sâmbătă, 3 noiembrie 2018

POPA INES VANDA - ROMÂNIA - GRUPAJ DE VERSURI 3




       

















SUB ARC DE CLIPE MUTE - Popa Ies Vanda
 
 De toamna-ți este fadă și se încruntă norii
 Prin ploaie de perdele cu ochi cețoși de sare, 
 Suspinele bat toaca inlăcrimându-ți zorii
 Și dorul sângerează în beznă de-așteptare,
 
 Sub arc de clipe mute să-ngenunchezi tăcut,
 Scrisori când răsfoiești, schițând un zâmbet trist,
 Zăvor să pui pe suflet și ultimul sărut
 Îngroapă-l în cenușă, nu-ți sunt și nu exist!
 
 Îți plec din vis tiptil așa cum am venit, 
 Miresme n-au să-ți lase nici macii stacojii,
 De fluturi se vor zbate în gândul ostenit
 Strivește-i sau alungă-i, eu nu voi reveni!
 
 De umbre fără vină vor adia din mine, 
 Învață să le-ngheți în iernile tăcerii! 
 Ce sens ar mai avea să ațipească-n în tine? 
 Crini de-amintiri îneacă-i în apele uitării!
 
 De-n agonii lăstunii, cu glas sfâșietor 
 Te vor striga prin maci cu dor necontenit,
 Le iartă rătăcirea și zbor întâmplător,
 Sunt amăgiri, iluzii și resturi din sfârșit.  





       URC TREPTE- Popa Ines Vanda
 
 Miroase-a rai și cer, îmi ning în suflet stele     
 Și-n albul absolut vin îngerii să spele
 Albastre anotimpuri furate tuturora       
 De cea mai nefirească, neliniștită oră.
 
 Ne-adună și ne scad mulțimea de cuvinte 
 În piesa fără nume, călcând pe cele sfinte.
 Un cântec mă separă de-atâtea dezacorduri,
 De note fals cântate pe portativ de cioburi. 
 
 Cuvânt divin și sfânt mi-a mângâiat arsura,
 Iar gustul de-anghinare l-a îndulcit prescura.
 Să mă salvez de-otrăvuri, de tot ce nu eram, 
 Neîntinate flori, purtate talisman, 
 
 Le-am strâns din primăveri, pentru-a rămâne-ntreagă.
 Nici coasa-nveninată, ce-a secerat în grabă, 
 Nici curcubeul meu sub tălpi de lupi strivit,
 Nici fluturii iubirii, nimic nu mi-a murit.
 
 Am iscălit cu aripi, rănite de ninsoare
 Pe frunze care astăzi cer dreptul la uitare.
 Păiănjeniș profan și pâcla de pelin  
 A spulberat-o vântul cu adieri de crin.  
 
 M-am vindecat de humă,de tot ce-am irosit,
 În suflet, mirt jertfit din nou a înflorit, 
 Brumate desfrunziri se iartă prin iubire,   
 Urc trepte-nzăpezite, spre-a Ta dumnezeire! 




           RĂVAȘ DE TOAMNĂ
-Popa Ines Vanda 
 
 S-a-mbrăcat în frac pădurea cu frunziș de chihlimbar,
 Fluturi rătăciți prin ramuri o gătesc cu papioane,
 Iar pe creste munții poartă un joben de porumbar,
 Licurici ghiduși fardează grânele cu lampioane.
 
 Greieri tandri ne răsfață cu refrene desuete,
 Nucii aplecați de umeri încărcați de rod bogat
 Ne alintă-n reverențe jertfind frunzele cochete,
 Așternând covor de vise peste câmpul brun roșcat.
 
 Rândunele ne descântă cu penaj de acuarelă 
 Desenând pe tâmple gânduri cu trifoi de patru foi,
 În aromă de gutuie sub a timpului umbrelă
 Te sărut cu toată vara strânsă-n vise de-amândoi.
 
 În a sufletului vatră nicio umbră nu adie, 
 Autografe-ți las sub gene cu absint de păpădii,
 Ți-am trimis postașii toamnei cu răvaș de bucurie, 
 Bem din cupe ceai de stele în calești de reverii!


  
      MI-E TARE DOR
- Popa Ines Vanda

Când noaptea își trimite solia ei de stele
Și luna iar clipește din genele-i de foc,
Te furișezi în taină în gândurile mele
Și-n tâmpla amintirii revii ca într-un joc.

Dac-ai putea-nțelege ce-adânc îmi e pustiul
Și cum strivesc în mine tot ce tu nu mi-ai fost,
N-ai zăbovi-n răscruce, n-ai sfredeli-n adâncul
Fărâmei de iubire, ce i-am plătit doar cost.

Te-ai cuibărit în suflet, mi-e tare dor de tine
Și-aș despica și cerul să pot să te alung,
Dar locuiești în mine, sfidezi chiar și destine,
Întârzii-n visul nopții, mă arzi pe jar și rug.

Înlacrimat e cerul, iubirea-ți aparține!
Ce-ai rătacit in mine? Un vis deja cernut. 
De nu-mi auzi chemarea în clopot de suspine,
Te zămislesc din nuferi, din lacrimi și din lut.


            ȘOAPTE RĂZVRĂTITE - Popa Ines Vanda
 
 Dansează-n valsuri desuete atâtea clipe și-ntrebări,
 Buchet de șoapte răzvrătite  s-au rătăcit printre visări. 
 Aș vrea să-ți scriu sau să te chem.Să uit de tine? Nici nu știu,
 De-s umbră eu, himeră tu, dorința de-a putea să-ți fiu,
 
 Tandrețe, lacrimă tăcută, celestă rază , mac-poem,
 Miraj pictat din dor de tine, mlădița unui vis boem.
 Banale gânduri , utopii, un pescăruș îndrăgostit,
 Parfum de vers dintr-o scrisoarea mă răscolesc la nesfârșit.
 
 Strivit sub cruci de-nstrăinări, vinovații mă răstignesc
 Că-n grabă am uitat să-ți spun: sa-ți fie bine, te iubesc!
 Amară, dulce frenezie, o boală  ca o iarnă lungă,
 În care vii și-n care-ți plec, o viață n-are să ne-ajungă,
 
 Să ne-alungăm, să ne iubim, să frângem punți de-mpotriviri,
 Nici ploi să spele veșnicii de ne-ntâmplări și amintiri.
 N-am să renunț să-ți colorez fântâni de dragoste șuvoi,
 Nici stele să-ți strecor în gând, destin de cer să-mpart la doi.
 
 Când peste genele de crini pictează luna praf de-argint 
 Aceeași spini îi porți în trup și cicatrici din dor de-alint. 
 Un anotimp îmi mai doresc, ninsori de tei să ne aline, 
 Să-ți vindec sufletul rănit, să-ți fie veșnic dor de mine!


Un comentariu:

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...