duminică, 26 august 2018

ANETA PIOARĂ - ROMÂNIA- CRIMA DE LA ÎNTORSURA BUZĂULUI - ACTUL - I - SCENA -V





                     ACTUL  I
                           SCENA V

Acțiunea se petrece la Postul de Poliție din comună. La Post se află un singur polițai, Vasile Țandără, care stă la un birou și scrie niște acte.
Se aud bătăi la ușă.                                      
ȚANDĂRĂ - Intră,  intrați!  Hai, haideți mai repede, că intră vijelia!
COSTANDA - Bună ziua!
ELENA - Bună ziua, domnule!
ȚANDĂRĂ - ( pune pixul în suport și se uită fix la cele ce au intrat) Bună ziua! Ce ai pățit țață Costadă ? Pari cam speriată...
COSTANDA - Domnule Țandără, băiatul meu n-a mai venit acasă... Nu știu de el și am venit să mă ajutați .
ȚANDĂRĂ - Păi, cum să te ajut țață Costandă, unde a plecat?   A a a, dar luați loc! Stați pe scaune, hai, ia de colea Elena (îi împinge un scaun) stai, că-i fi obosit, și cu sarcina... Ei, ce bucurie pe voi, veți avea un copil... a mea nu face copii ... o să îmbătrânin ca doi tăuni, singuri...
ELENA - Domnule Țandără, soțul meu a plecat de patru zile și n-a mai venit...
ȚANDĂRĂ - Unde a plecat?
ELENA - La Corbeanca, să cumpere un tractor
ȚANDĂRĂ - De unde? De la cine?
ELENA - De la nea Mărin, o rudă a noastră... Lui i-a plecat ficiorul în afară si ruginește în ogradă...
ȚANDĂRĂ - Dar, parcă aveați tractor?
ELENA - Avem unul vechi, se strică mereu și avem mult de lucru. Ne trebuie, ce mai...
ȚANDĂRĂ - Bine mă, dar o fi la Buzău să facă actele, cine știe...
ELENA - A fost la Buzău, a făcut actele.
ȚANDĂRĂ- De unde știți? Cine v-a spus?
ELENA - Am sunat aseară la nea Mărin și ne-a spus că a plecat ieri pe la 9 de la el. Am făcut noi socoteala și ar fi trebuit să ajungă azi-noapte, cât de târziu... oricât de greu ar fi mers...
TANDĂRĂ - Păi, nu vedeți ce-i afară... Zăpada-i de un metru la Întorsură...
COSTANDA - O fi, am zis și noi , un ceas, două, să fi întârziat, dar ne-a zis nea Marin că i-au pus și lanțuri...
ȚANDĂRĂ- (le privește cu mirare) Atunci, de ce n-a sosit ... ce o fi pățit? I-o fi fost frig și s-a oprit la vreun han, la vreo casă de om, mai știi?!
COSTANDA - Nu, nu, domnule polițai, nu s-a oprit nicăieri, îmi cunosc eu ficiorul... nu-i așa fricos și nici nu îngheață el așa repede... Apoi, eu cred că nu trebuie să mai stați și să plecați să-mi căutați băiatul. Mai chemați și alte ajutoare... vă rog!
ȚANDĂRĂ - De ce țață Costandă?
COSTANDA - Cum, de ce... băiatul meu e lovit și,  poate aruncat în vreun troian...
ȚANDĂRĂ - Dar nu găsea cineva tractorul?
COSTANDA - Ei, cine știe unde o fi tractotul... o fi trecut în Covasna..
ȚANDĂRĂ - Hai, țață Costandă, și matale, doar nu mai suntem bre în Evul mediu... poate de când stați  aci, o fi venit acasă...
COSTANDA - Chiar așa!? Dar unde-i domnul Trepăduș, că poate cu el mă înțeleg mai repede?
TANDĂRĂ - La o anchetă, în serviciul funcțiunii, unde să fie... Ce noi stăm așa fără activitate... Acum am venit și eu din fundul satului de la altă anchetă... bețivul ăla de Ifrim i-a spart casa lui nea Coman
COSTANDA - Și, și?
ȚANDĂRĂ - Nea Coman a fost acasă, n-a aprins lumina, dar l-a cunoscut... i-a adus banii înapoi... prostul... pleacă iar la pârnaie...
COSTANDA - Hai, lasă astea, banii se mai fac, dar oameni nu... Ce zici mergeți să-mi căutați băiatul?              
ȚANDĂRĂ - Păi, mergem țață Costandă, dar ia de colea o foaie de hârtie și faceți o plângere... Noi după ce ne facem treaba?
Elena ia foaia de hârtie și scrie: ”Domnule Șef de Post, Subsemnata, Elena Penteleu, din comuna Iscani, județul Buzău, vă aduc la cunoștință că soțul meu, Penteleu  Gheorghe a plecat de patru zile la Corbeanca și nu s-a mai întors. Consider că s-a întâmplat ceva rău și vă rog să dispuneți o anchetă pentru a-l găsi. 
 Domnului Șef de Post al com. Iscani. 
O semnează, scrie data și i-o împinge sub nas lui Țandără.
ȚANDĂRĂ - Da, Elena, dar cînd o veni șeful, mâine dimineață, că acum când termină treaba unde a fost chemat, pleacă și el acasă la nevastă, că o fi sloi de frig, nu vedeți ce-i afară?
COSTANDA - Văd ce e afară, dar dacă mai ninge și la noapte, nu mai sper să-mi văd băiatul nici mort...
ELENA - (tremură,  plânge)
ȚANDĂRĂ - Bine duceți-vă acasă liniștite, că plec acum și diseară vin să vă spun ce am aflat.
ELENA - Vă așteptăm ...
Cele două femei ies, polițaiul își schimbă cismele, se îmbracă, se verifică dacă are pistolul, își îndeasă căciula, își ia geanta și pleacă.

CORTINA







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                                                                                       ,,IUBEȘTE-MĂ ÎN FIECARE ANOTIMP”    ...