vineri, 30 noiembrie 2018

KESSY ELLYS NYCOLLAS - ROMÂNIA - SUFLET RĂNIT





SUFLET RĂNIT

       Mă aflu din nou în pragul sărbătorilor de iarnă, moment în care sufletul meu, întreaga mea fiinţă, uită de vârstă şi se întoarce pe meleagurile copilăriei unde mă regăsesc cu fetiţa plină de viaţă, cu codiţe şi cu panglicuţă albă pe cap, aşa cum o cereau vremurile.

        Mă simt într-un soi de transă, de meditaţie! Nu mi se conturează, în minte şi suflet, starea perfectă dar ceea ce pot să spun este o stare amestecată cu amintiri frumoase, bucurii, imagini ale bunicii şi ale părinţilor, ale surorii mele cât şi a copiilor şi vecinilor.

        Toate acestea nu mai sunt. Viaţa mi-a purtat paşii departe de casa părintească, de locurile natale, trăind printre străini, undeva într-un orăşel de munte, liniştit dar încărcat şi el de emoţii şi sentimente. Nu pot să mă întorc acasă decât cu gândul. Acolo nu mă mai aşteaptă nimeni de multă vreme. Singură, căsuţa părintească care, rezista eroic, ploilor, vânturilor, viscolelor din Bărăgan, are acum poarta încuiată cu un lacăt ruginit.
        Amintirile mi se opresc undeva în faţa porţii unde, îmi revăd mama care mă aştepta ca pe cel mai de preţ dar, dat de Dumnezeu. Mă apropii cu emoţie de acel loc. Acolo am lăsat copilăria cu tot farmecul ei, anii de şcoală, adolescenta mea, dar şi primele iubiri. Acele iubiri platonice lipsite de interes şi lipsite de păcatele lumeşti.

        Chipul mamei îmi surâde cald şi senin. Ochii ei mă privesc şi acum cu aceeaşi dragoste. Castanul falnic de la poartă mă aşteaptă şi el ca pe un oaspete de seamă. Intru în curtea casei. Bolta de vită de vie mai are încă, pe ici pe colo câte un strugure stafidit şi câte o frunză ruginie, merii, vişinii şi nucul sunt desfrunziţi complet iar crengile lor parcă îmi simt mâhnirea şi parcă încearcă să îmi ofere îmbrăţişările lor, în locul celor dragi care nu mai sunt. Toată ograda este plină de frunzişul veşted şi răvăşit de vântul toamnei.

        Oprită în fața scărilor, de la intrarea în casă, gândul mă poartă înapoi la acea fetiţă şatena, cu părul lung şi la tot ce cândva era în acea casă. Paturi cu saltele pline cu paie de grâu, presurile ţesute în război, din diverse haine vechi, tablourile părinţilor şi a bunicilor mei, agăţate pe perete, icoanele care tronau sub câte un ştergar frumos ţesut sau cusut, străjuite de sticlele cu apă sfinţită care aveau în loc de dop crenguţe de busuioc uscat, văd lămpile cu petrol care luminau, destul de slab uneori, prin sticlele lor afumate.

       Nimic nu mai este. Casa este goală. Fiecare a luat rând pe rând, dea lungul celor treizeci şi cinci de ani, de când casa este pustie, câte ceva.

       În imagini îmi apare bunica mea care, în ultimi ani, orbise şi care ne cauta cu mâinile întinse să ne simtă şi să ne îmbrăţişeze. Să ne dăruiască covrigi, mere, nuci şi biscuiţi din poala șortului ei negru şi care se cotrobăia prin buzunare să ne ofere câte un bănuţ, economisit de ea cu mare trudă, pentru noi. Văd imaginea părinţilor. Mama care, ştia croitorie, se necăjea, cu o maşină de cusut veche care îi rupea foarte des aţa, să ne confecţioneze haine noi, pentru a ne îmbrăca frumos de sărbători iar pe tata care avea, un atelier de tâmplărie unde îşi făcea veacul, lucrând din greu să poată întreţine familia.

       Revăd grădina plină cu flori dar şi pe cea de legume, locuri în care mama se recreea, îngrijindu-le. Boala nu îi mai dădea voie să părăsească curtea. Inima nu o mai ajuta şi tot timpul stăteam cu teamă că într-o zi o voi pierde. Am pierdut-o când aveam douăzeci şi şapte de ani, vârsta la care şi eu, la rândul meu eram mamă, însă nici aşa nu a fost uşor. Plecarea ei mi-a lăsat un gol în inima care s-a umplut decât foarte târziu sau poate niciodată. Şi acum, uneori plâng de dorul lor însă îmi şterg lacrimile, pe furiş, să nu mă observe fetele mele că îmi este greu, deoarece ele mă consideră un om foarte puternic, un om pe care nu îl poate întoarce din drum nici o furtună, însă eu sunt atât de vulnerabilă încât mă poate doborâ, nu furtuna, ci lipsă de iubire.

     
  Mă cutremură în nenumărate rânduri gândul că toţi ai mei s-au mutat tăcuţi într-o altă lume, dar cel mai cumplit este gândul că acolo a ales să se mute şi mezina mea. Nu este nimic mai greu decât perioada sărbătorilor. Atunci scaunele lor rămân goale iar sufletul se ofileşte de dor şi durere.

       Nu pot să fac nimic altceva în afară de faptul că, le pomenesc numele la biserică şi le aprind câte o lumânare, care să le lumineze cale, acolo sus unde s-au mutat.

       E greu dar trebuie să mergem mai departe. Tristeţea mea iar întrista şi pe ei, chiar dacă se află în locul unde nu este nici întristare nici suspin.

       Îi visez uneori. Vin în visele mele să mă liniştească. Să îmi spună că fica mea este acolo cu dumnealor şi că este foarte bine. Este un copil ascultător şi că pictează icoane.

       Dumnezeu să fie cu ei, dar şi cu noi, cei rămaşi aici pe pământ să le ducem dorul.

      Sărbătorile noastre să fie perioade de rugăciune şi meditaţie aşa cum ne-au fost în ultimii ani.

      Mulţumesc lui Dumnezeu, pentru puterea pe care mi-a dat-o,  să pot merge mai departe.

Greu! Destul de greu, dar trebuie!


         Nimic  fără Dumnezeu!

                                                         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...