duminică, 21 iunie 2020

Ion Cuzuioc - R. Moldova - Ce să-ți dau eu ție boală?

                                                  De Ziua 

                                       Lucrătorului Medical 

    și a Farmacistului!


Astăzi, 21 Iunie, medicul și scriitoru Ion Cuzuioc omagiază colegii de breaslă dar și farmaciștii, prin versuri! 

         ,,LA MULȚI ANI!"


Ce să-ți dau eu ție boală?
Ce să-ți dau eu ție boală,
Să dispari din viața mea?
Ani la rând stau pe tânjală,
N-are cine mă trata.

Ai pătruns în sânge, oase,
Sufletul mi-ai copleșit;
Unde-s vorbele miloase,
Ca să fiu tămăduit?

Dacă-ți port vreo vină boală,
Și-am greșit în fața ta,
Hai să facem târguială,
Dar te rog, nu mă lua.

Frumoasă-i  viața pe pământ ,
Ce ne-a dat-o Dumnezeu,
Și darul Domnului cel sfânt,
Vreau să-l port cu drag și eu.

Deci, te rog pe tine boală,
Dacă ți-i la viața mea,
Să-i dai morții socoteală,
Și în doi ne vom ierta.

























Esculapiene

Crez
Pe doctor - se observă uneori -
Îl copleşesc păcatele lumeşti:
Când rău îi faci, te lasă ca să mori,
Când bine-i faci, te lasă să trăieşti...
Bolnavul şi medical
-Sunt , doctore, mahmur, mi-i greu,
E vai şi-amar de capul meu.
-Ascultă o povaţă bună:
Să bei cu doctoru-mpreună

Avertisment                                  
Ca un discipol al lui Esculap
Confirm şi azi, ce-am spus şi adineauri:
De vrei să n-ai cumva dureri de cap,
Să nu trăieşti de dragul unor lauri.

Unui bolnav la farmacie
Pastile nu-s la farmacie
Şi ai prilej de bucurie,
Căci farmacia-i o salvare,
Atuncea când pastile n-are!
Dilemă
-Doctore, ţi-aduc o vacă:
De la mine - un cadou,
Căci sărmana dobitoacă
N-are... bou.

Medicul şi popa.
Unul, cică, te tratează,
Altul te înmormântează
Şi au ambii chilipire-
Mesele de pomenire.

Unui ginecolog
Mulţi privesc în zare,
Şi se văd la mare;
Numai tu-în jos
...Malu-i priporos!

Unui coleg care a abandonat medicina şi s-a făcut preot
Halatul alb să-l schimbi pe rasă
Nu e o faptă ruşinoasă,
Deşi nu-i chiar uşor păcatul
Ţi-l speli... scoţând halatul.

Unui mamolog
Cred că-ai fost un papă lapte
De-ţi promovezi doar o idee,
Ca din zori şi până-n noapte
Să pipăi... sânii de femeie?!

Inflaţie
Cu reţeta-n farmacie
Omul vine ca să-nvie,
Auzind cât costă leacul-
Boala-i pune iar capacul.

Femeile la medic
Cât n-ai fi de mititică,
Un control nicicând nu strică,
Şi-apoi doctorului-i place
Cât mai des să te dezbrace.

Unui stomatolog
Numeri dinţi şi bani
De un car de ani.
Dinţii se răresc,
Banii se-nmulţesc.

Unui narcolog
O viaţă ne-a tot zis: ,,Nu bea!”
Până-a ajuns şi el abia
Acum să înţeleagă viaţa:
,,Bea seara! Nu bea... dimineaţa!”

Unui alt narcolog
De viciu i-ai salvat pe mulţi,
Izbândă-n muncă ai,
Acum doar oamenii cei culţi
Mai  beau cu vadra... ceai.
Beţivul la farmacie
Pe beţivul cel nervos,
Chiar de-i bune, sănătos,
Farmacistul mi-l omoară,
Prescriindu-i apă chioară.
Soluţie
Medicul cura la mare
Mi-a prescris-o-n estival.
Şi-o primesc, că e-n dotare,
Într-o cadă la spital.

Voinţă
Ce n-ar face-n cazul grav
Medicul c-un bisturiu,
Dar de-şi doreşte un bolnav
Pân'la urmă rămâne viu.
Colegului de breaslă

Ca unui medic se cuvine
Un cuvânt să-i spun de bine,
Căci mai ştii ce boală-mi vine
Şi mă tratează şi pe mine.

Ascultare
Medicul mi-a dat un sfat,
Să beau vinul cu măsura.
Şi să ştii, m-am conformat:
Jos paharul, beau cu gura.

Unui grandoman
Ca un medic i-am propus
De acest viciu să-l ajut.
Şi mi-a răspuns că e exclus,
Căci dânsu-aşa şi s-a născut.


Recunoştinţă
Doctor e de meserie,
Operând cu bucurie
Şi-i tachinat de omenire,
La mesele de pomenire.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                              ,,PAȘI DE CATIFEA”                               ,,CU SUFLETUL ÎM PALMĂ”