sâmbătă, 24 februarie 2018

PUIU RADUCAN -ROMANIA - Dă dragobete…










Dă dragobete… 

 Hauzi, fă! Nici nu știu ce să fac! Să te dau drecu, ori să te-njur... împrejur când dai dân clanță fără speranță lingă fereastră… Ninge-afară, fă! Ninge alb cu stropi dă fulgi sălbatici, fă! Dă la târfa dă ceapă care s-ampreunat cu ardeiul iute ager foc cu formă dă trandafir și cu usturioul nemernic, da bengos, lacrimi rebegite umblă-n cadență singure și dezordonat pe obrajii incandăscenți după care să răzmează pă fruntea genunchiului cu tremurici la gât. Mănânc varză cu pește, fă, da… mă-mpiedic dă ceapă car e decide: Întâi varză! Hauzi, fă! Și ce dacă este dragobizdele? Golii și io trei țoiuri dă țuischi șâ acuș stau rezămat dă umbra unui pahar dă vinschi negru șâ urât… Dau cu varză după el, fă! Haoleu ce ninge-afară, fă! Ninge dragobizdește… rău dă tot. Fleașcă dă rău… Câte pahare-mi dai, mo? Să nu spui multe că n-am de dragobizdit decât doi, fă! Dra-go-be-te, ai? Cine a făcut denunțul ăsta? Lacrimile de pe fruntea genunchiului se uită chiorâș la mine… -Rău ai ajuns, mă! -Eeeeee, zău! Gata! Nu vă recunosc! Vă renegesc! Ce-ți-e și cu astea!... Au picat, au plecat… și acum… mă trag de… socoteală… Ce treabă mai am io cu ele?... Eu dragobizdesc și afară ninge. Nici nu știu dacă ninge rău sau dacă ninge bine… Eu dragobizdez și mai am o țâră de vinschi. Tre să merge-n grădină printre fulgii ăștia frustrați să iau o țâră dă zăpadă să mă unge cu ea la durerea șalelui. Nu suport pă buricele dăștelor halifie cu ardei iute, nervos… Mai bine dau cu zăpadă că este dă sus dă la Domnul… Hauzi, fă! Mai eziști? Dragobizdează-te șâ tu, fă! Io mai iau o lingură dă face… O iau, n-o dau… Pa, fă! Am să ț-o scriu șâ am să ț-o pun aici. Așa dăăă… dragobete… 24022018 – B. Olănești

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                              ,,PAȘI DE CATIFEA”                               ,,CU SUFLETUL ÎM PALMĂ”