joi, 17 mai 2018

Ala Mîrza - Turbal. Republica Moldova. Grupaj de poezii pentru copii


              Ala Mîrza-Turbal. Republica Moldova. 



         15 mai - Ziua Internațională a Familiei. Nu e nimic mai frumos ca dragostea dintre părinți și copii. Mai jos, - un grupaj de poezii din cartea mea pentru cititorii mici, SĂ-ȚI FIE SUFLETUL FRUMOS. Sper să vă placă... 

MÂNZIȘORUL   

- Te iubesc, Mămică dragă!  
Vreau să cresc frumos ca tine,  
Bun, puternic, viața-ntreagă
Să te poți mândri cu mine! 

  Voi fi harnic, grijuliu, 
Te voi ajuta mereu, 
    Iar iubirea mea de fiu 
       Te-a păzi de orice rău.  

Când vedea-vei slab, Măicuță, 
Mersul când ți-a fi mai greu,
Singur trage-voi căruța,
Voi munci și-n locul tău. 

Tu alături doar să-mi fii,
       Să-ți duci viața lângă mine,
  Să te joci cu-ai mei copii
        ȘI CU NOI SĂ-ȚI FIE BINE!




ÎN ANTARCTIDA   


Bate vântul, geru-i mare,  

Pinguinii, în picioare,  
Sunt pereți ocrotitori  
Pentru puișorii lor. 


Copilașii, adunați,
Stau lipiți ca niște frați,
Ei, matur lângă matur,
Casă vie fac în jur.


Vântul bate - nu-i răzbate!
Geru-i pișcă - nu se mișcă!
Până vine vremea bună,
Cald li-i numai împreună.


...De la pinguini învață
Cum să mergi frumos prin viață,
Căci ții piept oricărui rău
DOAR CÂND EȘTI CU NEAMUL TĂU!   




ELEFANȚII   

Frige soarele-n pustiu,  
Cald - chiar cerul azuriu.  
Dând de-un ochi micuț de apă,  
Elefanții se adapă.   

- Tată, eu o baie-aș face, 
Să mă joc cu apa-mi place! 
- Nu, azi, Puiu, nu se poate,
Azi ne ducem mai departe.
Vom găsi o apă mare,
Vei turna-o pe spinare… 
- Mamă, vreau să mă stropești! 
- Dar la alții, te gândești? 
Dacă noi ne vom scălda, 
Ceilalți, astăzi, ce vor bea?

…Iată-așa învaț-un pui 
Să iubească neamul lui 
Și atunci, când crește mare,
EL, DE ALȚII, GRIJĂ ARE…


LEII   

- Tată, Tată, știi ceva?   
Vreau să fiu ca și mata:    
Curagos, puternic, mare,   
Rege bun, iubit de fiare…   

- Dacă vrei s-ajungi așa, 
Grijă ai a te-antrena: 
Fugi mai iute, sari mai sus, 
Spune calm ce ai de spus. 

La mâncare, ai răbdare, 
Nu-nghiți bucata mare! 
Te lovești? Nu mârâi! 
Când ți-e sete, nu scânci!

Cântărește, calculează, 
Fii mereu cu mintea trează. 
Doar așa, un pui de leu 
Poate-ajunge-n locul meu. 

- Tată, Tată,-ți mulțumesc! 
Te sărut și te iubesc! 
Te voi asculta în toate, 
Voi fi rege cu dreptate! 
( Ala Mîrza-Turbal. Imagini- Internet.)


- Citiți-le COPIILOR, dacă vă plac... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                              ,,PAȘI DE CATIFEA”                               ,,CU SUFLETUL ÎM PALMĂ”