joi, 18 ianuarie 2018

VORBIND DESPRE,, CURENTUL TRAIRISTIC'' -KESSY ELLYS NYCOLLAS-VICTORITA STOLOJANU SI PROFESORUL ION MOCIOI



Cuvântul a fost inventat de criticul Șerban Cioculescu, și a tradus din limba germană termenul Lebensphilosophie (i. E filozofia trăirii).

Trăirismul a fost un curent al, filosofiei romaneşti" din perioada interbelică. El are ca principal reprezentant dar şi iniţiator pe NAE IONESCU care practică o atitudine inspirată din, FILOSOFIA VIEŢII"... care se axa pe proclamarea trăirii asupra intelectului




 
Şi volumele Toate iubirile mor, Vol I şi Dana, îngerul meu... ale autoarei Kessy Ellys Nycollas sunt scrise în acest gen de scriere, scrierea TRĂIRISTICĂ.



,,Ceea ce am scris aici, domnule profesor MOCIOI, sunt trăirile mele... am scris exact ceea ce Atoate Creatorul mi-a pus în gând... toate versurile rulau în mintea mea atât de firesc!!!!! Nu m-am aşteptat ca cineva, vreodată să mă numească, poetă"... am avut nevoie de o mântuire... acea mântuire a sufletului în urma căreia să îmi pot restabili liniştea... şi am reuşit''!
În acest, curent " este mai importantă trăirea mistică decât cea intelectuală sau cea analitica. Este mai importantă mântuirea sufletului decât idealurile culturale. Este mai importantă practică duhovnicească decât îndeletnicirile academice...

NAE IONESCU - a profesat idealul realizării unei filosofii romaneşti folosind ca principii, mistică şi autoritatea, care erau specifice răsăritului european.


Prin TRĂIRISM sa putut atinge dezvoltarea unor curente diferite.


MIRCEA VULCĂNESCU a profesat spiritualitatea duhovnicească.
EMIL CIORAN a mers către trăirea frenetică, pesimistă.

Deci! Putem spune că ideologia trăiristică proclama o filosofie,, LIRICA".
În acest, curent" nu întâlnim filosofia ştiinţifică. Aici există simplu, doar filosofări. Acestea nu este obligatoriu să fie compatibile sau comensurabile...
Asemănător cu viaţa, filosofia naşte conflicte.
Prin discipolii lui NAE IONESCU se numărau: CONSTANTIN NOICA, EMIL CIORAN, PETRE COMARNESCU, MIRCEA ELIADE.

Curentul trăiristic a avut o activitate publicistică susținută în reviste ca Vremea, Axă, Floarea de Foc Cuvântul, etc.


Orice asemanare textuala este pur intâmplătoare .

KEN







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                              ,,PAȘI DE CATIFEA”                               ,,CU SUFLETUL ÎM PALMĂ”