duminică, 26 august 2018

ANETA PIOARĂ - ROMÂNIA - CRIMA DE LA ÎNTORSURA BUZĂULUI - ACTUL - III - SCENA - I




                                          
                                    ACTUL III

                                                                                SCENA I
               
              PERSONAJELE
             TREPĂDUȘ - șeful de post de la Iscani
              ȚANDĂRĂ - ag. de poliție la Iscani, subalternul lui Trepăduș
              MUSTAȚĂ - ag. de poliție la Iscani, alt subaltern al lui Trepăduș
              POPESCU DINU - procuror
              ȘERBAN IONESCU - judecător, președintele completului de judecată.
              COSTANDA PENTELEU  - mama lui Gheorghe
              ELENA PENTELEU - soția lui Gheorghe
              DOCHIȚA -  mama Nastasiei
              BLANĂ IFRIM -  inculpat
              MATEI GAVRILAȘ -  pădurarul
           
              După trei zile la Postul de Poliție din com Iscani. Toți polițiștii sunt aici cu procurorul Popescu Dinu venit de la județ.
               TREPĂDUȘ - D-le procuror, v-am chemat aici pentru   a relua ancheta privind moartea lui Gheorghe Penteleu, care a fost găsit mort acum cinci ani în râpa de la Frăsinet.
                PROCURORUL - Sigur, sigur băieți, ce ați mai descoperit?
                TREPĂDUȘ - D-le procuror, acum două zile a venit la Post nevasta lui Gheorghe și ne- a adus asta. (scoate de sub birou patul de pușcă adus de Elena.
                PROCURORUL - ( face ochii mari) Mă, voi mai aveți gloanțele alea pe care le-a scos din capul mortului doctorul Ionescu?
                MUSTAȚĂ - (se uită la șef, acesta e rătăcit) Le avem, le avem d-le procuror, dar să vedeți am fost ieri în râpă cu toții și iată ce am mai găsit... (scoate un încărcător dintr-un sertar) se potrivește mănușă pe patul acesta de armă...
               PROCURORUL - Da, mă? Sunteți grozavi! Bravo băieți!
               ȚANDĂRĂ - D-le procuror, noi am păstrat aici și cartușele găsite în casă la Ifrim, cel cu spargerea... dementul ăla care a furat grâul...
                PROCURORUL – Adu-le, adu-le aici! Repede, repede!
                 Mustață vine cu o cutie în care sunt  niște cartușe și  niște gloanțe.
                 MUSTAȚĂ - Sunt folosite la astfel de armă, sunt compatibile, se potrivesc, ce mai...
                 Toți se uită, se minunează și se bucură.
                 TREPĂDUȘ - D-le procuror, unde e dosarul ? Să–l repunem pe rol...  trebuie să facem dreptate, să găsim criminalul... țața Costanda, nu vrea să moară până nu aflăm pe ucigaș, să-l pedepsim.
                 TREPĂDUȘ - Și are mare dreptate... o femeie văduvă, o mamă distrusă și ce-i mai grav un copil care nu-și va cunoaște niciodată tatăl.
                 Și să fi împușcat Ifrim, ăsta,  de ziceți voi  pe Gheorghe? Mă întreb de ce? El n-are pământ, n-ar fi știut ce să facă cu tractorul, să-l vândă doar, dar trebuia să știe  să-l conducă, să se ducă cu el undeva departe. Să-i facă acte false, ei, nu era el înstare de așa ceva... Încercăm, încercăm, să vedem ce zice Ifrim în istanță, dar eu nu cred... Deocamdată nu trebuie să știe nimeni. Bine?
                Pe ușă intră Costanda chemată de polițiști
                 COSTANDA- Bună ziua! M-ați chemat?
                TREPĂDUȘ - Țață Costandă , bine c-ai venit, trebuie să-ți mulțumim pentru curajul și perseverența cu care ai căutat acolo în râpă și ne-ai adus arma crimei. E așa cum ai adus-o matale, umblăm cu atenție și poate vom descoperi pe ea amprentele ucigașului...
               MUSTAȚĂ - Noi avem și gloanțele pe care le-a scos doctorul din  capul lui Gheorghe .
               PROCURORUL -  Pentru asta te-am chemat, să știți că vă vom cita la proces, că punem din nou dosarul pe rol, ai înțeles?
               COSTANDA – Bine , vom veni la proces , dar eu nu cred că  Ifrim mi-a omorât băiatul...
               TREPĂDUȘ - Pentru azi , atât , dar nu spui la nimeni ce am descoperit... poți să mergi acasă...                            _    
           COSTANDA - ( se uită cu tărie la fiecare) Aveți grijă, eu nu vreau să mor până nu-l văd pedepsit pe ucigaș. Bună ziua!      
            Iese

                                                   CORTINA


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                                                                                       ,,IUBEȘTE-MĂ ÎN FIECARE ANOTIMP”    ...