sâmbătă, 15 ianuarie 2022

DAN GHEORGHE - REGĂSIREA LUCEAFĂRULUI

 



 Regăsirea Luceafărului

 

     Într-o singură zi, sau poate încă o noapte, mi-am prefăcut respiraţiile în cenuşă. Dar nu una oarecare, ci împrăştiată de-a lungul străzilor, plutitoare amăreală în gândurile rarilor trecători. Nu le pot observa chipurile, nici măcar ochii, crezând mai degrabă că urmează cărări ale memoriei de atât de mult timp mascată, încât nici de ochelari, nici de lanternă n-ar avea nevoie.

      Mă retrag repede în camera mea de hotel. Ieşisem după un suc şi o pâine la magazinul din colţ, unde vânzătoarea mi-o fi zâmbit, ori nu, chiar nu mi-am dat seama. E drept că nu-și pusese lentile şi măcar aşa am reuşit să-i citesc luminiţele arcuite ale sprâncenelor în ritmul unui ,,ce mai faci?” clătinat, sacadat, şablonat. Nici nu ştiu cum anume să-l percep.

Ajunsesem în orăşelul acesta după ce am stabilit cu viitorul meu interlocutor ce vom face mâine în reportajul pe care vreau să-l scriu. Am nevoie de adânca documentare într-un loc prea puţin ştiut din inima pădurii de umbrele. E o poveste atât de veche, de n-ar recunoaşte nimeni pe-aici că a fost cândva o placă memorială pe un zid, el însuşi demolat. Proprietarii casei vânduseră şi noii stăpâni au transformat nostalgia în beton şi sticlă.

      Mă sperii de exprimările utilizate cu înfrigurata sărăcie a vocabularului. Parcă viaţa însăşi nu mai vrea să ştie curgerea orelor, dacă e dimineaţă, prânz, seară, dacă florile îşi caută razele de care să-şi agaţe parfumul, doar astfel sperând că n-au uitat ce culoare are cerul.

       Deschid televizorul în cutia mea fără balcon. Am rabatat fereastra, să aud cel puţin zgomotul firav al trotuarelor. Număr în acest fel tihna plimbărilor mână în mână, agerimea planurilor de viitor, îngrijorarea întârziaţilor la muncă, supărarea nedreptăţii, abisul îndoielii, lacrimile resemnării.

     Dacă au amuţit cuvintele, cel puţin paşii dictează strigătul, asemănător cernelii care şi-a pierdut hârtia. Şi totuşi încă mai cred că într-o zi, nu mult va fi până atunci, literele îşi vor regăsi Luceafărul.  


Dan Gheorghe

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sărbătorind alături de maestrul GHEORGHE GHEORGHIU -70 de ani pe portativul vieții!

Sărbătorind alături de maestrul GHEORGHE GHEORGHIU         -70 de ani pe portativul vieții!- Autor: Johnny Ciatloș Deak Era 30 D...