duminică, 20 mai 2018

ȘTEFAN OLOGU.ROMÂNIA - GRUPAJ DE POEZII - PRIMĂ APARIȚIE




DRUM
Mi-am imaginat viața ca pe un drum
făcut de-a-ndoaselea:
întâi am să mor; apoi,
îmi voi legăna nepoțeii,
povestindu-le întâmplări
din viitoarea mea tinerețe, 
din îndepărtata mea copilărie.
Continuând, voi câştiga câteva premii literare
şi voi primi şi ceva bani,
drepturi de autor,
cu care nu voi avea ce să fac.
Mai târziu voi publica şi Cartea.
Soția mea
şi copiii mei mă vor ajuta s-o scriu, 
dăruindu-mi 
iubirea Ei
şi tinerețea Lor.
Peste câțiva ani buni
se va naşte Ea, fetița mea, pe care o voi iubi dinainte.

Nu va trece mult timp şi
am să mă însor, 
după care voi mai publica, versuri,
fără împortanță,
apoi am să fiu fericit.
Întâia dată.

Îmi voi termina armata, liceul,
îmi voi trăi tinerețea curat
şi sincer şi frumos.
Trecând înainte ( sau de fapt înapoi)
prin adolescența trăită la maximum,
cu nopți albe şi zile negre,
am să mă îndrăgostesc prima dată,
după care am să aştept timid,
clipa aceasta.

Copil când voi fi
cuminte şi ascultător,
am să învăț, am să citesc mult,
ştiind că toate acestea îmi vor fi trebuit
cândva.

Voi mai câştiga şi un concurs de recitări
din Coşbuc
( pentru că voi şti cele mai multe versuri)
am să ajung primul
într-o cursă fantastică
de triciclete

ca în final
luînd-o astfel de la capăt,
am să mă nasc.
Întâia dată.

☆☆
Mi-am imaginat uneori viața ca pe un drum
făcut de-a-ndoaselea. Un drum făcut în sens invers
venind dinspre clipa unică, prima şi ultima
a trecerii Styxului; şi chipul unui Charon
obligat a conduce o luntre ce va merge doar înapoi,
în ciuda vâslaşului de a vâsli înainte
O Passacaglia ce se va încheia cu uvertura.
Cu clipa sublimă a naşterii sau chiar cu
frumusețea şi tristețea orgasmului din clipa
procreării. Cu primul sărut, prima strângere
de mână a părinților, şi tot aşa, într-un
,, l'eterne retour" până când...

până când...
... nu mai e nimeni să-mi umble prin
gânduri,
nimeni să-mi scârțâie poarta;
eu însumi am plecat
şi m-am lăsat singur.
Voi citi prin ziare ce-am făcut,
ce mai fac,
ei ştiu tot...
Destinul şi-a pus ochelari de cal
şi a uitat să-mi lase cartea de vizită,
să văd, să ştiu ce mi se întâmplă;
dac-o să prind tramvaiul,
dacă nu cumva o să mor de inaniție.
Mai bine mă făceam scriitor.
Ei cel puțin se mănâncă între ei.


ARS POETICA

Stau agățat de-o idee,
cu versuri spânzurate
de copacul mirării.
Mă mai plimb uneori
pe un trup de femeie,
cu vise uitate,
şi intru-n istorii...

Mai plătesc şi azi
bir veşniciei,
murind pe drum câte-un pic,
pe partea cealaltă 
a Poeziei,
acolo unde nu
se-ntâmpla nimic.


STROFA

Striviți între versuri; ne-nvață ochii
ațintiți fix pe ideea Lui.
Un dor de violete trist ne ninge
iar pentru doi, locuind în Poem
,, nu va veni nimeni, niciodată nimeni"
Desenam cai pe pereți şi, mirosind a nalbă,
pregătim un examen
dar iată e august
şi punem de-o grevă.

Opreşte-te! Nu mai cita din antici!
E tăcerea preludiu al vrajbei
ce va să fie vârtej 
în timp ce Doi
rămân striviți între versuri
cu ochii ațintiți...


PLAGIAT

Albe coli îmi trec prin
fața ochilor, poruncindu-mi:
Scrie!
Refuz, dar literele, nătângele,
trăsnesc din cerneala stiloului
aşezându-se cuminți în pagină
în chip de cuvinte.
Îndărătnice, cuvintele se aleargă
unele după altele
dezvăluind imagini absurde
ilustrate de pe-o altă planetă.
În final apar şi virgulele, punctele,
semnele de întrebare şi alte cele
rugându-mă să le rânduiesc după toate
regulile gramaticii şi ortografiei.
Îmi rămâne doar să pun degetul;
dar cum să semnez o poezie
ce nu-mi aparține?



PRINȚUL

Mereu obosit - neobosit mereu
el pune brățări de cuvinte
la încheieturile catifelate ale iubitei.
Zâmbetul său, mereu trist - vesel mereu
scot din adâncurile gândului
vise uitate, speranțe ce n-au curajul rostirii
redându-le lumina realului
şi-a frumosului pur.
Drumul său, ştiut de toți - de nimeni ştiut,
începe mereu de la capăt
dinspre cântecul lebedei spre clipa Unică
Prima şi Ultima a Bunei Vestiri.
Sufletul său, atât de iubit - hulit atât de mult
e o fântână revărsându-şi torente de iubire
peste sufletele noastre, nelovite de
amintirea unei astfel de iubiri.
Mereu atât de singur - şi singur niciodată,
pe bucățica sa de pământ
sub petecul său de cer,
El va rămâne mereu
neobositul 
neliniştitul
nehulitul
nesingurul
Prinț al cuvintelor
al necuvintelor
pe coala prea albă.



SANCTA SIMPLICITAS

Oameni!
Vă dau nota 10 din anii mei de şcoală
genunchii juliți ai copilăriei mele
vă dăruiesc costumul de şoim
şi de pionier
şi jocul ,, Nu te supăra frate"
vă mai dau fraților
şi primul sărut, prima îmbrățişare
cărțile de credit ale sufletului meu, 
banii împrumutați prietenilor şi
neprimiți încă,
cărțile necitite şi versurile nescrise.
Vă voi da oameni, până la ultimul lujer
cel mai curat, al ființei mele!
Dar opriți
aceste trotuare
care mă huiduie!


STELIAN OLOGU
Versuri din vol. ,, LA ANII TREIZECI..."



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                              ,,PAȘI DE CATIFEA”                               ,,CU SUFLETUL ÎM PALMĂ”