joi, 12 martie 2020

Kessy Ellys Nycollas - România - Lacrimi ascunse






























Kessy Ellys Nycollas
LACRIMI ASCUNSE



Adesea printre rânduri, îţi spun: 
mie dor de tine!
Tu îmi citeşti poemul şi-n el îţi ascunzi glasul!
Deși împreună ştim prea bine,
Că ne purtăm în gânduri, la tot pasul!

Ştiu să-mi ascund în lacrime neplânse
 şi arestate sub pleoapele închise.
Tot dorul şi durerea ce îmi străpung fiinţă,
Cuvintele ce mi-au lăsat, neîmplinite vise!

Din trupul meu plăpând şi mistuit de patimi,
Am construit galera unui arest pe viaţă!...
În gura-nchisă ascund tăcerea,
Dar sentimentale le afişez pe faţă!

Ochii i-am pedepsit şi i-am făcut ocnaşi
Iar genele străjerii iubirii ne permise,
Icoana fiinţei tale stă veşnic pe pupile...
Pictată în tablouri, de doruri şi cu vise!

În gândurile toate stă  toamna timpurie,
Iar tu îmi eşti Cocorul 
ce-mi zboară-n zări departe...
Încerc să-ţi urmez zborul, deşi, iarna-i târzie,
 crezând în regăsirea, de dincolo de moarte!

Tristeţea îşi doreşte (să-mi construiască)
 din vise o puşcărie!
Să mă închidă-n trânsa cu multele-i lăcate!
Eu însă am puterea să-ţi simt iubirea (încă) vie
Şi să-ţi iubesc fiinţă, cum altfel nu se poate!

Refuz ca Orizontul să-l văd după zăbrele,
Refuz să cred, că nu avem o şansă,
Dar cred (cu încăpăţânare) că-mi este scris în stele
Să-mi fiu eu Căpitanul, ce-mi stă straşnic la ,,manșă’’.

(Atâta timp cât) Lumina dimineţi îmi spală  fața,
Iar ochii-nlăcrimați, zâmbesc încă, în zori,
Se poate vedea clar că-mi este dragă viaţa
Povestea de iubire, îmi dă încă fiori!

Am stralucirea-n suflet, n-o ţin după zăbrele
Iar paşii mei sunt încă dârzi şi apăsaţi
Şi-n zorii dimineţii dar şi-n amurg
 sub licărul de stele,
Ne vrând ca să se lase de dor întemniţaţi!

Cu tine fac din viaţa-mi numai vară
Şi tot cu ţine făuresc un vis, un vis al meu!
Deşi simt că aş vrea să plâng, 
sub stropii grei ai ploii,
Privesc către înalt şi văd un curcubeu!

Pe tine te zăresc, zburând către înalturi,
Aşa cum ciocârlia,-şi-înalță cântul său
Chiar şi atunci când paşii grei
 mi se scufundă în înalte ierburi
Nu uit să-nalț o rugă, spre Bunul Dumnezeu!

Căci doar aşa un soare-mi mai răsare,
și îmi mai  aminteşte, de ultimul sărut,
E tot ce astăzi mă mai ţine-n viaţă...
Alături de povestea din trecut!

Sărutul şi trecutul, trezesc ades copilul,
Ce stă ascuns de lume (în mine) tremurând!
Privindu-mă-n oglindă şi văzându-mi chipul,
Mintea îmi zămisleşte 
imaginea fetiţei, murmurând:

O doamne ce-ai făcut cu mine?
Cu acea fetiţă ce juca mai ieri şotronul!
Cu timpul împreună ai uneltit,
Şi ai schimbat la mine chipul, dar şi omul,
Ce azi încearcă să se-ascundă, ispăşit,
După un nor de praf ,,lăsat într-un galop’’ de-o limuzină!

Nici caii, nici căruţa nu mai sunt,
Plecat-au toate, rând pe rând, cu mine în lumină!

Cu soarele alături, ce  mă mână grăbit, spre asfinţit
Şi-un temnicer alături, ce îşi cheamă-n ajutor s-o strajă,
Să poată pune împreună, o pecete, pe trecut!

De vreau s-au de nu vreau voi fi doar o nălucă,
Cu amintiri şi deznădejdi nescrise,
Cu floarea de salcâm ce s-a lipit la tâmplă
Ascunsă sub vopseaua (pusă) pe părul de mătase!

Aşa e viaţa asta, se stinge ca un fulger
Şi zboară pe nevrute, ca fulgul de Păun!
Ajungem undeva, ca demon s-au ca înger,
Dar mă opresc aici (deşi) am multe să mai spun.

versuri,
Kessy Ellys Nycollas

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...