miercuri, 20 noiembrie 2019

Kessy Ellys Nycollas - România - Desculță, pe drumul pavat cu cioburi de suflet






Desculță,  pe drumul pavat cu cioburi de suflet

Dragă OM fain!


      Dragă artistule, poetule, prozatorule, fă-ți curajul  să scoţi la lumină, ceea ce te defineşte, în fața lumii care te înconjoară, te apreciază ori te critică în originalitatea realizării actului tău creativ.
      Lasă deoparte teama, deschide ochii în jurul tău şi nu ezita să copiezi neîncetat  cele mai bune lucruri întâlnite în cercurile  în care te învârți, ieşite din mâinile altor meşteri cu renume.
     M-am aflat de multe ori în preajma unor ,,meșteri iscusiți’’. Aceste momente le-am perceput ca un dar dat de Atoatecreator, din care, de la care, eu, să învăț ceea ce ei au mai bun în creațiile proprii, indiferent de ce natură au fost acestea. Am căutat să filtrez întodeauna, cu sufletul poziționat într-o vibrație înaltă, pe cel mai bun dintre cei buni și mă refer aici la cel care se prezenta, fără falsă modestie, prin opera sa cât și prin atitudinea deschisă fără să facă abuz de faima câștigată. Am urmărit poate chiar și zilnic, în mediul online, astfel de oameni și ar fi fost anormal să nu fi prins nimic din modul de lucru al acestora, din felul lor de a fi ca oameni creatori de frumos. Nu am căutat niciodată să îi copiez, azi pe unul și mâine pe altul, ci am mers pe calea mea. Stilul meu este un stil trăiristic prin care  exprim gândurile și sentimentele. Folosesc mai puține comparații, metafore sau figuri de stil. Consider că toate acestea sunt ,, paravane’’ în dosul cărora mi-aș ascunde adevărul și percepția mea despre lume și viață, despre trăiri și  sentimente. Nu îmi las mintea hărțuită de păreri, moduri de lucru, stiluri de exprimare împrumutate. Nu pot să creez aztăzi ceva, după stilul unui  creator iar măine după stilul altui creator deoarece mi-aș pierde originalitatea prin hărțuirea minții și deformarea percepției proprii. Nu am nevoie să copiez pe nimeni. Versurile mele, gândurile, ideile, îmi vin în minte, parcă dictate de o voce care îmi transmite ceea ce am  de făcut iar mâinile scriu, pur și simplu o dictare!
       Am fost criticată o singură dată, de un scriitor mai elevat chipurile, veteran în ale scrisului. Dacă ascultam sfaturile dumnealui ar fi trebuit să renunț definitive la idea de a mai scrie ceva, eu însă mi-am asculta sufletul și am continuat să pun pe hărtie tot ceea ce Universul mi-a transmis, considerând pur și simplu că asta este misiunea mea. Personajul principal sunt eu și sunt conștientă de faptul că nu pot fi pe plac oricui, că sunt om și că nu sunt perfectă, că am greșeli pe care mi le asum. ( Cine este vănător de greșeli, să le caute, cine este înteresat de greșelile și de imperfecțiunea mea, să mă citească și va avea ocazia să descopere greșeli din care va avea de învățat deoarece viața este mult prea scurtă și nu avem suficient timp să facem atât de multe greșeli proprii.)
     Mâinile mele au adunat flori deoarece flori au semănat.
* Leadership: Cum poţi să defineşti pătrunderea ta în miezul lucrurilor, şi mersul lor, în raport cu trăirile care te cuprind atunci când stai la marginea "scenei" fără a putea să te implici în spectacol? Ştiinţa provoacă o adevărată debandadă în mintea ta? Ai ajuns să regreţi fiecare moment care te ţine departe de tine însuţi? Psihicul tău poate să susţină greutatea aşteptărilor pe care le generezi tot timpul? Eşti stăpânit de dorinţa arzătoare de a evada din rutină? Dorinţa de schimbare absolută, devine de nepreţuit? Estetica excelenţei se produce ca urmare a faptului că poziţia ta faţă de ideea de schimbare (prin comparaţie cu evoluţia artei) se bazează pe premisa că cea mai sigură călăuză pe care o poţi avea, ca şi cea mai bună direcţie pe care o poţi urma spre desăvârşirea la care aspiri, este să capeţi o experienţă unică din lupta pe care o duci cu practica unei continue formari a caracterului. Iar adevărata probă a caracterului este să ajungi să-ţi definitivezi un mod propriu de a face lucrurile foarte bine, cu rost şi cu tragere de inimă. În artă, important nu este să-ţi încarci conştiinţa de simboluri formale cu ajutorul cărora să stăpâneşti impresiile furnizate de percepţia realităţii înconjurătoare, ci să înveţi mişcările de pensulă, felul în care culorile şi liniile devin forme şi dau viaţă unei opere fără egal, folosind succesiunea "înflorii" vocaţiei şi personalităţii tale după modelul unei minţi care ştie să îmbine principiile unei cunoaşteri clarvăzătoare cu ideea demonstraţiei de răsunet a unei virtuozităţi plastice. Potenţialul de a deveni un bun profesionist depinde în mare măsură de eforturile investite în studiul acelor avalanşe de idei şi revelaţii care se pot concretiza în rezultate deosebite, semnificative sub aspectul însemnătăţii pe care o dai luptei cu propriile tale limite. Întreaga osatură a unei orientări adecvate în mediul încercărilor cu care te confrunţi de-a lungul unei îndelungate perioade de autoevaluare depinde de modul cum reuşeşti să defineşti pătrunderea în miezul lucrurilor, şi mersul lor, în raport cu trăirile care te cuprind atunci când stai la marginea "scenei" fără a putea să te implici în spectacol. Felul cum îţi definitivezi opera depinde de modul cum reuşeşti să defineşti pătrunderea în miezul lucrurilor pe care vrei să le comunici, în raport cu trăirile pe care le experimentezi atunci când mergi singur pe drumul unei înnoiri perpetue. În ce priveşte arta, pot da o mică indicaţie: cu cât veniturile obţinute din analiza lucrului celorlalţi artişti sunt mai mari, cu atât "restul" care îţi rămâne după plata cheltuielilor cu activitatea ta de învăţare este mai mic. Şi mai cred că artistul îşi defineşte pătrunderea în miezul lucrurilor pe care doreşte să le comunice prin creaţie ca o demonstraţie de concept unic (aflat în continuă dezvoltare) care leagă conştiinţa empirică de raţiunea unei minţi infinite. El nu este un spectator care stă la marginea "scenei" fără a se putea implica în spectacol, ci este un receptacul pentru emoţii şi percepţii care vin de peste tot. Frumuseţea leadershipului este totdeauna dată de apropierea de o viaţă trăită la maxim prin practicarea unei profesiuni onorabile, dar mai ales prin practicarea unei activități de învăţare şi de aplicare a cunoştinţelor în limitele în care nu provoacă oboseală. Liderii cei mai buni într-un domeniu sunt constant "reînviaţi" de forţa creaţiei autentice într-un timp care le oferă oportunitatea profundă şi unică de a primi, de a încorpora şi integra o nouă relaţie suverană cu tot ceea ce înseamnă viaţă. Atunci când fluxurile de inspiraţie se schimbă, se adună sau se reduc, liderul nu-şi schimbă funcţionalitatea propriei opere, exploatarea acesteia rămânând la latitudinea sa, adică a unei puteri de creaţie superioare celorlalţi. El îşi defineşte pătrunderea în miezul lucrurilor pe care vrea să le comunice prin intermediul unei înnoiri de ordin spiritual, prin faptul că devine cu adevărat el însuşi prin ceva ce-l face fericit şi care îl individualizează ca manifestări practice. Originalitatea actului de creaţie constă în căutarea unui mijloc de revelare şi cunoaştere artistică prin intermediul căruia să dai viaţă unei imagini despre "lupta din tine" care să inspire pe toată lumea la acţiune. Estetica Excelenţei se obţine comparând stilul de a face artă al marilor creatori, cu vocaţia ta de  a lucra pe cont propriu, de a-ţi manifesta pasiunile şi competentele, oferind 100% din ceea ce eşti. Eşti pregătit să duci lupta cu tine însuţi pentru atingerea unui ideal artistic inconfundabil? Bine spunea Ralph Waldo Emerson: "Să fii tu însuţi într-o lume care încearcă neîncetat să te modeleze în altceva este cel mai mare triumf".
        Am scris acest volum exact așa cum am simțit. Părerile celor apropiați, care au avut acces la el, prin intermediul Blogului LUCEAFĂRUL DIN VALE, blog personal, unde se poate citi sub forma unei cărți online, au fost împărțite. Cineva mi-a spus că este un conținut pedagocic și că ar fi mult mai ok să îl rescriu, să îl reformulez. De regulă nu mă las manipulată însă, de această dată, am testat puterile personale, am rescris aproape întreg conținutul și astfel vor fi, la pachet: Volumul I – Desculță pe drumul pavat cu cioburi de suflet și Volumul II – Cioburi de suflet.
        Dumneavoastră, cititorilor, vă rămâne plăcerea să le descoperiți și să le apreciați sau criticați. Ambele situații vor fi benefice pentru evoluția mea în arta scrisului.
        Ca prim volum, de debut, am publicat ,, Toate iubirile mor’’care la rândul său a avut parte de ambele tratamente. Unii dintre cititori au fost revoltați de titlu spunând că ,,IUBIRILE NU MOR NICIODATĂ’’. Frumoasă și nobilă părere, însă nimeni și nimic nu scapă de moarte. Chiar dacă acele iubiri rămân ascunse bine în sufletul fiecăruia din noi, ele nu mai există în realitate. Sunt conservate pentru eternitate iar noi mai lăcrimăm din când în când, întâlnundu-le atunci când răscolim amintirile.
       Toate iubirile mor a fost urmat de volumul: ,,Dana, îngerul meu – Între normal și paranormal’’, o carte document, care ne arată că viața continuă chiar și după moarte. Citindu-l veți întâlni un paragraf în care, o tânără copilă, la doar 15 ani face o notificare uluitoare, în una din agendele personale, în care explică, cu lux de amănunte, cum este viața acelora întorși acasă, cum sunt primite sufletele acolo sus, și cât de multă iubire primesc.
         Personajul, muza acestui volum, este însăși fica mea DANA care a hotărât să părasească acest plan terestru, la doar 17 ani. A plecat exact la data în care a venit aici pe pământ lăsându-mi mie, ca Mamă de înger, durerea care m-a ajutat să scriu tot ce am scris pănă acum. Scrisul îmi este  terapie.
                                                        Kessy Ellys Nycollas









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...