joi, 28 februarie 2019

ION CUZUIOC - R. MOLDOVA - SILTO ÎN ÎMPĂRĂȚIA LUI NEPTUN


SILTO ÎN ÎMPĂRĂȚIA LUI NEPTUN

15 - LA CURTEA LUI NEPTUN, ZEUL 
MĂRILOR, SE FACE DREPTATE ŞI 
ÎNŢELEPCIUNE

Dar veni ziua când Silto fu adus în faţa zeului mărilor Neptun. împlinise optsprezece ani. Zeul Neptun îl privi atent pe băiat, şi dădu a mulţumire din cap. Silto se făcuse flăcău în toată legea. în faţa zeului au fost aduse cele cincizeci de fiice ale lui.
– De azi inainte, începu zeul Neptun, tu, tinere Silto, vei ocupa cel mai înalt post la curtea mea şi-mi vei fi mâna mea dreaptă, iar supusele tale vor fi aceste cincizeci de fete, şi arătă spre fiicele sale.
– Nici odată! i-a tăiat-o Silto revoltat de porunca zeului. Doar ele îţi sunt fiice, şi apoi...
– Am spus, aşa să fie! accentuă zeul Neptun, iar după moartea mea îţi las drept moştenire toate adâncurile apelor şi să fii zeu peste ele.
– De acord, vorbi Silto, aşa să fie, dar aceste cincizeci de fete sunt fiicele tale, şi apoi... Marionela este dragostea mea, iar fără ea nu fac un pas de aici.
Zeul Neptun se ridică, se apropie de Silto şi, privindu-l drept în ochi, cu ură şi mirare întrebă:
Când ai mai izbutit-o şi pe asta, nenorocitul de mine?
– În cei optsprezece ani, răspunse mândru Silto.
– Te alung de la curtea mea! strigă zeul înfuriat.
– Alungă-1, căci dincolo-l aşteaptă cei optsprezece ani în
urmă, s-a auzit o voce de ecou din ceruri. Era vocea Astreei, zeiţa dreptăţii.
Apele mărilor, înspăimântându-se, loveau cu toată puterea lor în maluri. Toate vietăţile de mare încremeniră pe loc, iar mulţimea adunată la curtea zeului stătea cu capetele ridicate, privind cu gurile căscate spre cer. Numai zeul, stăpânindu-şi firea şi îmbărbătându-se, ridică mâinile în sus de parcă aştepta ceva să-i cadă-n ele, şi tot cu aceeaşi voce întrebă:
– Dar cine va fi zeu după moartea mea, dacă nu Silto?
– Tu nu vei muri niciodată, eu te voi face nemuritor, ca să fii veşnic zeul mărilor, răspunse vocea din ceruri, iar acest tânăr, blestemat de tine, lasă-l să se întoarcă înapoi pe pământ: la părinţii, rudele şi vecinii lui. Mai mult decât atât, continuă zeiţa dreptăţii, ai să le dai drumul şi supuselor tale răpite tot de prin cătunele de pe malurile mărilor. Să le dai drumul şi oamenii la fel îţi vor răspunde. Intre pământ şi mare se va lega o prietenie pe vecie: valurile mării nu vor mai inunda ogoarele şi casele oamenilor, nu vor mai răpi şi îneca pe copii şi pe cei istoviţi de puteri, iar pescarii la fel vor avea grijă de apele mării, să nu fie împuhoiate de murdării, să nu-i fie răpite vietăţile, doar cât pentru hrană. Dreptatea şi înţelepciunea vă va sta de pază vouă.
– Dacă rămân nemuritor, atunci la ce bun moştenitor. Fie pe voia voastră şi las-să părăsească Silto curtea mea, căzu de acord Neptun, zeul mărilor.
– Dar cum rămâne cu mine? întrebă cu jumătate de voce Marionela, de parcă se temea că-l va pierde pe Silto.
– Zeul să hotărască, tatăl tău! vorbi zeiţa dreptăţii.
– Ce pot să fac eu, când voi sunteţi atâţia! Pleacă fiica mea, pleacă cu el şi fiţi fericiţi împreună, zise zeul Neptun, sărutându-i pe amândoi pe frunte. Plecaţi şi voi la baştina voastră, se adresă dânsul către supusele răpite, apoi luă de-i puse Marionelei pe cap o diademă, iar lui Silto o coroană din frunze de laur.
Silto şi Marionela se aplecară şi sărutară mâinile zeului, apoi se luară ca doi copilaşi de mână şi, urmaţi de o suită de slugi ale zeului, mergseră înainte spre a părăsi adâncurile mărilor. Călăuză le erau delfinul Ami şi meduza Aurelia Aurita, care făceau cale deschisă pentru Silto şi Marionela. Şi îndată ce Silto şi Marionela făcură primul pas pe pământ, din ceruri se izbi o flacără roşie, ce ajunse la curtea zeului şi-l învălui pe zeu de se făcu pe dată mai tânăr, mai frumos şi mai mândru la chip. Această flacără roşie îl şi făcu nemuritor şi veşnic zeul mărilor.
0

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                                                                                       ,,IUBEȘTE-MĂ ÎN FIECARE ANOTIMP”    ...