miercuri, 20 noiembrie 2019

Kessy Ellys Nycollas - România - Gânduri care dor








GÂNDURI  CARE  DOR





Da!         
     Asta o spun acum, după ce ani de zile mi-am bătut joc de biata inimă care a iubit uneori pe cine nu ar fi meritat. Iubeam și atât! Nu am iubit niciodată din interes. Nu am iubit niciodată forțat. Când am iubit am iubit fără să înțeleg de ce pot iubi cu atâta patimă un om.
     Toată viața, dar și acum, sunt fascinată de iubirile platonice, de iubirile care nu se dezgolesc în totalitate, de iubirile care nu se consumă. Este atât de frumos atunci când îți simți sufletul vibrând de bucurie, așteptând momentul revederii, persoanei iubite.
     Greșim prea des!
     Ne batem joc uneori de noi și de sufletele noastre, aparent fără nici un resentiment. Sunt situații în care aproape că ne simțim bine, ne place că suferim.
     Ce ciudați suntem! Ne simțim bine că suferim? Ne place asta? Oare nu mai știm ce este cu adevărat fericirea? De ce majoritatea alergăm după fericire când de fapt nouă ne place suferința? Ce ne dorim de fapt atunci când ne complicăm viața implicându-ne în diverse povești care dor?
     Sunt întrebări la care cred, că nu le voi găsi un răspuns în această umilă existență. Mintea mea nu este capabilă să priceapă ce se întâmplă de fapt atunci când, drumul vieții îmi este intersectat, aparent întâmplător, de persoane pentru care simt o iubire care mă sufocă! Am avut parte de povești de iubire atât de grele încât ajungeam să spun că mai bine muream în clipa în care ne-am întâlnit, deoarece s-au născut, din senin, sentimente greu de suportat, greu de dus.
     Am avut momente în care simțeam că leșin! Fugeam din poveste înspăimântată. Credeam că fuga mă va ajuta să mă eliberez iar când observam că nici așa nu îmi este bine, mă întorceam. La un moment dat, omul iubiti, m-a avertizat că niciodată nu am știut ce doresc. Că îmi simte iubirea dar că nu îmi înțelege comportamentul. Că o dată vreau totul iar la scurt timp nu mai vreau nimic!
      Mi-aș fi dorit mai mult decât orice pe lumea aceasta să nu simt astfel de sentimente dureroase însă, stând în liniște, doar eu cu mine, analizând trecutul dar și viața pe care a dus-o altă femeie alături de omul pe care eu l-am iubit și l-am iubit zeci de ani la rând nu o zi, o lună, un an, am încercat să mă consolez cu gândul că Bunul Dumnezeu a știut ce este mai bine pentru mine, îndepărtându-mă. Da! Asta cred și eu! Ceea ce nu înțeleg este legat de faptul că m-a îndepărtat doar fizic în timp ce sufletul a rămas acolo.
     Am fost speriată uneori crezând că am făcut o obsesie pentru acel suflet, că am probleme de altă natură, că sunt nebună. Nu m-am ferit să mă ,,autodiagnostichez’’ şi să îmi pun parafa pe diagnosticul stabilit, apoi am început  ,,tratamentul’’. Am practicat multiple și variate meditații, am mers la cursuri de Thetahealing cu speranța că voi putea ieși de sub stăpânirea acelor stări. Toate încercările mele au fost zadarnice.
       Nu aș putea spune că nu am simțit ameliorări. Da, ceva pare să se fi liniștit dar nu a dispărut în totalitate. Este aşa cum stă ursul în hibernare. Am sentimental că iubirea se joacă cu mintea mea.
      Unde am greșit?
     M-am întâlnit, nu de mult, cu  o bună prietenă care printre altele nu a ezitat să îmi amintească faptul că am făcut multe victime, în sensul că eram iubită dar eu fugeam. Așa este! Nu știu de ce făceam asta chiar și în situațiile în care și eu iubeam. Iubeam dar plecam, apoi regretam când în brațele lui stătea o altă fată. Îmi doream ca în locul acelei fete să mai pot fiu eu. Să mă țină în brațe iar eu să îmi furișez mâinile pe sub geaca lui și să îl strâng cu putere la piept, să mă sărute pe gât și să îmi șoptească la ureche cât de mult mă iubește însă toate aceste lucruri nu se mai puteau întâmpla. Ceva se așeza ca o barieră între noi, apăreau orgolii și energii ale cuvintelor care nu mai puteau fi rostite, mulțumindu-ne doar cu priviri aruncate când furiș când discret care transmiteau păreri de rău venite din durerea sufletului. Atunci când privirile reușeau totuși să se întâlnească, în jurul nostru totul dispărea. Lumea din jur nu mai exista. Părea o magie făcută de o forță nevăzută care dorea parcă să ne facă să ne observăm și să simțim iubirea noastă pierdută. Neputința de a ne vorbi, de a ne îmbrățișa, înfuria sufletele care încă mai simțeau iubirea din care fugise -m nu de mult.
      Nu pot să înlocuiesc cu nimic clipa în care privirile noastre s-au întâlnit pentru prima dată și gestul lui de ași mușca buza de jos, cuprins de un sentiment al dorinței de a mă cunoaște.
      Nu pot să şterg din memorie și nici de pe retină privirile, gesturile, îmbrățișările pătimașe și nici momentul acelei revederi în care eu eram însoțită de soțul meu care ținea în brațe, primul nostru copil. Privirea aceea m-a urmărit și tulburat toată viața și mă mai stăpânește și în prezent. A durut atât de tare faptul că am stat față în față și nu am putut să ne îmbrățișăm, să ne ținem de mână, să ne putem spune cât de mult ne lipsim unul altuia.
       A durut cumplit oricare moment intim trăit alături de soțul meu. Închideam ochii și ne sărutam însă în locul lui întotdeauna era el.
       Viața nu ne-a fost ușoară. Ani la rând am dorit să aflu cum este, unde este, cum se simte. După 30 de ani am ajuns să stăm din nou față în fată. Doi străini. El pentru mine era același suflet după care am plâns ani la rând. Eu pentru el, o necunoscută! Stătea în fața mea și nu știa pe cine privește! Ce cumplit sentiment! După un schimb de întrebări și răspunsuri, am observat cum fața lui a căpătat o culoare pământie şi-a adunat forțele și a reușit să îmi șoptească numele menţionându-mi că m-a recunoscut după zâmbet. Ce puțin a rămas din ceia ce era o dată, am spus eu iar el a continuat:
-        Nu mai contează fiecare cum am ajuns. Se pare că tu ești o femeie fericită, împlinită! Simt doar că noi doi o să murim de dor într-o zi. Ne-am bătut joc de tot ce ar fi putut fi frumos între noi dar ce este și mai rău, o facem în continuare deoarece, nu am învățat într-o viață să ne oprim din a ne iubi, deși ne trăim viețile separat și asta pare să fie partea cea mai insuportabilă a destinului nostru. Ne-am folosit atâția ani de alții, ca să uităm de povestea noastră. I-am făcut și pe alții să sufere tot timpul în care, noi doi a trebuit să ne purtăm pe umeri crucea, trăind, suferind, datorită alegerilor pe care le-am făcut. Tu ai ales prima să pleci, să te căsătorești, să mă uiți iar mie mi-a rămas să fac o alegere la întâmplare. Pierderea ta a durut foarte tare. Tu ai ales să trăiești fără mine, iar eu am ales să te las să pleci! Am greșit amândoi. De acum viața este la capăt de drum. Un drum anevoios! Un drum pe care mi-ai mers întotdeauna în față asemenea unei călăuze! Poți tu să înțelegi ce îți spun? Poți tu să înțelegi cât de mult te-am iubit? Poți tu să înțelegi cât de mult am suferit? Cu siguranță, nu! Am fost o victimă a iubirii tale. Sunt convins că m-ai iubit. Sunt convins că mă mai iubești și acum. Se citeşte în privirea ta dar la ce ne mai folosesc toate aceste sentimente, acum?
      Îmi treceau prin fața ochilor fleșuri aproape vii ale amintirilor cu noi și am prins curajul să îi mărturisesc cât de josnică m-am simțit ani de zile față de soțul meu care mă săruta în locul lui. Mă săruta iar eu îmi imaginam că este el. Ne priveam în ochi iar în locul ochilor lui căprui, vedeam doi ochi verzi. Acei ochi care m-au urmărit toată viața! Deși erau departe fizic, spiritual le simțeam respirația în ceafă poate 99,99% din timpul unei zile. Noaptea însă, nu îi visam.
     Ani la rând mi-am spus că așa nu mai pot. Am căutat tot felul de refugii. Am ales să mă mint. A fost o ușurare a sufletului. Am iubit un om în contul altuia. Mulți ani. E așa de groaznică viața noastră numai ca noi, uneori, nu avem puterea să înțelegem ce ni se întâmplă sau refuzăm pur și simplu să înțelegem fiind conștienți că altfel nu putem merge mai departe. Am mers ani de zile de mână cu altul dar cu sufletul la el.
     Gata!
     Așa mi-am spus într-o seară! Gataaaaa! Ajunge cu minciuna și cu toate visele ireale pe care mi le-am regizat atâta timp. De azi îmi impun să pun capăt acelor gânduri care mă năvăleau din zorii dimineții și până noapte târziu. Da! Așa a fost iubirea noastră. Iubire la lumina zilei. Noi nu am avut nopți! Am avut o iubire nebună dar platonică. Iubirea noastră a fost neprihănită. Avea un respect imens pentru mine și tot timpul îmi spunea că pentru restul vom avea timp pe parcursul vieții... A fost cea mai frumoasă iubire pe care o poate trăi două suflete. Am fost ceva mai mult decât doi prieteni dar ceva mult mai puțin decât o relație”. Pe atunci nici nu puteam pronunța cuvântul ,,relație’’. Probabil că dacă ar fi fost mai mult, aș fi plâns mai mult, dar a fost mai mult, decât mult, cât am plâns.
     Nu știu de ce am plâns! Nu știu de ce m-a durut atât de tare! Nu știu de ce mă doare și acum ceva, ceva acolo în străfundul sufletului meu. Sunt conștientă că împreună nu ne-ar fi fost bine. Comparându-mi viața mea, pe care o trăiesc în prezent, cu viața pe care o trăiește el, ar trebui să mă determine să mă liniștesc. Să mulțumesc chiar, Bunului Dumnezeu, pentru puterea pe care mi-a dat-o în momentul în care am luat decizia să fug. Dacă rămâneam oricum nu eram împreună până la sfârșit iar acum, poate că nu îl mai puteam iubi. Prin fugă am ales iubirea pură, puternică care să mă stăpânească tot restul vieții.
      Am fugit poate din calea sorții! Am fugit dar a avut grijă să îmi întoarcă sub o altă formă faptele, înapoi. Am fugit pentru că aveam un drum mai lung de parcurs. Un drum care pe mine m-a îndepărtat de locurile acelea în care el a rămas.
      Am curajul să cred că oricât de tare fugim, fugim degeaba și că oriunde am ajunge, Karma se ține scai de noi, ne va fi mereu pe urme și va avea grijă să ne amintească tot ceea ce am făcut în decursul anilor trecuți sau poate chiar și în alte vieți trăite anterior și să nu ne ierte de datorii, obligându-ne să le plătim într-o formă sau alta.
      Da! Fugim cât încă suntem tineri. Fugim cât încă mai credem că lumea asta toată este a noastră însă, vine și vremea când vom pricepe că tot ceia ce credeam cândva că ar fi purul adevăr devine la un moment dat o iluzie. O falsitate! O minciună! O vreme în care nici îmbrățișările și nici cuvintele nu mai dețin puterea și căldura de altă dată. Nu vor mai impresiona, nu vor mai cucerii, nu vor mai amăgi...
      De la o vreme încep să cadă toate măștile, să dispară toate temerile, să ai curajul să spui adevărul și să nu te temi de judecata nimănui.
      În rolul de judecător, rămâne singur, doar Dumnezeu! Doar acolo este necesar să ne luăm faptele în brațe și să le recunoaștem. Doar atât! Să ni le recunoaștem pentru că de pus în balanță le va pune Judecătorul Suprem. Doar el ştie cu adevărat ce este greșit şi ce este corect. Noi oamenii acționăm raportați la momente și împrejurări și cu siguranță atunci facem cum credem noi că este cel mai bine. Că mai târziu se dovedește că a fost o alegere greșită nu mai avem posibilitatea să schimbăm nimic. Pentru a scrie, de-a lungul vieții, oamenii au inventat diverse obiecte, pentru a şterge ceea ce am scris au inventat guma de șters însă pentru a şterge greșelile vieții, nimeni nu a fost capabil să inventeze nimic.
       O poveste spunea despre un copil care greşea foarte des iar pentru fiecare greşeală făcută, tatăl său, bătea un cui în tocul ușii. Crescând, copilul a început să facă fapte bune și de fiecare dată își rugă tatăl să scoată un cui. La un moment dat, copilul a făcut atâtea fapte bune, încât tatăl său scose-se toate cuele. Fericit, fiul merge într-o zi în fața părintelui său căruia îi spune:
- Vezi tată? Am făcut tot atâtea fapte bune pe cât făcusem și rele în copilărie. Acum cred că nu mai eşti supărat pe mine iar răspunsul bătrânului a sunat cam aşa:
- Ai dreptate fiule, dar găurile?
    Eu  nu știu câte fapte bune sau rele am făcut. Nu mi le-a contabilizat nimeni. Ştiu însă că am așa de multe gânduri care dor! Dor! Dor cu siguranță pentru că sunt bătute în suflet ca și cuele.
Vă las să le descoperiți citind în continuare, acest mic volum care nu în mod întâmplător a ajuns în fața ochilor dvs. Rămâne doar ca la final să îmi spuneţi dacă au mai rămas cue în tocul uşii.
Nu mă judecați! Are cine să o facă!
Vă doresc lectură plăcută
                                    Kessy Ellys Nycollas

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...