sâmbătă, 24 februarie 2018

VICTORITA ILEANA STOLOJANU -ROMANIA,,-Friguri’’ de dragobete




 Friguri’’ de dragobete

De ce vei crede de câte ori iubeşti,  că obiectul sau subiectul sentimentelor talete-a meritat, cu atât mai mult cu cât  el e cel căruia i-ai adresa numai cuvinte ca: frumos, deştept, înţelept, curajos, respectuos, vrednic, serios, spiritual, simpatic, afectuos? Ce nume frumos!
Să vezi cum orice un nimic de miros ,,al lui’’ îţi pare deosebit!
Suntem singuri. El pune suc în două căni. De obicei bem ceai, dar meniul este schimbat din când în când de pofticiosul domn..
        Sunt fericită. Prezenţa lui îmi face bine: are un aer de bărbat adevărat. Nu ştiu ce, cred că mirosul lui mă atrage... e un miros de tutun cu parfum. Un amestec afrodisiac. E o adevărată teorie cu feromonii că ar fi responsabili de atracţia fizică dintre doi parteneri. Valabil este la animale, dar, se vede că nu e vorba numai de nişte eteruri secretate de organele genitale, care la om beneficiază chiar de o igienă specială, e vorba de ceva degajat de tot corpul.
Povesteşte că n-a dormit azi-noapte. L-a durut măseaua. Dar eu, de când oare nu dorm şi nu mă doare nici măseaua, nici altceva, căci aşşti măcar de ce să mă vait. Dar nu ştiuşi cred că în curând voi şi ceda fizic. Sunt prea multe nopţi nedormite. Nu mai pot. E în ochii lui o lumină neînţeleasă de mine. Ce e această lumină? Oare voi afla cândva?
Percep că îi e frică de mine... îmi simte trupul tânăr mustind de umori periculoase, devoratoare. Nu e aşa, iubirea mea, deşi vulcanică, cum i-am spus, are ceva din lentoarea parfumului de frunze de toamnă, dar şi din animalitatea taurului înflăcărat. Iubesc însă bucuria din ochii iubitului... chiar aşa, a dărui este cuvântul de ordine al dragostei.


- Ce rău mă doare mâna stângă!
        - E de pe vremea când umblaţi toata ziua la pescuit, probabil. Vă atrăgea mult ocupaţia asta şi atunci nu simţeaţi că poate apa Jiului era prea rece, poate nici afară nu era cald întotdeauna, însă s-au adunat toate acele mici răceli şi acum scot capul sub formă de reumatism. Sigur e vorba de o durere reumatică.
        - Păi ce să fac,colega, n-aveam calculator cum au copiii  acum şi umblam toată ziua la baltă: ori pescuiam, ori prindeam raci, ori puneam copii mai mici să scoată din Jiu şerpi pe care ei mi-i aruncau pe mal şi eu le spărgeam capul. Am avut şi am apucături de câine, de lup mai ales: iubesc umblatul în haită şi vagabondatul pe străzi. Nu prea pot sta în casă, de-asta-i viaţă-n noi, vom sta destul sub boji... Tot timpul eram pe stradă.
        - Ştiţi vorba cântecului:
        M-a trimis mama la şcoală
        La copii să-mprăştii boală:    


        Râie, gripă şi pojar tropical,
        Mai încolo la liceu,
        Aveam boli de derbedeu,
        Toate fetele fugeau după mine.
        - De asta te şi doare mâna, pentru că te-ai sprijinit prea des în ea.
        - Păi tu nu te sprijini, mă, te laşi tot pe femeie, s-o omori? Mă simt frumoasă de când cu iubirea asta. Zbor pe stradă.
        Mâinile noastre se ating: ale mele sunt îngheţate, ca de obicei în preajma lui, ale lui sunt calde. Trupul meu freamătă şi mintea cântă:Te vreau, nu pot să mint!
        Gândurile lui erau la ea. După ce a şi plecat îl chinuia chipul acela fraged, copilăresc al ei şi se tot întreabă:
        - Ce avea ea nelalocul lui?
        Şi-a răspuns târziu, în noapte, când a înţeles că ea era nemachiată. De obicei se machiază, se aranjează. De data aceasta străveziul obrazului şi al ochilor nemachiaţi era evident. Doar tinereţeaţinea loc de machiaj. Şi era destul de frumoasă aşa, machiată doar cu tinereţea ei... era chiar ceea ce el pierduse.
Sunt oameni făcuţi special pentru iubire? Se vede clar că nu e dat tuturor să o trăiască. Eu însă sunt o furtună şi-mi amintesc că ştiu răspunsul la această întrebare:
-Dragostele-s ale lumii,
Dar le poartă numai unii
Care-s frumoşi ca păunii 
            Şi roşii ca trandafirii!

 
 
                                               

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                              ,,PAȘI DE CATIFEA”                               ,,CU SUFLETUL ÎM PALMĂ”