe, aproape de Ivănești unde se unea cu câmpia.
La munte cerul se termină brusc. Începe aici lângă coama asta și apoi dispare, dincolo de creste. La mare, privind în zare spre linia orizontului. Nu știi unde se termină marea și unde începe cerul.
La câmpie cerul e cer și pământul pământ. Cerul începe acolo, de la calea ferată și se termină în lanul de grâu. Ce poate fi mai frumos decât cerul albastru, pictat uneori cu nori pufoși albi, un cer care plonjează in holdele aurite ale câmpiei?

3

            Așezat pe malul apei. Privind cerul, apusul, cu ochii inimii. Lumini și umbre sparte într-o sarabandă a culorilor.
Cerul destrămat în lac. Parcă împrumutând ceva din agonia copacilor desfrunziți de toamnă.

4

              Ținea cerul prizonier într-un patrulater. Geamul de la bucătărie dădea in spatele blocului. Jos era o curte interioară de vreo 24 mp. Așa era construit blocul .Avea patru scări, așezate intr-un pătrat, iar geamurile de la bucătărie și baie dădeau in curtea interioară.
Locuia la etajul patru din zece. Deschidea deseori geamul de la bucătărie, își aprindea o țigară. Și privea bucata lui de cer.

5

            Încercam să ghicesc dalele de beton ale peronului. Pe margini erau smocuri de iarbă acoperite de brumă. Prin ceață abia se contura gara. Siluete alergau încoace și-ncolo.
Unii după bilete, alții după țigări și covrigi.
            Mă simțeam ca un pasager clandestin printre navetiștii de la șapte dimineața. Am urcat
în tren, oprindu-mă pe culoar. Mi-am aprins o țigară, desenând pe fereastra aburită a trenului.
Cerul de toamnă se ghicea prin ceață.

6

Coroanele copacilor atingeau pământul cu vârfurile. Rădăcinile lor erau bine înfipte în cer, trăgându-și seva din nori. Frunzele cădeau de jos in sus, făcând covor in jurul soarelui.
Le dădea incet la o parte făcându-și drum cu vâslele către ponton. Încet, cerul se destrăma in noapte .

7
           
            Șiruri de plopi sprijineau cerul de o parte și de alta a drumului. Zburând printre ei, un cârd de cocori parcă atingea secera lunii. Agățată de umerii sperietoarei…
Ici colo glugi de coceni așteptând să fie încărcate-n căruțe.
Șoseaua însoțește calea ferată vreme de vreo doi kilometri apoi se termină brusc. Căruțe străbat câmpia. Li se amestecă oamenilor cuvintele cu țipătul cocorilor.

8

            Pe drumul care pleacă dinspre islaz, vaci în cirezi merg înspre acasă. Intră în sat însoțind soarele. Fac poze cerului cu telefonul. Pun pe instagram apusul.
Printre uluci, doi trandafiri  îmi zâmbesc înfloriți. Câțiva se scutură de toamnă.
În spatele gardului, umbra dezgolită a nucului. Umbra mea alungindu-se…

9

Plouă discret, printre frunze casele își schimbă înfățișarea. Cerul de plumb apasă deasupra orașului. Ploaia spală trotuarele de mucegaiul toamnei.



10

Fumează,  la o cafea cu doamna. E o lumină albă,  prea albă. Lumina neoanelor. Se privesc în ochi, moartea și doctorul. Mai bea o gură de cafea, trage un fum și...Nebun la C4. O fi numărul camerei,  al salonului? Soarele luminează slab turla bisericii...
Privește tăcut ecranul telefonului, îl închide și pleacă. Îi spuse asistentei că lipsește o oră.

11

            Luna crește din mare lovindu-se de catarge. Umbra cazinoului, legănată, se alungește-n talazuri. Pe faleză, țipătul unui pescăruș, însoțit de sunetul strident al unui acordeon, sparge monotonia unei toamne târzii.
            Băncile goale, aleile răvășite de frunze. Degetele acordeonistului legănându-se.


12

            Doar l-am observat, nu am avut timp să-l admir sau, nu mai știu, să mă las furat de admirație. Dar l-am reținut. Soarele puternic de septembrie și petele albe care brăzdau cerul, combinația de culori. Îmi amintesc zilele de vacanță, când ieșeam să fumez o țigară și uitam de timp, privind siluetele vapoarelor aflate în larg. Îmi plăcea să le privesc mai ales noaptea. Îmi creau impresia unui oraș plutitor.

13

            Totul e descompus. Ce puteam privi la lumina zilei încercam să bănuiesc noaptea, pipăind întunericul.

14

            Contopit cu amurgul. Să nu-l strivești, cu pata de întuneric a nopții.

15

            Mă privesc în oglindă. Închid ochii.
De ce se privesc oamenii în oglindă dacă nu își pot vedea sufletul?

16

            În fiecare cameră există câte o oglindă, pentru pacienți – să poată vorbi cu ei înșiși.
Eu obișnuiesc să vorbesc cu Dumnezeu. Îmi vorbește întotdeauna noaptea.
            Poate vă întrebați de ce îmi vorbește Dumnezeu noaptea. Dumnezeu mi-ar vorbi ziua, dar se teme că poate fi văzut de oameni și aceștia ar arunca cu pietre în El. Bine, ați putea spune, dar de ce nu le vorbește și lor din întuneric? Din dragoste. Oamenii ar arunca oricum cu pietre și, întuneric fiind, s-ar omorâ între ei.

17

Dumnezeu e ținut prizonier în oglindă.

18

            Când există telefonul, internetul... social media, poate fi scrisoarea de prisos când e nevoie de comunicare? Atunci când depărtările, și nu numai, ne despart?
Îmi lipsesc zilele când scriam scrisori, timpul în care noi, oamenii, purtam discuții atît de provocatoare prin conținutul și diversitatea lor.
            Îmi place, ador, haha, uau!, tristețe, furie. Emoticoane. Suntem doar emoticoane și pixeli.

19

            “Pe buzele ei calde mi se naște sufletul” Lucian Blaga
           
20

            Dimineața îmi beau cafeaua pe buzele tale cu gust de vară.





21

            Soarele zâmbea știrb prin bolta de viță de vie din fața casei. Umbra salcâmului parcă plutea, proptindu-se de tocul ușii. Fereastra era deschisă, lăsând aerul rece al dimineții de toamnă să-mi invadeze nările.

22

Nu sunt al Bucureștiului.
Sunt al câmpiei, al Bărăganului.
Și mă ard tălpile, de dorul câmpiei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                              ,,PAȘI DE CATIFEA”                               ,,CU SUFLETUL ÎM PALMĂ”