marți, 10 martie 2020

MIHAELA CD - CANADA - Grupaj de versuri / un mozaic format din cinci poezii



















Un  mozaic format din 5 poezii

Autor: MIHAELA CD 

Ce-i clipa?...
Ce-i clipa?...
Este infinitul,
Momentul între viaţă şi vecie
Ce schimbă tot. . .
Ce-a fost… ce va să vie…

Ce-i clipa?...
Este doar o linie,
Ce-n minte noi o tragem virtual,
Între ce-am fost şi ce-a rămas din noi
Un nume pe-o hârtie cazual.

Ce-i clipa?...
Este şi eternitatea,
Ce-o simţi atunci când trebuie s-aştepţi
Când cel iubit l-aştepţi şi nu mai vine,
Pentru că el a plecat pe veci.

Ce-i clipa?...
Nu-i decât un simplu murmur,
Un legănat de vânt uşor
Ce trece fulgerând prin viaţă
Şi lasă-n urma sa un mare dor.

Ce-i clipa ?...
E o mare hoaţă,
Ce fură tot şi nu-ţi lasă nimic,
Ea îţi răpeşte numa-ntr-o secundă
Tot ce ţi-i drag trimite-n infinit

Ce-i clipa?...
E o şoaptă care
Te lasă surdă, mută, ciungă
Şi care inima ţi-o rupe
Atunci când firul vieţii curmă.

Ce-i clipa?...
Este o nimica toată,
Atunci când n-ai de suferit
Tu n-o observi deci în vâltoarea vieţii
Decât atunci când timpul a oprit.

Ce-i clipa?...
Este viaţa toată,
Atunci când ai ajuns la socotit
Apreciaz-o, deci, căci ea îndată,
Se poate transforma în infinit!


 Suflet de emigrant

Migrat-am către ţări străine,
Asemeni păsărilor călătoare
Cu gândul că ne-o fi mai bine,
Ca s-avem viaţa-nfloritoare!

Venit-am toţi cu frenezie,
Să căutăm tărâmuri bune
Şi n-am crezut că în suspin
Dorul are să ne sugrume

Lăsatu-ne-am cu dor părinţii
În pragul casei părinteşti
Şi n-am ştiut că, cu arginţii
Mormintele ai să plăteşti!

Plecat-am înspre lumea mare
Cu fraţii nu ne-am mai văzut
Pierdută-n poştă o scrisoare
Vamă a depărtărilor tribut.

Dus-am cu noi în pribegie
A noastră limbă şi un port
Acestea ne sunt pe vecie
Al sufletului drag confort!


Tot pe tine te-aş alege

De-ar fi acum s-o iau de la-nceput,
Să ştii că tot pe tine te-aş alege
Din tot ce între noi s-a petrecut
Nici măcar o secundă nu aş şterge

Eşti soarele ce-mi luminează viaţa
Cu tine-un viitor am putut făuri
Cu tine vieţii i-am gustat dulceaţa
Eşti absolut tot ce-mi puteam dori

Tresar şi-acum când ţi-aud glasul
Chiar de-au trecut frumoase veri
La fel mă înfior când ţi-aud pasul
La fel ca-ntr-ale noastre primăveri

Noi suntem îndrăgostiţi şi-acuma
E atâta iubire şi pasiune în noi
Că n-am lăsat să se aşeze bruma
Peste a noastră romanţă în doi

Ne completăm şi în gândire
Precum e noaptea cu ai zilei zori
Alăturea îmi eşti şi în simţire
Şi-avem desigur ş-aceleaşi valori


Tu lângă mine stai întotdeauna
Indiferent ce viaţa ne oferă
Noi amândoi îi ducem cununa
Noi amândoi formăm o sferă

De-atâtea ori eu m-am gândit
Adesea când urcam al vieţii deal
Ce norocoşi suntem că ne-am găsit
Eşti pentru mine partenerul ideal

Şi chiar de o să treacă tinereţea
Şi o s-apară fire de argint în păr
Şi chiar de o să vină bătrâneţea
Vreau doar cu tine s-o descopăr

Eu ştiu că-mi eşti alături şi-mi vei fi
În veci cât vom avea a vieţii licărire
Şi chiar ş-apoi în veşnicie mi-aş dori
Să-mi fi tot partener şi-n nemurire

De-ar fi acum s-o iau de la-nceput,
Să ştii că tot pe tine te-aş alege. . .



 Azi te întorci la tine-n sat

Azi te întorci la tine-n sat
Uitat de-a timpului prigoană
De-atâta timp tu ai lăsat
Pridvorul cu a mamei icoană.

Schimbat-ai locul pământesc
Pentru a depărtării strălucire
Azi vii în pragul părintesc
Să cauţi iar vechea lucire.

La poartă-i mare buruiana,
Că nu e nimeni s-o plivească
Adâncă-ţi este în piept rana
Că nimeni nu-i să te primească.

Îţi aminteşti cu mare drag
Chipul măicuţei nins de ani
Pe tata să-l mai vezi în prag
Nu poţi plăti cu-ai lumii bani.

Acum e prea târziu, străine
Să întorci timpul nu mai poţi
Doar să le-nchini rugi creştine
Să intre pe ale Raiului porţi.


De drag şi-n amintirea lor
Vrei acum să inviţi tot satul
Să ştie că în ciuda vremilor
Satului i s-a-ntors soldatul.

 Nu mai e loc

Pe Terra nu mai este loc de-atâta nebunie şiatâta populaţie
Şi-am hotărât c-ar trebui să ne mutăm în altă constelaţie

Noi alergăm zi după zi, suntem grăbiţi să nencadrăm în grafic
Nici pe şosele n-avem loc să circulăm şi ne blocăm în trafic

Înghesuială peste tot, în autobuze, în metrou, ne călcăm în picioare,
Suntem prea mulţi, ne strâmtorăm şi n-avem loc sub Soare

Nu mai e loc nici de un gând bun, nu mai e loc nici de-omenie
Cui îi mai pasă acum de-un biet bătrân secat de energie?

Spitalele sunt pline ochi de-atâtea suferinţe, boli şi leziuni
Nu mai sunt paturi goale nici măcar la casa de bătrâni.

Cu vorbe crude lui îi spun, fără regret şi fără pic de graţie:
Nu mai e loc, plecaţi acum, lăsaţi teren la noua generaţie!

Şi crucile se-ngrămădesc, e mare aglomeraţie şi-n cimitire,
Doar sufletele merg în Rai unde e loc destul şi unde-i pace şi iubire!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...