joi, 23 aprilie 2020

MARA GAVRA - ROMÂNIA - VERSURI





Cealaltă faţă a Lunii

Când se va cutremura nimicul,
Iar moale,culcat într-însul,
Voi luce eu, iară-n mine
Vor alerga bezne virgine...

Aproape mort, atunci m-oi prinde
De cinste...iar sucul de cântec
Mi l-aş fi stors din minte,
Nici macar n-am să trec...!

Când frânge-voi timpul cel umil
Doar in două...să vadă dimineţii zorii
Al meu apus febril
Şi-atunci ucide-voi  şi norii..!

Şi Luna-şi va pleca în mine
Geana-i linsă, străvezie,
Voi şti c-are a-mi cerne-n vine
Cea mai sfânta erezie!

Când gura-i plasmă
Se va descleşta în mine,
Atunci voi afla
Spatele tainei divine.



Gândul

Pe-nserate, când văpaie
Fură ceriul cumpătat,
Se frământă-n măruntaie,
Gândul meu înfrigurat.

Cel răpus de neputinţa
Să-l vâr în ochiul plasmei
Istovita-mi indolenţă,
L-a supt în fundul glastrei...

Din stomac scuipând catran,
Răsun-a gândului scripcă
Şi pluteşte pe Iordan,
Nădăjduind să-l treacă.

Cântul său înăbuşit
De talazuri sure,
Rodeşte,însă ,înzecit
Ură şi mâhnire.

Şi puii ei înaripaţi
Membrana spintecară,
În roi micuţii bulbucaţi
Din carne se iviră.

Copiii gândului se-ncheagă
Şi ochii-n spaimă mi se-neacă
Pielea ,scoarţă putrezită,
Trozneşte, crapă,  asuprită.

Sub gândul nescufundat
În stomacului Iordan,
Mort îl privesc
Cum îşi ia zborul, iese pe geam...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...