duminică, 26 august 2018

ANETA PIOARĂ - ROMÂNIA - CRIMA DE LA ÎNTORSURA BUZĂULUI - ACTUL - I - SCENA -VI




         ACTUL I
                      SCENA VI

În aceeași seară, acasă la Matei. Nastasia se uită îngrijorată pe fereastră. Pe ușă intră Matei, roșu la față,  precipitat.
NASTASIA- ( se repede în calea lui) Bine c-ai venit, nu stau deloc liniștită când nu vii seara acasă.
MATEI- Ei,  nu stai, trebuie să stai, că așa-i munca mea... ce mai...
Nastasia îi ia din mână rucsacul și pălăria și le duce pe hol. Se întoarce, îi ia și vestonul, dar în buzunar zdrăngăne niște cartușe. Nastasia se sperie.
NASTASIA - Ce-i cu astea, ce umbli cu cartușele așa? n-ai cartușieră?
MATEI - Cartușiera o iau când merg la vânătoare... Lasă-le acolo! Nu-i treaba ta... Ce-ți bagi  nasul? Vezi, de aia nu poți să dormi... M-a căutat cineva?
NASTASIA - Ei, te-a căutat, te-am căutat eu pe tine, am văzut că nu mai vii, m-am dus pe la Elena, m-am gândit că ai plecat cu Gheorghe după tractor și nu vrei să-mi spui...
MATEI - Ce cauți tu acolo? Nu ți-am zis că vin mîine, și uite am venit azi. Hai, pune-mi să mănânc, că sânt mort de foame...
Nastasia îi pune supa în farfurie, taie pâinea și se așază alături. Îi pune și felul doi, îi toarnă și un pahar mare de vin. Matei mănâncă repede de parcă ar mai pleca undeva, se sterge la gură cu prosopul pus de Nastasia și se trântește pe canapea.
NASTASIA - De ce nu mergi în dormitor să te culci?
MATEI - Nu,  stau puțin aici, să se așeze mâncarea, fac baie și apoi vin în dormitor... tu du-te! (după câteva momente, sforăie)
 Nastasia se duce în hol, vine cu rucsacul să ducă rufele murdare la spălat. Când scoate, găsește o salopetă și niște mănuși murdare de sânge. Se miră, le bagă la loc, își ia lucru de mână, se așază pe un scaun lângă sobă și croșetează la un ilic pentru Matei. Pisoiul vărgat cu alb și galben toarce și el lângă sobă. Matei borborosește ceva în somn.
MATEI - Nu, aici să s.stai p.pp.primmă  vară... N n-o ...te     ..gă..găsească   ...dracu... oase goale...
Nastasia se oprește din lucru și se uită la el. Aiurează... Ce zice?...
Matei sare din somn...
MATEI – Tot aici ești ? N-ai plecat la culcare? Am adormit... Ori am vorbit iar în somn? Ce am zis?
NASTASIA - Ai  bâiguit ceva ... nu prea am înțeles ... Primăvară, oase ... Mă sperii...
MATEI - De oboseală mă, de oboseală...
Nastasia se apropie de fereastră și se uită în noapte.
NASTASIA - Ninge, ninge afară! Dacă o ține așa până la ziuă, o mai pune de un metru...
MATEI- Las-să ningă,  nu-i iarnă, așa trebuie, abia mai stau și eu pe acasă... Zici că ai fost pe la Elena? Ce făcea? Nu venise Gheorghe, hî?
NASTASIA - Erau tare îngrijorate, cred că au plecat la Poliție, după ce am plecat eu, să anunțe că Gheorghe n-a venit...
MATEI - Două nebune, când era să vină? S-o fi dus omul la Buzău să-l înscrie... A.a.a... de aia erau toți polițiștii pe culme, la Întorsură, în calea lui Gheorghe...  Cred că s-au întâlnit... o fi făcut și el popas pe undeva... Avem polițiști buni, ce mai... Dar poate n-o fi pățit nimic... Du-te în dormitor, că eu stau mai mult în baie...
Ia de lângă masă rucsacul și se duce la baie
În scenă rămâne Nastasia, buimăcită, vorbește singură...
NASTASIA - Ce-o fi împușcat? N-a adus nici un fel de carne... unde o fi dus carnea... Cred că n-a avut autorizație.. Asta e...  A vândut-o cuiva ... cine știe... Când nu are autorizație nu aduce carnea acasă... Îi e frică de control...(dă din umeri și pleacă în dormitor) CORTINA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                                                                                       ,,IUBEȘTE-MĂ ÎN FIECARE ANOTIMP”    ...