miercuri, 27 iunie 2018

RADU IORGULESCU - ROMÂNIA - GRUPAJ DE POEZII. PRIMĂ APARIȚIE

Radu Iorgulescu


-       Născut la București în data de 05.05.1964
-       Fizician (Cercetător științific)
Activitate literară
Începută la data de 15 martie 2015
-       Volum de versuri, ”Scintilații” editura PIM Iași 2016 cu o prefață semnată de doamna Profesoară Carmen Pasat
-       Volum de versuri ”Ritmuri” editura PIM Iași 2017 cu o prefață semnată de domnul Val Razeșu. Volum câștigător al premiului ll organizat de revista ”Expresia Ideei” în 2018 și cu o recenzie semnata de doamna profesoara Mariana Bendou, membră a U.S.R.
-       Am publicat versuri în două numere ale revistei ”Expresia Ideei”

În perioada 2015 – 2018 am publicat sistematic în grupurile on line dedicate poeziei
-       Puterea Cuvântului
-       Dați totul iubirii
-       România cu fața la poezie
-       Surâsuri înlăcrimate

Anterior poeziei am studiat chitara clasică 40 de ani.


Să nu fugi!   
Când îngerii zâmbesc stelelor noastre,
iar luna își ascunde fețele albastre,
din zbor cobor smerenia unei rugi
atat șoptesc: Stai, unde fugi?


Cu buzele în râuri curse între ape
cu trup înfometat în inimă să sape
îți caut floarea fericirii și nătâng,
în mine toată te adun și plâng.


În tihna clipei s-a oprit un ceas,
tăcută inima se-ascunde sub un pas
și voi veni așa cum asteptai demult
să-ți dăruiesc o aripă și să te-ascult.



Rugă 

Din temeri vechi și zboruri frânte
fă, Doamne, o minune să se-ntâmple
să știm o clipă mila ta cerească,
lasă  puțin lumina ta să crească.

Vindecă tu frumos ce știi că doare,
ce-a început deja, lasă să zboare
ce s-a născut să lași te rog să crească
din mare mila ta împărătească.

Înseninatul tău altar în fiecare noapte
adevereste rugămințile din șoapte
și dac-acum auzi și rugămintea mea
fă, Doamne, o minune numai pentru ea.


 Rămas

De ce nu pot zbura când am aripă
de ce in lacrimi mă tot izbăvesc
de ce grăbită pleci așa în pripă
de ce rămân în urmă să-ți privesc

Cum aș putea să îți aștern în cale
inima mea ce bate-atât de blând,
venit din alte puncte cardinale
frumosu-ți pas o să-l ascult curând

Aș vrea să îți văd ochii, verzi o clipă
deschiși fără de umbre între noi,
aș vrea de dragoste să fac risipă,
să fie de ajuns în amândoi.

De vrei mai mult, o să-ți aduc mai multul,
din mine fiecare zi o rup
de vrei să simți durerea și tumultul
voi fi în dor doar ochi, fără de trup.


De toamnă      
(Rondel)

De-acum o frunză are-n suflet vântul
Ce galbenă o șuieră pe jos,
Nu mai miroase în petale gândul
Că soarele ar fi prea drăgăstos.

Ne pasă că s-a mai rotit pământul
Și trece timpul foarte nemilos,
De-acum o frunză are-n suflet vântul,
Ce galbenă o șuieră pe jos.

Luna ne-mprospătează legământul,
Pașii ce-i facem ne foșnesc sfios,
Aflată e iubirea și cuvântul
Ce ne unește atât de mătăsos.


De-acum o frunză are-n suflet vântul



Iubita mea

Să îți așterni obrazul pe toamnă cu blândețe
și fiecare frunză cu palidă suflare
cântând rodirea verii căzând să-ți dea binețe
atingerea tăcerii fosnind spre alinare

Să îți așezi obrazul pe noaptea asta lină
cu herghelii de gânduri pierind în călimară
cu pleoapa odihnită, ferice și senină
să lași uitării umbra mai lungă-n astă seară

Să îți așterni obrazul pe inima mea blândă
să simți când bate pulsul gingașa ei trăire
și să ascunzi de lună visarea ta fecundă
secundele ce-or trece ne-or fi în amintire.


Fată bună

Dacă iubirea mea ți-e bună
îmbrac-o și în lume ieși
vom trece dincolo de lună,
cu pașii tăi micuți și deși.

Dacă iubirea mea îti place
în ochi s-o ai clipă de clipă,
din dor când noaptea se desface
să-ti fie zbor pentru aripă.

Dacă iubirea mea ți-e dulce
ca mierea ce o porți pe buză
când îngerii vor să se culce,
sărutul tău îmi este muză.

Dacă iubirea ta cuminte
ne ține-o viață împreună,
m-ai fermecat cu trei cuvinte
Tu, fata mosului cea bună.







Prima ninsoare
(rondel)

Când vine iarna în a ta privire,
pe mine toamna-ncepe să mă doară
și frunzele se-ascund în amintire
încet în suflet fulgii se strecoară.

În raza lunii simt o istovire
ca-n vis aud un șuier de afară,
când vine iarna în a ta privire
pe mine toamna-ncepe să mă doară.

Ca brazii stau acum fără clintire
și anotimpul trece într-o seară,
clepsidra toarce-n ceruri o sclipire
nu-i strop de aur în a mea comoară.

Când vine iarna în a ta privire.



Luna

De pofte pline îți pătrund veșmântul
priviri arzând în ochi te vor lumesc,
tu mângâi tainic suflete cu gândul
că dragostea e tot ce-i mai firesc.
*
Ce încordări în trupuri și ce patimi
cu raza ta prin ramuri mai strecori,
în urmă lași atât de multe lacrimi
când ziua pe pământ încet cobori.
*
În urma ta rămâne doar visarea
din zborul slobod către infinit,
tăcerea ta pe cer a pus uitarea,
tu rămâi luna, până de sfârșit.
Lunaticul gând

Să pui un pas în gândul meu lunatic
ce te îmbie-n fior primăvăratic
și să citești în el cum fac risipă
în suflet, ochii de-mi stecori o clipă.
*
O să-nțelegi ce simt și cum se face
că mâna ta cu farmec mă preface
în inima cu sângele fierbinte
ce doar pe tine te mai ține minte.
*
Cu amănunte le vei ști pe toate
avem trecut, avem și un...se poate,
căci ai făcut din sabie mângâiere
          și-ai picurat peste tristețe, miere.

Toate versurile sunt din volumul ” Ritmuri” 2017



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...