luni, 5 noiembrie 2018

POPA INES VANDA - ROMÂNIA - GRUPAJ DE VERSURI 5





















  TE-NTREABĂ! -Popa Ines Vanda
 
 De ai cumva dileme, răspunde-ți la-ntrebare:
 Ce-ai adunat  pe cale și cât ai risipit?
 Câte iluzii-ai strâns în strâmte buzunare 
 Și cât pentru dreptate și dragoste-ai jertfit?
 
 Câte-nrobite vise le-ai dezlegat prin lacrimi
 Și câte lupte-nfrânte din temeri te-au ucis,
 Cât ai vâslit prin mări de-nvolburate patimi,
 Cât te-ai ascuns de tine ca un fugar proscris?
 
 Câți munți de-ngrijorare-ai trecut fără cârtire,
 Când pentr-o clipă viața părea că te-a învins,
 Câți fluturi ai salvat din gheare de-amăgire,
 Și-n bezna câtor inimi credința ai aprins? 
 
 Câți maci ai semănat prin miriști și hârtoape
 Și câte flori sfințite în suflet ai plivit,        
 Când părăsit de semeni ce îi credeai aproape,
 Indiferenți, cu toții, pe rând te-au părăsit ? 
 
 Cum ai răspuns ocării, cu ură sau iubire?
 Celui sărac și singur cât din ce-aveai i-ai dat?
 Ce-nseamnă pentru tine deplina fericire,
 Iubind, să dăruiești sau te-ai dorit bogat? 
 
 Doar tu cunoști răspunsul, ești  singurul ce știe
 Povestea s-o-ntregească despre ce-ai fost, ce ești,
 Iubește,-nvinge-ți eul, fii plin de omenie,   
 Cu mir celest atinge-i pe cei ce-i întâlnești! 



           STRÂNG COMORI  - Popa Ines Vanda
 
 Într-un sat uitat de lume peste deal, în aluniș, 
 Merg ținându-se de mână-n pas agale prin frunziș
 Doi copii trimiși de mamă la bunica lor bolnavă,
 Gârbovită de ani mulți, zâmbet trist, la trup firavă.
 
 Băiețelul șugubăț, guraliv cât roata morii,
 Pus pe șotii, ghidușii, treaz de cum mijit-au zorii,
 Încântat de basm cu zâne, prinți, căluți înaripați,
 Zmei, luceferi, cosânzene și castele cu-mpărați,
 
 Se visează Aladin, mag sau rege-ntr-o cetate.
 Timpul, să se scurgă iute, fată-ncearcă a-i abate 
 Gândul de la drumul lung, prăfuit și plicticos,
 Inventând povești  haioase, știind cât e de năzuros.
 
 Obosit, nerăbdător și trăgând-o de fustiță, 
 Cu ochi mari și rugători, cu mânuța prin cosiță,
 Doritor să-l ia în brațe, alintat și șmecheros, 
 Un pupic scurt pe bărbiță îi dă-n fugă prietenos.
 
 Și în timp ce-l urcă-n cârcă un localnic de prin sat,
 Fiindu-i milă de fetiță, curios a întrebat:  
 Nu ți-e greu să duci povara asta grea în al tău spate?
 Nu-i povară suflet drag, îl iubesc, îmi este frate!  
 
 Nu socot că este greu, fac ce pot cu bucurie,
 Sar mereu în ajutor dovedind mărinimie
 Dăruiesc din al meu suflet mici smaralde de iubire,
 Strâng comori în temple sfinte pe altar de nemurire!





  SĂ NU GĂSEȘTI VREODATĂ - Popa Ines Vanda 
 
 De astăzi doar tăcerea în clopoței de șoapte,
 Va adia când zorii prin anotimpuri zburdă,
 Vor înflori magnolii în stepele din noapte,
 Iar partea ta de cer îmi va rămâne surdă!
 
 De astăzi se revarsă în picuri de matasă
 Cu susur blând, suavă, în rochie turcoaz,
 O primăvară-n suflet, cu zâmbet de crăiasă,
 Pictând cu buburuze candoare pe obraz.
 
 Răsfăț vrăjit de nai, explozii de culoare,
 Seducătoare vise-nfloresc fără de tine, 
 Îmi ești de-acum străin. Mă-ntreb cine-ai fost oare?
 Un joc al întâmplării pe-al hărților destine!
 
 La țărm de rămas bun am ancorat iluzii,
 Cu aripi de colibri rescriu altă poveste,
 Din resturi de puțin șterg ultime confuzii,
 Corabierii clipei surâd din zări celeste.
 
 S-a rătăcit un gând, dar ce-are să-ți mai spună?
 Himere nu mai cumpăr, doar vis adevărat,                     
 De-am să te uit, mă iartă! Să nu-mi găsești vreo vină!
 Mi-ai irosit tot cerul! Vreau visul îndărăt!   
 
 Mă rog ca primăvara să fie cât mai lungă,
 Să nu-mi mai fure nimeni din vise niciodată,
 Zadarnic dor de tine să nu mă mai ajungă, 
 Iar leac să-mi uiți iubirea, să nu găsești vreodată!


          REFREN ÎMPĂTIMIT - Popa Ines Vanda
 
 Ursit pe veșnicie? Captivă? Nici nu știu!
 Mă tulbură adâncul în care-mi locuiești,
 Iubesc dumnezeiește! Mi-e cerul azuriu,
 Mă saracești de lacrimi, când uiți să îmi zâmbești.
 
 În zbateri pescărușii de dor au ostenit,
 Dar îngeri de mătase le vor nunti lumină.
 De-ți sunt, de mi-ai rămas refren împătimit,
 Iubirea n-o va cerne nici veacul ce-o să vină.
 
 Visez prin ochii tăi la timpuri ce-au trecut,
 Sărutul meu alintă suspin de ne-ntâmplare,,
 În nopți cu stele mute din dorul nost’ durut
 Plătim impozit zilnic pe-abis de resemnare.
 
 De norii își strecoară stihiile de sare
 Și umbre colorează  zenitul dintre noi,
 De ei nu-ți fie teamă, un lied de alinare,
 Iubirii voi jertfi, cântând pentru-amândoi!
 
 Răniți ne despărțim și ne-mpăcam naiv,
 Ne-ncercănăm voit și-aprindem felinare,
 Sub cruce de regrete, iubim definitiv,
 Iertând nevinovate vâltori de-nlăcrimare.
 
 Ne alungăm stângaci, apoi ne regăsim,
 Însângerați de-o boală ce n-are vindecare,    
 Purtăm poveri bizare. E-o vină că iubim?
 Desăvârșit blestem de dor și disperare.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...