sâmbătă, 5 ianuarie 2019

ADINA POPESCU - ROMÂNIA - SCRISOARE DIN ȚARA DE MĂTASE






SCRISOARE DIN ȚARA DE 

MĂTASE
Autor: Adina Popescu

,,,Bate gerul crunt în poartă, cu himere de zăpadă, duh de ceață te-a sortit, chip de dragoste albastră, pelegrin printre cetății, cum să te găsesc?

Doar un strigăt te-a vestit, fără viscol, fără chip, cerul desfrunzit, arbore pe răsărit, 
Fir de iarbă, mi-ai legat, inimă, suflet și mâini ,
Scară împletesc, acum, către raiul tău, mi-ai rostogolit în prag boabe, jarul din măceșe, strigăte în rugii serii, strigăte în stele reci, în oglindă mă zidești,

Unde, doamne, rătăcești!
Între căderi și măriri, vis, regăsiri!
Împărțită lumina la doi, eu, în umbra neliniștii,
Tu, simfonia ninsorii, fulgi sidefii te îmbracă, în veșmintul ursitei, după tine, e iubire, înverzite raiuri, risipă, orbitor prinț de lumină,
Cum să mai știi pragul cu sori, luminate!
Iubește, făptură de vânt,,,

Mâinile, zbor! privighetorile ți se încurcă prin cântece, pletele albe, cerul îți cerne pe umeri,
Le despletești în râuri de sunete, treci împărțind crizanteme, praguri de stele, porți dăltuite-n luceferi, catedrale pe Calea lactee, aerul tău, busuioc înflorit,,,nu, nu te-am văzut, cortegiul de îngeri a trecut, cum să văd îngeri când ochii îmi plâng! în somn îți sunt rugăciune, iartă-mă!

Umbră fără de nume, eden pustiit, soartă păzită de cuci fără cuib,,,
Singuratatea zăpezii, chip cioplit în aripa vântului, mătasea clipei, mi se prelinge mie pe chip, nu, nu te-am văzut, tot ce-am avut, pulbere-n vânt, apă amară, visul spulberat, tăciune,,,
Șapte fire, ierburi le-am sfințit, vămuirea mea din pietre, nimic! nisip, argintiu, argintiu,
Sufletul se întoarce și strigă, arșiță! roua-i câmpia ta,,, doar un strop inverzit ,,, iubește-mă!

Cărare să-ti fiu printre lupii pustii,
Florile-s dalbe, cunună Stelelor, simfonie, dorul năuc, ce cântec, se cântă, în cântec de cuc!
Ninge cu flori, ninge, din suflet de îngeri, petale de cer, își plânge creanga floarea risipită, dintre cristale se înfiripă frunze, intoarcerea-n muguri, îmi picură pe suflet firimituri de lună, se frânge zborul între cuvinte nespuse, prin stele vreau să văd cărări ce le tot urci, cu mirosul de iarbă, de-mi înfloresc mie poieni,,,
Singuratatea clipei, cerne singurătăți,
Înger trecând, pașii de rouă, singurătăți, piatră cioplită-ndelung, singurătăți,

Poemul cu firul de aur, vioară cu o singură strună,, vulturii, zbor în duminici, coroană, salcie plângând,,, ziua de azi nu se mai întoarce,
Stă în prag așteptănd iubirea mea cu miez de ploi, lumina se împarte la doi, doar pasărea însorită zboară cu tine,

Dragostea mea să fi fost scrisoarea nescrisă a inimii mele? ce vrajă albă, luna înzăpezește cristale
Leru-i ler, pietrele se tem, florile dalbe-s ger,
Cu șapte ceruri înaintea cerurilor tale, iarbă pădure înflorită, ocean rotund de verde, oceanele iernatice se desprind de cer, cad, cad, lebede, ca bulgări de zăpadă, aripile scară la cer, ce suflet aveam de urcăm infinitul pe scări și înapoi, nimicul împărțindu-l la doi, umbra fiindu-mi statornică,,, agonizănd țipete pe malul pustiu,
E târziu? valul a trecut, nisipul? aurul fin,
A iubire, te numesc, îndurare!
Înflorește lemnul în poartă, curcubeul de năluci răvășește tot asfințitul, fluturii cern rouă albită, în cristale, oglinzi răsfrânte din cer,
Tu mi-ai dat sipet de vănt să-l închid între poeme, boabe de chihlimbar, îți cer, lacrimă, blândețe, nu-mi mai aduce în dar,,, harul vesniciei mele, risipă de maci, mi-ai făcut-o altar, cavalcade de stele, stau de pază înimii mele,, prinț de argint,, statuie, în noapte de sunt,
Doar Vulturul îmi este aproape,,,
Tu, ocean tulburat, tu, oceanul meu vrăjit în șoapte, nu vezi lumina cum ne desparte?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                              ,,PAȘI DE CATIFEA”                               ,,CU SUFLETUL ÎM PALMĂ”