vineri, 22 decembrie 2017

PUIU RADUCAN -POEZIE

         
                                                       

                                                                    PUIU RADUCAN

                                                                       - ROMÂNIA -
                                                                             ( poet )
                                                                   

Casă-n singurătate


Ți-ai săpat casa-n taina singurătății mele,
când peste tot dormeau duioasele tăceri.
Lumina se strecoară mândră printre storuri,
susurul fântânii mă scurge-n flori... de ieri.

Oftează-n dimineți apele adânci, culcate.

Orgoliul și minciuna stă pe statui schițate.
Blestemul se întinde-n noaptea morții,
fumul tămâii-nvăluie... pe săturate.

În nici o ramă caldă nu te mai nu te mai năzăresc.
Nici sânii-ți bosumflați  rostogoliți în palme.
Când ceru-n noaptea neagră zburdalnic tremura,
miroseam... întuneric, murmuram o... sudalmă...




 Statuia uitată


Plânge-amarnic în ploaie statuia uitată.
Ce viscol îmi fu, Doamne, tinerețea!
Curge-n unngher de umbră o liniște grea,
viața și timpu-mi croșetează franchețea.

Mereu mă uit la tine în rama prăfuită!
Pe cumpăna fântânii doarme regele dus.
Prin odaia ta, se scurge-un templu-nchis,
eterna-mi primăvară coboară spre... apus.

Of, rătăcesc printre uitări necunoscute!
Și-n cărțile deschise și-n umbrele culcate.
Venit-a clipa să mă doinească toate
că-n chip de clopote sosesc icoane moarte...




O poveste


Cobor și eu dintr-o poveste
și-n dialog cu mama despre ce trăim.
S-a dus, sărmana, nu mai este!
Mai stau și eu cu voi acum..., puțin.

Codrul de doliu din toamna fugită,
adoarme noaptea gânditoare-n rugi
și-n lut inert cu viață... părăsită,
îți stingi nădejdea vieții...  Fugi!

Cântă prin turnuri glasuri de ecou.
Cad storuri grele pe dulcele trecut,
în gând vreau să-ți fur un secret, din nou.
Tare-s aproape... de ce m-am temut!
                                                               


 Trenul nebun


Un tren nebun aleargă-n gândul meu!
Trist mai e doamne azi cortegiul vieții!
În lanțul morții-adoarme un sicriu,
iar eu sortez în vise... anii tinereții...

Noaptea mă umblă și mă tot cuprinde
Cu luna plină, gârbovă de ani
și-n stol de gânduri rătăcit pe drumuri,
... sunt iedera bătrână... de doi bani...

În cuiburi de lumină ochii m-au chemat,
spre  viața adormită-n piatră și nisip,
acum, singurătatea-și strânge pânzele de vise,
iar anii-ntorc oglinzile obtuze-n cip-cirip...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...