duminică, 26 august 2018

ANETA PIOARĂ - ROMÂNIA - CRIMA DE LA ÎNTORSURA BUZĂULUI - ACTUL II - SCENA - III






                                              ACTUL II

                                                                               SCENA III
           
            În octombrie, același an. Elena a născut o frumusețe de fată, are două luni și mâine e botezul. În bucătărie se fac pregătiri. Scena se petrece în dormitorul Elenei și a lui Gheorghe. Fetița e în leagăn,  iar lângă leagăn pe un scaun stă Costanda. După ce o admiră, o mângâie, o înfășoară  într-un scutec pufos și o ia în brațe.                                                                                                       .
            COSTANDA - Frumoasa mamaiei, doamne, cum nu e și tăticul tău să te mângâie și el. Doamne, (se uită în toate părțile, apoi înspre public) oare cu cine seamănă copila asta? De obicei fetele seamănă cu tații, iar băieții cu mamele. Unele seamănă și cu mamele, dar asta mică  nu    seamănă nici cu mă-sa... e frumoasă și Elena, dar asta e mai brunetă,..  și are ochii verzi... ptiu,  ptiu, să nu-ți fie de deochi!  Ei, bine că-i frumoasă, ce contează cu cine seamănă... s-o fi aruncat în neamuri...
            Intră Elena.
            ELENA - Ce face bre?  S-a trezit ... e jucăușă... a dormit bine... Mai stai d-ta cu ea să mai fac eu treabă cu femeile la bucătărie? N-aș fi pregătit nimic, dar vin și ai mei... vecinele astea... Mata  pe cine ai mai anunțat că botezăm fata?       
COSTANDA - Pe fratele lui Vasile, vine și el cu nevastă-sa , cu fetele... Doar odată avem botez în casa asta... dar tăticul ei ... a putrezit săracul... ce fericit ar fi fost el cu ea în brațe  ...
            ELENA - Dar Tincuța, când s-o face ea mare și o întreba  de tatăl ei ce o să-i spunem?    Ce s-o o mai întrista  când o afla , când o înțelege ea povestea.
            COSTANDA - O să ne certe, că n-am aflat cine-i criminalul, cine a luat viața tatălui ei...
            ELENA - Așa e, așa e. Am fost la procuror, spune că mai încearcă, dar până acum n-au aflat nimic, pe aici au anchetat pe toți ce dețin arme, felul ăla de cartușe, nu folosește nimeni. O fi fost urmărit de acolo de la Corbeanca de vreun nenorocit, să-i ia tractorul...
            COSTANDA - Dar vezi tractorul a rămas pe loc, parcă n-ar interesa pe nimeni...         
            ELENA - Hai, mă duc la bucătărie ... zici că mai stai cu fata...
            COSTANDA- Mai stau, că și așa n-am somn... vai de viața mea... Ieri la cules de porumb, Măriuța, vecina noastră, povestea și de prostul ăla de Ifrim, nefericitul, cică l-a condamnat la 2 ani de închisoare că i-a spart casa lui Coman...
            ELENA- Păi a recunoscut, i-a dat banii înapoi...
            COSTANDA - Și ce dacă, legea-i  lege și îi face și pe ăia 3 ani  cu suspendare pentru care a fost condamnat că a furat 20 de saci de porumb acum un an din tarlaua lui Ilie Popovici de la Buzău.
             ELENA - Și nemernicul care a omorât pe Gheorghe, e liber, cine știe pe unde o fi , poate a plecat și din țară, după cum spune procurorul că a folosit o armă, nu știu cum i-a zis,  n-are nimeni pe aici. Dacă găsea arma găsea și pe făptaș.
            COSTANDA - Și totuși eu cred că ucigașul  e tot de pe aici, de pe la noi, l-a urmărit , asta-i faptă plănuită mai demult. Cum zicea procurorul ”crimă cu premediare”,
           ELENA - Și ce mai spunea Măriuța?
            COSTANDA- Că l-au ridicat pe Ifrim, i-au percheziționat casa și că ar fi găsit și niște cartușe pe acolo vreo  două, trei...
         ELENA - Am să-l întreb și eu pe Trepăduș.
            Iese și se duce la bucătărie.  Costanda cu fetița în brațe se plimbă prin casă , uitându-se la ea cu drag.
                     


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                                                                                       ,,IUBEȘTE-MĂ ÎN FIECARE ANOTIMP”    ...