luni, 5 noiembrie 2018

ANGELA MIHAI - ITALIA- TRILOGIE






















TRILOGIE l ll lll

UN PĂMÂNT ȘI -UN COLȚ DE LUNĂ  I

BUNA  PĂMÂNT  II

COLȚ DE LUNĂ...ASCULTĂ  III

DIMINEAȚA



UN PĂMÂNT ȘI-UN COLȚ DE LUNĂ  l

Un Pământ şi-un Colț de Lună
Așternuseră-ntr-o noapte
Peste calea lor nebună 
Vorbe mari și grele șoapte.

El de jos privea spre Colțul
Ce din cer cu-a sa chemare
Îl striga neştiind că el
E în altă depărtare.

Între ei creșteau distanțe
Din cuvinte împletite,
Rătăcindu-i pe-amândoi
Pe planete diferite.

Colțul rupt din Luna tristă
Picura sânge prin lacrimi,
Iar Pământul calm, distant
O privea în negre patimi.

Colțul lăcrima întruna
Căci avea dureri ascunse,
Iar Pământul asculta
Vraja vorbelor nespuse.

Câteodată Luna ruptă
Încerca să lăcrimeze,
Iar Pământul serios
Îi cerea să înceteze. 

Cu durere primea sfaturi
Colțul trist din Luna ruptă,
Căci Pământu-n rece-cald
Fără voie o inundă. 

Ea îi cere-n taina mare
S-o privească mai atent,
Însă el ca un Pamânt
Rămânea mereu inert.

Supărarea se încinse,
Ea nebună își dorea
O privire și-un sărut,
Însă el nici nu gândea.

Colțul trist de Lună plină
Avea lacrimi pân' la brâu, 
Însă el, Pământul rece,
Îi ținea vorbele-n frâu.

Gata! Spune Luna frântă,
Nu mai vreau nimic să-ți cer,
Voi păstra mereu în colțu-mi
Visul tău cel efemer.

El trezit așa deodată
A vorbit fără să știe,
Invitând Colțul de Lună
Pe o plajă mai pustie. 

Luată pe neașteptate
De tot înghețase Luna
Și dorit-a să rămână
Mută pentru totdeauna.

Iar Pământul fericit
Că-nchisese gura Lunii
A-ngropat adânc sub el
Taina lor de frica lumii.

Un Pământ și-un Colț de Lună
Au ascuns într-o batistă
O poveste ne-ncepută
Rece, tristă, interzisă. 




BUNĂ DIMINEAȚA PĂMÂNT  ll

Bună dimineața, Pământ!
Eu sunt Colțul de Lună.
Am venit să îți spun
Noaptea nu mi-a fost bună.

Bună dimineața, Pământ!
Sunt venită  devreme, 
Dar vreau să îți curg
Lacrima-mi printre gene.

Vreau ușor să te plâng 
Cu căldură astrală,
Din cuvinte să-ți șterg
Urme vechi de răceală. 

Eu sunt Colțul de Lună
Ce te-atinge plângând.
Eu sunt cea ce în noapte
O auzi suspinând.

Bună dimineața, Pământ! 
Am venit de departe
Să te scriu în poeme
Așezate-ntr-o carte.

Ești tăcut și distant 
Și n-ai vorbe prea multe,
Dar şi-aşa în înalt 
Vraja ta mă pătrunde.

Nu îți pasă de mine,
Sunt doar Colțul de Lună
Ce mereu ți-a vegheat 
Noaptea pentru a-ți fi bună.

Bună dimineața, Pământ!
Ti-am adus veșnicia,
Vreau cu ea să-ți ating
Gândul și bucuria.

Eu sunt Colțul de Lună 
Rătăcit peste nori,
Ce trimite spre tine
Mii și mii de fiori.

Tu, Pământ fără gânduri, 
Dar cu pofte ascunse,
Hai cu mine să simți
Taine rare, nespuse!

Haide, vino cu mine
Să zburăm printre nori,
Să te-aştern dedesubtu-mi,
Să te leg cu fiori!

Să te mângâi cu fruntea-mi
Presărată de stele,
Să îți torn în lăuntru-ți
Rouă pură din ele!

S-alergăm printre nuferi
Așezați peste lacuri,
Iar dorințe nebune
Ne păstreze prin veacuri!

Să îți sorb gândul negru
Şi în el să cobor,
Să îl umplu cu mine
Pentru-a nu-ți mai fi gol!

Să te umplu cu patimi
Din dorința-mi ascunsă,
Să-ți rămân taină vie,
De nimeni pătrunsă!

Să te-nvăț să iubești 
Colț de Lună pribeag
Ce mereu rătăcește,
Nimănui fiindu-i drag!

Să te-nvăț și să știi
Că nu depărtarea
E piedica noastră,
Nici cerul, nici zarea!

E tăcerea ce-alungă,
E răceala ce vine,
Din suflete reci,
Nepătrunse de mine.

Sunt un Colț de Lună 
Ce știe s-ascundă,
Durerea din lacrimi
Ce-adâncu-o inundă.

Am rămas doar un colț 
Din luna cea plină,
Sunt mai neagră acum
Și caut  lumină. 

Știu că nu îmi poți da
Nici cuvinte, nici dor,
Dar vreau doar atât, 
În privirea-ți să mor.

Să m-ascunzi în lăuntru-ți,
Să mă-ngropi în iubire,
Nimănui să nu spui,
Nici să nu dai de stire.

În adâncu-ți cel mut
Să-mi îngrop suferința,
Cu mine vibreze-ți
În păcate căința.

Haide, vino acum
Să te-acopăr cu stele,
În palma-ți imensă
Să m-aduni dintre ele!

Să-ți cuprind infinitul
Între buzele mele,
Zarea neagră ne plângă
De păcat să ne spele.

Să ne umplem iubirea
Cu zori albi și grăbiți,
Veșnicia ne-adoarmă,
Să murim fericiți. 

Iar în somnul cel mut
Să mă simți în tăcere,
Adânc să m-ascunzi
Între tainele-ți grele.

Prin bezna-ți să umblu
Cu lumina-mi astrală,
Să poți să mă vezi
În tăcerea-ți cea goală.

Să îmi juri veșnicie
În moartea cea neagră, 
Să-mi spui în tăcere:
"Colț de Lună, mi-eşti dragă!"

Plângă-ne mii de stele
Dragostea inerzisă,
Tu, Pământ, eu, Colț de Lună,
O poveste ucisă.



COLȚ DE LUNĂ, ASCULTĂ!  Ill

" - Bună noapte, Colț de Lună!
M-am gândit să-ți vorbesc,
Să îmi car greul gând
Înspre astru-ți ceresc.

Să îți spun că-s prea plin
Şi-am dureri prea ascunse
Și că pot doar să-mi gem
Taina celor nespuse.

Să îți spun că mă roade
Lacrima-ți din tăcere, 
Dar mai mult eu nu pot!
Dragoste nu îmi cere!

Sunt profund și direct,
Iar cuvântu-mi te seacă,
Las mereu doar răceala
Înspre tine să meargă. 

În adâncu-mi cel mut
Ți-am primit cu durere,
Sufletu-ți chinuit,
Scufundat în tăcere. 

Când îți curgi suferința
Printre lacrimi și chin,
Mă inunzi şi de-amaru-ți
Adâncul mi-e plin.

Ascultându-ți vibrarea 
Din durerea-ți profundă,
Astăzi simt cum încet 
Vraja ta mă inundă. 

Nopți în șir am tăcut 
Și-am gândit prin dureri
Pot să-ți dau, Colț de Lună, 
Tot ceea ce-mi ceri!

Pot să-ți dau mângâiere, 
Pot cu foc să-ți sărut 
Fruntea plină cu stele,
Cu un freamăt gemut. 

Să te-acopăr în palma-mi
Pot apoi să îți jur
Căci măcar pentru-o noapte, 
Colț de Lună, te fur!

Să te-acopăr cu mine,
Să te sec de iubire,
Dar nu vreau să dai
La nimeni de știre. 

Să-ți sărut ochii limpezi
Atunci când mă plâng,
Lacrima să ți-o sorb
Când coboară pe gât. 

Să-mi așez mângâierea
Peste astru-ți și-apoi
Să ne-ascundem în mine
Și să curgem în noi.

Să-ți topesc așteptarea, 
Să te-adun dintre patimi,
Să îți dau împlinirea
Ce-o cauți de veacuri.

Să te torn în lăuntru-mi,
Colț de Lună ceresc,
Să te-ngrop în adâncu-mi
Și să simți cum iubesc.

Să te legăn în șoapte,
Să-mi tulburi și gândul,
Să mă guști cu-al tău nud,
Să-mi cutremuri pământul. 

Să m-aştern peste golu-ți
Ce de veacuri m-aşteaptă,
Să mă-ndeşi, să te umplu
Și să-ți spun: Îmi ești dragă!

Brațul meu cel imens,
Te va pierde gemut
Prin adâncu-mi cel cald 
Doar de tine știut.

Să-ți picur dorințe
Mângâiate de timpuri,
Eu primul să-ți fiu,
Tu să-mi naști anotimpuri.

Să te lunec în mine,
Să te beau dintre stele,
Să mă-mbeți cu dorința-ți,
Să mă umpli de vrere.

Vreau să tremuri cu mine,
Să mă plângi de plăcere, 
Să-ți strivesc răsăritul 
Între buzele mele.

Să te-nghit în adâncu-mi,
Să te-ngrop în dorințe,
În păcate să urle
Clipa grea a căinței.

Prin plăceri te voi pierde
Și prin visele mele. 
Colț de Lună, ești lacrima
Ce Pământul o cere.

Din perlele-ți plânse
Să îmi fac mângâiere,
Să ard ca o lavă 
Sub astrala-ți plăcere.

Să-mi inunzi rădăcina
Cu fioruri cereşti,
Colț de Lună pribeag,
Cu dorințe lumești.

Să-ți îngrop suferința 
Prin plăcerile mele,
Taine grele ascunse
Să ne-ngroape-ntre ele.

Să te-aşez în verdeață
Răsărită din stele, 
Să rămâi pământeană
Prin dorințele mele.

Să te-ascud în imensu-mi,
Colț de Lună albastru,
Să mă curgi prin plăceri 
Provocate de-un astru.

Doruri grele topească
Dragostea-mi interzisă,
Colț de Lună, rămâi 
Patima-mi nepermisa.

Colț de lună pribeag,
Cufundat în tăcere,
Plec, dar fără de-ntors.
Iubire nu-mi cere!

Hai, s-adunăm firmituri 
Din dorințe pierdute
În satinul batistei
Din vise cernute!"
Autor Angela Mihai

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...