joi, 22 februarie 2018

Kessy Ellys Nycollas-Romania- HELLO,HELLO...Acceptare sau renuntare?







Hello, hello….acceptare sau renuntare?

 Tu, ai avut vreo dată timp să    te gândeşti  cum ar fi  viaţa ta dacă ai avea acea abilitate simplă de a-ți dezvolta capacitatea de a lega relații interumane? Ai putea să  îţi îndeplineşti  măcar unul din cele mai frumoase şi  nebune visuri pe care le ai?

 Nimeni nu reușește ceva măreț singur.

Acum şase ani, în urmă,  mă afundam parcă inconştient, într-o poveste de iubire care mai apoi mi-a ajuns , până peste cap.Abia ieşisem dintr-o relaţie de zece ani în care am trăit ca o prizonieră în propria-mi locuinţa iar sufletul meu era avid de cunoaştere ,de libertate, de explorare, de iubire.

Eram obosită de tot ce  taisem până atunci. Familie ,copii , serviciu la stata poi şi o firmă personală .În toate ,greul a fost pe umerii mei .Mă simţeam îngenunchiată ,obosită ,plictisită , lipsită de orice bucurie dar şi de orice speranţă.

Totul m-a lăsat fără cuvinte atunci când am devenit aproape peste noapte ,,O MAMĂ DE INGER’’!
 Nu ştiu dacă şi voi ştiţi că  problemele  emoționale, prin care cu  toții trecem la un moment dat într-un fel sau altul, te pot doborî la pământ și îți pot întârzia mult evoluția și împlinirea visurilor.

 Mereu mi-au plăcut oamenii luptători, care știu ce vor în viață și depun eforturi consistente pentru a obține ceea ce își doresc şi am considerat  ca şi eu sunt un astfel de gen,de caracter însă eram în căutarea multor răspunsuri pe care nu mi le dădea nimeni.

.Începuse să mă pasioneze psihologia umană şi în mod special gândirea masculină pentru că ,de când mă știu am avut o fascinație pentru oamenii care au reușit lucruri extraordinare, oameni care îi pot inspira într-un fel pe ceilalți prin ceea ce ei fac.Cred că am fost oarecum marcată din copilărie de faptul că mama ştia foarte multe dar nu putea să facă mai nimic ,datorită bolii iar tatăl putea să facă de toate dar nu făcea mai nimic din cauza băuturii.

Crescând am început să fiu foarte atentă la  limbajul corporal, la mimică, la cuvinte, la haine, la tonul vocii, la privire ,la expresia feţei ,la poziţia corpului în timpul unei conversaţii şi  la felul cum se ţin mâinile…   la toate modurile în care aș fi putut să mă conectez cu oamenii cu care intram în contact dar să îi şi înţeleg mult mai mult decât se esprimau prin grai.

Am fost pasionată de psihologie dintotdeauna  dar cel mai mult am învățat dinpropria-mi   experiență ce înseamnă să te conectezi cu oamenii, care sunt nevoile lor și cum poți face tu pentru a le împlini aceste nevoi oamenilor astfel încât să obții ceea ce vrei.

Scopul meu la vremea aceea era pur şi simplu cunoaşterea omului şi a sufletului care stă ascuns în acest ambalaj perfid al corpului.

În decursul anilor am învăţat, cu voia sau fără voia mea , multe despre relațiile interumane atât profesionale cât și personale.

Începusem să observ câtă putere au cuvintele şi ca Un cuvânt spus greșit, o așteptare prea mare din partea unui om, un gest necontrolat toate puteau ruina  proiecte la care muncisem luni de zile.

Oamenii au nevoie să fie acceptați așa cum sunt. Nimănui nu îi place să fie judecat, criticat sau să îi dai ordine și să îi spui ce să facă. 

Am trăit asta pe pielea mea în relația de cuplu, în relația cu angajații, cu furnizorii și cu clienții deoarece soţul nu îmi acceptă statutul de şef însă se simţea foarte bine aşezat la umbra mea de unde putea să huzurească ca un parazit ,din zori şi până în seara lângă păhărelul de alcool şi cana de cafea, însoţite de ţigări, multe şi scumpe ,că doar nu trebuia să se cotrobăiască prin buzunarele proprii să şi le cumpere.

Povestea  asta despre  acceptare poate suna ca o poveste frumoasă ruptă din basmele cu Făt frumos şi  Ileana Cosânzeana  însă   este musai să știi cum să faci un om să se simtă acceptat așa cum este el  dar  este extrem de dificil deoarece nu poţi duce în spate poveri care te doboară doar de dragul acceptării.

Relațiile sunt complexe și ființele umane sunt  extrem de complicate.

Nu este ușor să te înțelegi nici pe tine, ce să mai vorbim de a fi în totală armonie cu o altă persoană. Unde să plasezi acceptarea? Acceptarea a ceea ce sunt eu …acceptarea a ceea ce este el …Acceptarea a ceea ce suntem împreună …?Greu ! Cumplit de greu!

Niciodată nu vei știi cu exactitate ce gândește sau ce simte celălalt  însă  îl poţi citi atunci când îi  vei vedea în schimb comportamentul.

Poate că de multe ori m-am gândit  că faptele contează și că ar fi bine să mă înţeleg  şi sama   iei după ceia ce  face un om, nu după ce spune el.

Uneori am intenţionat să îmi dau dreptate  într-un fel, Însă  toată această filozofie este mult  mai mult de atât.

 Orice  om,  orice faptă  a lui,fie el partener, soț/ soție, copil, părinte, angajat, client, colaborator, prieten,frate,vecin, partener de călătorie,iubit,duşman sau prieten …etc  tu o percepi prin filtrul tău personal.

Ce vrea să însemne  acesta  percepţie ,acest filtru?

Fapta este faptă, indiferent de ce gen este  și ea este neutră, însă ceea ce ajunge la tine este de fapt  doar modul tău de percepție  asupra faptei celuilalt.

Pentru a fi înţeleasă o să aleg un exemplu foarte uşor  şi des întâlnit.

Să presupunem  că ai fixat o  întâlnire cu cineva  și acesta întârzie.

(Ador exemplul ăsta pentru că este atât de simplu și atât de evident şi cu siguranţă  toți am avut în viaţa astfel de situaţii.)

Felul cum percepi tu întârzierea omului cu care ai întâlnirea depinde de TINE, nicidecum   de el şi iată de ce:

- Te poți gândi că cealaltă persoană întârzie pentru că este neserioasă, pentru că nu pune preț pe tine și tu nu ești important, pentru că nu o interesează lucrul pe care urma să îl discutați.

Sau....

- Te poți gândi că are o zi proastă sau că stă  rău la  programarea timpului, că poate este cu gândul la alte probleme personale sau profesionale, că poate a intervenit ceva neprevăzut sau că pur și simplu pentru el ar fi ok dacă l-ai  aștepta câteva minute și se simte confortabil cu programul flexibil și întârzierile.

Indiferent care ar fi varianta aleasă de tine , aceasta va  face o mare diferență în felul cum tu te simți și starea interioară pe care o vei avea atunci când te vei întâlni cu acea persoană.

În viaţă şi mie  mi s-a întâmplat de multe ori să aștept cu orele, cu zilele şi poate cu anii… să primesc măcar o scuză legată de întârziere sau ne prezentare ,fapt care nu s-a întâmplat şi care mi-a marcat viaţa.

 Mama mea îmi spunea că :niciodată să nu faci o promisiune, pe care nu eşti sigură că o poţi onora ,unei persoane vii.Promite totul unui mort.Acesta nu va veni niciodată să te tragă de mâneca sau să îţi bată obrazul reproşându-ţi că eşti lipsit de cuvânt.Am făcut din acest sfat o lege .O lege a firii mele şi aşa destul de sensibilă …o lege care m-a făcut să mă  îndepărtez ,de multe ori ,de oamenii pe care chiar îi iubeam cu toată fiinţa mea, însă astfel de comportament m-a făcut să cred că nu am nici o valoare pentru persoana respectivă ….şi că în această situaţie nu am de ce să ocup un loc  neînsemnat în viaţa ei.

Cu fostul meu  soţ mă certam uneori la cuţite  pentru nerespectarea cuvântului dat sau al promisiunii făcute  dar şi pentru faptul  că el spunea ceva, eu înțelegeam altceva. Sau invers. Și tot așa. Au fost ani  grei de lupta atât cu el cât şi cu mine dar şi între noi.Nu am putut să accept comportamentul acesta.Îl consideram josnic mai ales pentru un bărbat .Vedeam bărbatul ca pe  o ,,Coloana a infinitului ‘’ de care femeia este legată ,prin cununie , iar coloana aceea are menirea să conducă cele două suflete undeva către DIVIN.

Pe mine m-a condus în multe situaţii către IAD. Da! A făcut din mine o femeie care să nu mai poată avea încredere în bărbat. O femeie care uneori chiar să îl deteste şi să îl alunge din prejma chiar şi atunci când îl iubeam cu toată fiinţa mea.

DA ! TE IUBESC CA SUFLET, ÎNSĂ PREFER SĂ SUFĂR DUCÂNDU-ŢI DORUL.


Am învăţat în  timp şi am considerat că  mi-am dezvoltat foarte mult toleranța și capacitatea de a-i accepta pe oameni așa cum sunt. Da, însă acceptarea însemnând distanta.

Am insistat, prea mult  timp uneori  să fiu înţeleasă şi am aşteptat ca ceva să se schimbe şi să primesc altceva, am îndrăznit să cred că  dacă nu îmi place ce primesc, pot să cer altceva….însă mă văd nevoită să accept ca acel altceva nu există  şi că  pot să îmi văd de drum și să găsesc variante mai potrivite cu ceea ce îmi doresc.

Însă o întrebare rămâne mereu fără răspuns : cum aş putea să fac un om să înţeleagă şi să se simtă acceptat?

Oamenii când se simt acceptați, se simt înțeleși și se deschid.

Acceptarea este acea  formă de iubire prin care  îi poți arăta unui om că îl apreciezi, că nu îl critici și că indiferent dacă tu poate ai alte păreri, el contează și nu este judecat pentru cine este, ce face, ce gândește sau cum se simte.

OF DUMNEZEULE!!!
Cât timp  ar fi  necesar unei minţi şi unui suflet să mă înţeleagă? Să îmi înţeleagă acceptarea ,iubirea ,dăruirea de sine pentru binele şi vindecarea sufletului lui de toate traumele acumulate de-a lungul vieţii?

Ce sacrificii aş mai avea de făcut  pentru tine ,,Om drag’’ ca să mă poţi înţelege că tot ceea ce am spus şi am făcut a fost doar adevăr ?
Cât timp îţi trebuie să pricepi toate acestea, să îmi pricepi sufletul şi sentimentale nutrite pentru tine cu sinceritatea şi dezinvoltura unei naive care a putut crede în iubire şi de această dată?

Ştiu că o tehnică foarte simplă pentru a transmite oamenilor acceptarea,este acea  tehnică ce implică folosirea limbajului corpului, tonalitatea vocii expresia feţei şi strălucirea ochilor cât  și cuvintele pe care le rostești ,însă lipsa posibilităţii de a ne vedea, de a ne vorbi şi  asculta ne ajuta să ne îndepărtăm în tăcere şi fiecare să înţeleagă, atât cât va putea înţelege, că nu există lege care să te lege ,de cine nu te înţelege …..   

,,Ai grijă ca ceea ce cauţi, să valoreze mai mult decât ceea ce vei pierde în timpul căutării’’.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                              ,,PAȘI DE CATIFEA”                               ,,CU SUFLETUL ÎM PALMĂ”