joi, 22 noiembrie 2018

KESSY ELLYS NYCOLLAS - ROMÂNIA - CUM AM TRECUT PESTE PIERDEREA FIICEI MELE?






 CUM AM TRECUT PESTE PIERDEREA FIICEI MELE?


          Așa cum există un sfârșit după fiecare început, un răspuns bun sau mai puțin bun la fiecare întrebare tot așa știm că o dată veniți pe acest pământ, fără să fim întrebați dacă ne dorim asta, tot așa vom părăsi lumea fără să fim întrebați dacă dorim să plecăm. Știm sigur că acest final este inevitabil însă, speranța care încolțește în suflet este aceea că vom părăsi această lume în momentul în care vom reuși să o facem puțin mai bună.

        Cu toate acestea, în ciuda faptului că face parte din ciclul vieţii, ori de câte ori pierdem pe cineva drag în sufletului nostru se creează un gol. Este fără doar și poate una dintre cele mai grele situații pe care trebuie să o depășim, noi oamenii, – să suferim atunci când o persoană dragă, ne părăseşte.

        Moartea lasă întotdeauna o durere care este foarte dificil, de vindecat. Faptul că nu-i vei mai vedea niciodată pe cei dragi, nu îi vei mai putea îmbrățișa şi nici nu le vei mai putea auzi vocile, face ca totul să fie devastator şi extrem de dureros.

       „Fiica mea a murit! Nu ştiam ce să fac!”

       Rudele, vecinii, prietenii mi-au împărtăşit propriile experienţe, cei mai mulţi dintre ei exprimându-şi condoleanţele faţă de pierderea grea prin care treceam. Fiecare căuta cuvintele cele mai calde, mai blânde, cu care să mă îmbărbăteze, să îmi dea forța de care aveam atâta nevoie, pentru a putea depăși momentul.

      Am pierdut prieteni, cei mai buni prieteni, cunoscuţi, colegi, bunici, mamă, tată, rude, profesori, vecini şi o mulţime de alţi oameni.

      „Aş vrea să pot spune că te obişnuieşti, peste timp cu ideea că oamenii vin pe pământ, să moară. N-am făcut asta niciodată. Nici nu vreau să mă împac cu astfel de gânduri.

       Se creează un gol în interiorul meu ori de câte ori cineva drag părăseşte această lume, indiferent de circumstanţe. Dar nu vreau să ,,nu conteze”. Nu vreau să fie ceva trecător. Consider că, cicatricile formate, sunt o dovadă a dragostei şi a relaţiei pe care o aveam cu acea persoană, iar dacă, cicatricea este profundă, cu siguranţă la fel a fost și dragostea mea pentru ea. Aşa trebuie să fie.”

       „Cicatricile sufletului, sunt mărturiile vieţii. Ele sunt ca un testament pe care îl conștientizez profund, îl trăiesc profund, indiferent dacă el a fost scris zgâriindu-mi sufletul sau săpând în adâncul lui. Am puterea să îl oblojesc, să îl vindec şi să continuu să trăiesc şi să iubesc. Acel loc cicatrizat este mai puternic decât a fost vreodată originalul. Cicatricile sunt un fel de testament al vieţii. Ele pot fi văzute ca fiind urâte, doar de oamenii care nu le au și nu le cunosc însemnătatea.’’

       „În ceea ce priveşte suferinţa, vei descoperi că aceasta vine precum vin valurile mării. Când nava ta sufletească ajunge să naufragieze și tu simți cum te scufunzi cu totul, împreună cu epava ei. Tot ce simți că mai pluteşte în jurul tău îţi aminteşte de frumuseţea şi măreţia navei care a fost şi nu mai este.,

 Atunci, tot ce mai poţi face este să încerci să pluteşti, agățat de o bucată din epavă, care să te ajute să rămâi la suprafață pentru un timp, sau poate fi ceva fizic, o amintire frumoasă sau o fotografie, poate fi chiar o persoană care încearcă să supraviețuiască și ea. Cel mai important lucru, în acel moment este să poți pluti, la suprafață, pentru a rămâne în viaţă.”

       După eveniment, vei avea momente în care vei simți cum că, valurile mării învolburate, se răzvrătesc ajungând la înălţimi uluitoare apoi se prăbuşesc peste trupul tău, fără milă, repetându-și acest dute vino, la intervale scurte de timp, încă tu nu ai timp să iți mai tragi răsuflarea. Tot ce poți face în acele clipe este să te întărești în credința față de Dumnezeu care să te ridice la suprafață, să te ajute să plutești.

      Vor trece așa săptămâni și luni la rând, la capătul cărora vei descoperi că acele valuri nu au încetat să se năpustească asupra ta cu aceeaşi înălțime, intensitate și putere însă din ce în ce mai rare, prăvălindu-se  peste tine, simțindu-le că vor să te spulbere! Tot ceea ce pare puțin mai bine, este răstimpul dintre o prăbușire și alta, în care ai posibilitatea să respiri, să funcționezi.

      Nu poți ști dinainte care va fi motivul care va declanșa următoarea suferință. Poți da cu ochii de o fotografie, de un tablou, de un obiect care a aparținut ființei plecate, o melodie pe care ea o asculta cu plăcere, mirosul unui parfum, un colț de stradă care îți trezește amintirea unei întâlnirii, un prieten comun care te privește cu durere... Poate fi orice, care poate stârni iară furtună pe mare iar valurile nemiloase să te facă să te împrăştii din nou. De această dată vei putea simți că între două furtuni, viața se luptă să își regăsească făgașul normal.

     Toate acestea se pot întâmpla diferit, de la individ la individ.

    Eu am ajuns, pe măsură ce timpul a trecut, să simt cum acele valuri imaginare deveneam mai mici și mai rare, mai blânde și mai puțin amenințătoare. Le văd și acum venind numai că m-am îndepărtat de țărm iar ele nu mă mai pot dărâma.

      Vin la zile aniversare, zi de naştere, Paște, Crăciun, Revelion... Le văd, le simt cum vin, cum se apropie, însă, mă simt pregătită să le întâmpin cu mai multă ușurință. Sunt conștientă că din nou se vor prăbuşi valurile tristeții peste sufletul meu și că voi ajunge pe țărm, stropită sau poate udă până în adâncul sufletului însă agățată de un colac de salvare puternic, voi reuși să ies la suprafață.

      Dacă veți putea înțelege că cele scrise aici sunt suferințele reale ale unei mame care și-a pierdut mezina exact în ziua în care ar fi împlinit frumoasa vârsta de 17 ani, veţi realiză faptul că furtuna din suflet cât și acele valuri ale unui suflet învolburat de durere, nu se vor sfârși niciodată. Probabil că nici nu mi-aș dori să se sfârșească, însă, acum am învățat cum să le înfrunt, cum să depășesc mai ușor momentele grele.

     Viața ne lasă în suflete o mulțime de cicatrici și un număr infinit de naufragii..

     Decesul fiicei mele mi-a lăsat în suflet o durere care nu se va vindeca niciodată, cel mult va închide la suprafață rănile care în interior sapă tot mai adânc. Amintirea ei, iubirea pe care i-o port îmi va trezi mereu amintirea pe care nimeni, niciodată, nu o va putea lua sau înlocui cu altceva.

     Cei care ne iubesc și pe care îi iubim cu adevărat, nu ne vor părăsi niciodată!

     Viața ne oferă multe. Ne pune în față, mereu, mai întâi examenul, apoi lecția.

     Ce trebuie să înțelegi este că: DACĂ EU POT SĂ MERG MAI DEPARTE, CU SIGURANȚĂ ȘI TU POȚI.

   Întotdeauna când spunem, dărâmați, epuizați și cu ochii plini de lacrimi: eu nu mai pot... vom mai putea încă multe...

Durerile sunt asemeni, stațiilor PECO’’ din care sufletul se încarcă cu puteri nebănuite.

Mahatma Gandhi spunea:



„Un laş este incapabil să îşi exprime iubirea; doar cei curajoşi pot să facă acest lucru.”



Eu spun: Doar cei slabi vor îngenunchea în fața durerii, cei puternici vor zbura tot mai sus...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...