luni, 29 iulie 2024

BĂLUȚĂ CLAUDIA ...despre poemul ,,DESTRĂMARE”, al autoarei KESSY-ELLYS NYCOLLAS

                                                    

         Poemul ,,Destrămare" de Kessy Ellys Nycollas este o lucrare profund emoțională care explorează teme precum dragostea pierdută, suferința și difi-cultatea de a lăsa în urmă o relație.

       Poemul abordează tema iubirii destrămate și a suferinței emoționale ulterioare. Iubirea este des-crisă ca un element fragil, care poate fi distrus ușor, iar procesul de recuperare după o despărțire devine extrem de complicat. Aici se reflectă ideea că iubi-rea, odată creată și țesută, devine parte integrantă a identității individului, iar separarea de aceasta este dureroasă.


         Imaginile folosite în versuri sunt sugestive și evocatoare:

,,Cunună din flori de liliac" simbolizează frumu-sețea și puritatea dragostei, dar totodată fragilitatea acesteia, întrucât florile se ofilesc.

,,Ochii adânci" Sugerează profunzimea sentimen-tului, dar și confuzia și durerea asociate cu amin-tirile.

,,Viața moare" O metaforă puternică ce sugerează că fără iubire, viața devine lipsită de sens și de vitali-tate.

    Limbajul este simplu, dar plin de emoție. Folosirea primei persoane (,,eu", ,,tu") face ca cititorul să se simtă implicat în confesiunea lirică. De asemenea, repetițiile (,,încă", ,,nu pot să înțeleg") subliniază intensitatea sentimentului de confuzie și luptă interioară.

   Emoțiile resimțite de scriitoare sunt complexe, incluzând tristețe, regret, dar și o luptă interioară pentru a se elibera de amintirile persoanei iubite. Există o dualitate între dorința de a uita și imposi-bilitatea de a face acest lucru, ceea ce crește inten-sitatea dramatică a poemului.

  Prin imagini puternice și emotive, autoarea reușește să transmită complexitatea sentimentelor umane în fața deschiderii unei relații, arătând cât de adânc pot pătrunde aceste trăiri în sufletul unei persoane. Poemul ne invită să reflectăm asupra proprietății iubirii și a dificultăților de a renunța la cineva care a fost odată esențial în viață.

Felicitări dragi!




Destrămare
Mi-ai destrămat iubirea
Și ai țesut-o iar
Mi-ai omorât speranța
născută în zadar
Când eu ți-am împletit
Pe frunte o cunună
Din flori de liliac
Cu stele împreună...
În ochii mei adânci
Plantasem chipul tău
Tu ai ales să pleci
fără păreri de rău.
O viață m-am luptat
să mă eliberez (de tine)
Dar e prea complicat
N-am reușit vezi bine
Îmi stai în suflet încă
‘ți- aud a ta chemare
Dar la ce-mi folosește
Acum când viața-mi moare
Acum când gârbovită
De griji și de nevoi
N-aș mai putea să duc
Iubirea pentru doi
Nu pot să înțeleg
Dar nici nu cercetez
Cum pot să mă dezleg
Când încă te visez...

............................







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

VIDEOCLIPURI PE VERSURILE POETEI KESSY-ELLYS NYCOLLAS

                                                                    De va-ntreba...                                                         ...