duminică, 26 august 2018

ANETA PIOARĂ - ROMÂNIA - CRIMA DE LA ÎNTORSURA BUZĂULUI - ACTUL -II - SCENA -II



                ACTUL II
                                                                               SCENA II

A doua zi de dimineață, acasă la Matei e lume multă, zarvă mare. Matei, cu capul în mâini și coatele pe masă, are alături o pereche de ciorapi de femeie mototoliți.
MATEI - Să se spânzure, să se spânzure! (se uită la mama lui, care stă lângă masă foarte speriată) De ce să fi făcut asta mamă?  Matale, ce zici?
DOCHIȚA - Ce să zic eu maică, cine știe ce-o fi fost în capul ei... a băgat necuratul coada , ce mai...
MATEI - Este și asta ceva... nu prea se mai ducea la biserică... îmi spunea că s-a săturat de rugăciune... D-zeu tot
n-o să-i dea nici un copil...
DOCHIȚA - Aoleu, (se holbează la Matei) mamă, așa zicea? A pus ăla cu coarne stăpânire pe ea... Voi, n-ați mai făcut nici sfeștanie la casă... Hai, că au venit...
MATEI- Bine că au venit, să se termine ancheta... să-i facem cele necesare...
MĂRIUȚA - ( ce se afla și ea acolo)  Ce să-i mai faceți?... Peste șapte ani. Acum nu vă dă voie  nici s-o înmormântați cu popă...
DOCHIȚA - Așa-i, mamă... proasta, fundul iadului o mănâncă... să se omoare... să-și ia zilele?...
Persoanele din jur, (figuranți) triste, se uită cu suspiciune la Matei și tac. Intră pe ușă tatăl Nastasiei, Ion.
ION- (disperat, vrea să intre în dormitor) Unde-i, unde-i fata mea?
MATEI- (îl întâmpină, îl ia de braț și-l trage într-un colț al camerei) Nu intra, tată, te rog , nu intra nu trebuie s-o vezi așa... Stai, că vine de la Procuratură și după aceea... n-avem voie acolo... Sunt polițaii de la noi acolo cu ea ...
Ion rămâne mut.
După câteva momente, intră doctorul legist, același , care a fost și la Gheorghe, Ionescu, și procurorul Popescu.
IONESCU - Unde-i cadavrul?
MATEI - Acolo! (arată cu mâna spre dormitor) În dormitor s-a spânzurat... d-lor!
Cei doi intră în dormitor și ies după câteva minute...
POPESCU - Gata, am constatat, asfisiere prin sugrumare... Puteți să intrați...
Persoanele de față intră buluc în dormitor.
Procurorul, doctorul și polițaii se așază în jurul mesei și întocmesc procesul verbal de constatare.

TREPĂDUȘ - (scrie și zice cu voce tare)

PROCES-VERBAL

Astăzi, data de mai sus, noi, procurorul Popescu Dinu și medicul legist, Panfil Ionescu, la sesizarea șefului de post din com Iscani, jud. Buzău, ne-am deplasat la domiciliul lui Gavrilaș Matei, unde am constatat următoarele; În dormitorul casei am găsit pe soția acestuia, Gavrilaș Nastasia, spânzurată de lustra din tavan cu o pereche de ciorapi. Scaunul pe care    s-a urcat era răsturnat alături, iar pe masă un bilet cu următorul mesaj: ,, Nu mă judecați! Viața mea nu mai are nici  un rost. Iartă-mă, mamă!,,
După luarea declarației soțului, am descins la anchetarea cazului, Doctorul Pamfil Ionescu a analizat cu minuțiozitate cadavrul și a costatat că decedata și-a luat singură viața, deci sinucidere.
Nu i s-a făcut autopsie deoarece, semnele de ștrangulare sunt vizibile, culoarea pielii  de pe față sunt probe concludente în acest caz. Familia nu cere să i se facă autopsie, pentru care dă declarație sub semnătură proprie.

            5 mai - 2001                              SEMNEAZA
PROCUROR–POPESCU DINU
MEDIC LEGIST-IONESCU PANFIL
SEF DE POST- TREPADUS
AGENT DE POLIȚIE- VASILE ȚANDARA
Toti semneaza PROCESUL VERBAL

PROCURORUL - Vino si scrie declarația (Ii împinge lui Matei o declarație tip pe care, acesta o completeaza ajutat de șeful de post)

DECLARATIE

Subsemnatul, Gavrilas Matei declar pe proprie răspundere, sub semnatură personală ca cele ce voi consemna în această declarație, este purul adevăr.
Astazi dimineață inainte de a pleca la serviciu, am deschis usa dormitorului să-i zic ”la revedare” soției si am rămas inlemnit când am văzut-o atârnată de lustra din tavan .
Nu ne-am certat, nu am avut nici un scandal, nu a intrat nimeni  în casa.
                                         
            5-mai 2001                                                                 SEMNATURA
            PROCURORUL -  Semnează aici, in dreapta!
            TREPĂDUȘ - Noi ne-am făcut treaba, ne pare rau de ce s-a întamplat. Faceti-i cele creștinești, atât a mai ramas!
            DOCTORUL IONESCU - Dacă atât a dus-o capul, femeie tânără, păcat!
            ȚANDARĂ - D-zeu s-o ierte!(lui Matei) Așa ți-a fost destinul, să rămâi văduv de tânar...
            Oamenii din comisia de anchetă ies pe rând pe ușă. O femeie din sat, care tocmai a intrat, se uită după ei și-și face cruce.
            FEMEIA - Ce-au zis? Ce-au constatat? Eu nu cred   că s-a spanzurat...
           
            Matei si Ion intră in dormitor. In acest timp intră pe ușă mama Nastasiei, Ioana, însoțită de fiul ei Costică
            IOANA - (Iși smulge părul, țipă) Nastasia, fata mea ce mi-ai facut? De ce-ai facut asta ? Nefericita mamii... unde-i? unde-i?
Sanda o ia de braț si caută s-o liniștească.
            SANDA - Țață Ioană, țață Ioană, știu că-i durere mare, dar așa a vrut Cel de Sus...
            IOANA ( nu aude nimic si se repede în dormitor)
            Un moment scena e goală.
            Se intoarce Matei, dupa ce i-a condus pe cei din comisie.
            MATEI - (către public) Doamne, Doamne, ce ma fac cu parinții ei! Ce le spun  o zice că am eu vreo vină... că s-a sinucis din cauza mea... intră și el in dormitor. Se aud strigate si tipete de durere.
            Aoleu, Doamne , cu ce ți-am gresit? Ce blesteme o fi picat pe fata mea? Ce mă fac? Ce mă faaac ? Nădejdea batrâneților meeeelee...


                                              CORTINA







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                                                                                       ,,IUBEȘTE-MĂ ÎN FIECARE ANOTIMP”    ...