miercuri, 7 noiembrie 2018

TATIANA AFANAS-CRECIUN - REPUBLICA MOLDOVA - GRUPAJ DE VERSURI




















PLAPUMA TIMPULUI
Mă ascund
Sub plapuma
Timpului prezent
Și încerc
Să ațipesc,
Să adorm,
Să mă odihnesc,
Să dispar
Din peisajul
Cu manechine,
Care poartă
Un iz de parfum
Ieftin și inimi
De piatră,
Care încearcă
Să se joace
Cu soarta mea,
Atât de anevoioasă,
Aidoma
Unei cascade,
Ce aruncă apa
De la înălțime,
Lovind-o
Dureros de piatra
Ascuțită...

Mă ascund
Sub plapuma
Timpului prezent
De ochii,
De inima voastră,
A celor, care
Nu știți
Ce înseamnă
Dor...


ANONIMĂ
 Sunt o anonimă,
Care a trăit
În anonimat
Un sfert de veac,
Între patru pereți,
Pe care am încercat
Să-i îmbrac,
De sus în jos,
În straie din slove...
Am scris,
Am scris
Și nu am sesizat,
N-am observat,
Când anii
Au trecut,
Când părul
A încărunțit,
Când am ajuns
Cu poemele mele
La ușă...
În sfârșit,
Am ieșit afară.
Am văzut soarele
Și oamenii,
Pe care îi salutam
Și îmi răspundeau
Doar cu privirile.
Mă conduceau
Iscoditor,
Mă urmăreau
Ca pe o stafie,
Din trecutul hibernal...
M-am întors
Între pereții mei,
Am închis ușa
Și mi-am zis
În gând:
‒ Sunt o anonimă
Pentru ei
Și așa voi rămâne,
Pentru totdeauna..


LINIA ROȘIE
 Nu pot trece
Peste linia roșie,
Ce mă ține
Încătușată
În lanțuri
Deja ruginite...
Nu pot trece
Pe celălalt val
Al vieții,
Poate lucidă,
Poate catastrofală,
Care frige
Mai tare
Decât cafeaua
Fierbinte,
Turnată
În palmele mele ...
Nu pot trece
Peste linia roșie,
De ce?.. Nu știu,
Nici nu am încercat.
Îmi este frică
De mine...

CIOBURILE
 Au rămas
Doar cioburi
Din globul de sticlă,
Adunat,
Plămădit
De o veșnicie
De mine și
Tine...
S-au umplut
Paharele
Cu vorbe goale...
Acum nu mai
Spunem nimic,
Doar cu ochii
Ne urmărim,
Tot privindu-ne
Unul pe celălalt
Ca pe o umbră,
Care aștepți
Să dispară,
Când va apune
Soarele...



CLOVNII

Sunt înconjurată
De clovni,
Cu gurile
Rânjite
Până la urechi.
Nici câinii buldogi
Nu o pot face
Cu atâta iscusință.
Mă cuprind,
Mă tot spală
Cu laude.
Eu nu știu
Ce să le răspund
Acestor clovni
Deghizați,
Cărora nu pot
Să le văd ochii
Adevărați,
Fața...
Mi-au propus
Să îmbrac și eu
O mască
De paiață...
Nu am acceptat
Și m-au aruncat,
Mutilată,
Strivită și
Învinuită de
Ipocrizie...






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

13.09.2023- prezent, I.P Directia generală pentru administrarea clădirilor Guvernului  Biroul individual de avocați ,,Guzun Vladimir “2011-2014 Stagiară Nagacevschi & Partenerii 2015 Stagiară Avornic & Partenerii 2015-2016

13.09.2023- prezent, I.P Directia generală pentru administrarea clădirilor Guvernului  Biroul individual de avocați ,,Guzun Vladimir...