miercuri, 15 ianuarie 2020

EVENIMENT CULTURAL - 14.01.2020 - SALA DE MARMURĂ A PRIMĂRIEI PETROȘANI





Data de 14.01.2020 mi-a adus în preajmă suflete minunate!
Ciobanu Dumitru, KEN,
Zenovia Zamfir, O.C. Dinică
În sala de marmură a Primăriei Petroșani, marți 14.01.2020 a avut loc lansarea a patru volume de poezii ale autoarelor, Kessy Ellys Nycollas și Pinte Carmen. Evenimentul a reunit, de fapt, mai multe evenimente, printre care, unul fiind cel dedicat Zilei Culturii Naționale, a poetului Mihai Eminescu, și a poetei Kessy Ellys Nycollas, născută cu o zi mai devreme dar cu mulți ani mai târziu, decăt poetul nostru național.
Kessy Ellys Nycollas,
 împreună cu fica mea Mihaela Popescu
și trei prietene de la Craiova
Această manifestare s-a bucurat de prezența oamenilor de cultură din Valea Jiului dar și de un public numeros format din prieteni și membrii de familie ai autoarelor. Printre cei care ne-a onorat cu prezenșa au fost prietene minunatevenite din Craiova.
Sunetul a fost asigurat de DJ. Tica Pastur iar video de Nelu Coța.
Eu, Kessy Ellys Nycollas, autoarea lucrărilor: "Cioburi de suflet", "Gânduri care dor", "Desculţă, pe drumul pavat cu cioburi de suflet", fondatoare, director şi redactor șef al revistei ,,Luceafărul din vale”, membră a Uniunii Artiștilor Plastici,, fondatoarea blogului ,,Luceafărul din vale'', colaboratoare a diverselor site-uri de cultură, redactor al Antologiei ,,Columna iubirilor eterne - Pepinieră politică'' și artist plastic, într-o confesiune, fac o destăinuire: ''
Kessy Ellys Nycoolas
Trecând anii peste mine şi necazurile mele, am ajuns să înţeleg că, de fapt, nimic nu este întâmplător, nimic nu se întâmplă aşa ….degeaba ''. Dumnezeu are planurile lui personale, legate de fiecare suflet în parte, deoarece, ceea ce nu știm noi, este faptul că: SUNTEM CREAȚI CU INTENȚIE.
,,Poezia funcţionează, pentru mine, ca formă de auto-terapie.
(Scrisă, ea este acel adevăr spus în glumă și după cum poate știți, marile adevăruri se spun, mai mereu, în glumă.)
Am experimentat asta de atâtea ori, pe propria-mi piele, dar prefer poezia ca instrument de cunoaştere, ca vehicul – dacă vreți – aproape şamanic.
Ea conectează aspecte ale realului, suprarealului, subrealului, într-un mod la care ştiinţele sau religia nu au acces.
Poetul este un cunoscător performant, pur, de neînlocuit, până în clipa de faţă.
Cred cu tărie că nimeni nu poate spune care este cea mai perfectă formă a poeziei, deoarece ea vine din sfera paranormalului, atunci când poetul o scrie așa cum simte el în acel moment, fără a culege epitete, comparații și figuri de stil, ascultând emisiuni și notând, apoi așezându-le în versuri, spun că au compus o poezie.
(Este o părere persănală și îmi doresc să nu înfurie pe nimeni.)
Carmen Pinte
,,Carmen Pinte, autoarea volumului ''Destinul unei frunze'', se mărturiseşte: "Scriu poezie de puțin timp, în acest fel mi-am regăsit liniștea, starea, având acces la un sine pro-fund, necenzurat, undeva în afara timpului, regăsindu-mă ușor... prin versurile scrise înfloresc și răspândesc mireasma simțurilor mele… mă recreez cu frumosul, m-am regasit pe mine altfel, am prins aripi… să zbor… un zbor lin, ușor… într-un neant de mine creat! …scriind mă redescopăr, mă identific prin creațiile mele, trăirile mele, dau aripi și sens… visurilor mele!''


Dl. Dumitru Ciobanu a acordat diplma de debut, autoarei Pinte Carmen și diplomă de excelență pentru rodnica activitate în calitate de scriitor și artist plastic, pentru profesionalism, talent publicistic și                                                     organizatoric , autoarei Kessy Ellys Nycollas.
Au rostit alocuţiuni doamna Zenovia Zamfir, reprezentanta Bibliotecii Judeţene'' Antim Ivireanul'' Vâlcea, domnul Dumitru Ciobanu, directorul Editurii ''Proşcoala'', domnul Dinică Ovidiu Cristian, membru al Societăţi Culturale ''Anton Pann'' din Vâlcea, Domnul Paul Mihăileanu, poet și artist plastic, fiu adoptiv al Petroșaniului.
Tică Pastur și Nelu Coța
Momentele muzicale plasate pe alocuri de organizatoarea evenimentului, în persoana poetei Kessy Ellys Nycollas, cât și un moment muzical interpretat de regretații interpreți Basarabeni, Doina și Tica Pastur.
Aldea Teodorovici a fost Aasigurat de DJ. 
Socializare la Casa Sofia
Am avut alaturi Formația C&N din Tîrgu Jiu împreună cu solista Claudia Enache care ne-a încăntat ( după eveniment) cu un program de muzică populara susținut la Casa Sofia.
Mulțumesc, pe această cale, tuturo acelora care și-au răpit câteva ore, din timpul liber, pentru a ne fi alături și a ne bucura de prezență.
Cu iubire și mult respect,
Kessy Ellys Nycollas


Sărbatorind evenimentul pe ritmul melodiilor interpretate de Claudia Enache,
la Casa Sofia

2 comentarii:

  1. Felicitari din suflet doamna Ellys pentru munca depusa in scrierea acestor voleme de poezii. Felicitari si pentru buna organizare a evenimentului. Vasile Dragan.

    RăspundețiȘtergere

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                              ,,PAȘI DE CATIFEA”                               ,,CU SUFLETUL ÎM PALMĂ”