marți, 24 aprilie 2018

ALA MÎRZA TURBAL - REPUBLICA MOLDOVA - POEZII




























PLOAIA ȘI UMBRELA

Tu şi eu – sub umbrelă, prin ploaie…
Nu ne pasă de vânt, de şuvoaie,
Nu ne pasă de lumea grăbită…
Ploaia, noi şi umbrela-nflorită.

Tu şi eu – pe aleea pustie,
Norii grei şi-o umbrelă-azurie.
Picăturile bat, furioase,
Parcă-ntreabă: „Nu mergeţi acasă?”

Nu ne ducem! În ploaie mi-e bine,
Sub umbrelă, în parc, lângă tine.
Lângă tine, prin ploaia de vară,
Aş păşi, de-ar turna până-n seară.

Vocea ta mă-ncălzeşte. Fierbinte
Este şoapta-ţi cu blânde cuvinte.
Sub umbrelă te simt mai aproape,
Simt suflarea-ţi pe frunte, pleoape…

Dar ce faci? Simt şi picuri pe faţă,
Mă cuprinzi, strâns, cu ambele braţe…
Fericiţi, stăm în ploaia măşcată,
Iar umbrela – pe-o bancă, uitată…
   (Ala Mîrza-Turbal.  Imagine - Internet)

 

Poezia de mai jos am scris-o văzând suferința multor prietene, ai căror soți sunt plecați la muncă...departe...

 DOR

Între noi doi e arşiţa verii,
Între noi doi e mare distanţa…
Cum trăiesc? Doar cu liniştea serii,
Ursa Mare de-atunci şi… speranţa.

Şoapte dulci telefonu-mi transmite,
Vocea ta dorul greu îmi alină,
Timpu-nghite nopţi, zile grăbite,
Pleacă vara şi n-o să mai vină…

Tot aştept… Cât s-aştept? Nu-mi poţi spune…
Visuri sparte ca cioburi de gheaţă…
Zboară anii… Tu crezi în minune?
Crezi c-avem înainte o viaţă?

Preţuită se cere şi-o oră!
Eu, iubite, ACUM te doresc!
Ziua dusă cu moartea e soră,
Singurică prin timp când păşesc…

Două inimi, dar piedici – o mie!
Ah! Ce mult în minuni vreau să cred!
Dragul meu, fă ca visul să-nvie:
Vino, măcar o zi să te văd!
 (Ala Mîrza-Turbal.  Imagine - Internet)
 


E TÂNĂRĂ MEREU IUBIREA…

Târzie-i pentru noi iubirea oare?
Nu! Tânără-i mereu, ca primăvara.
 Aduce-n suflet razele de soare,
 Cu stele te uimeşte-n orice seară.

 Şi iar BĂIAT te simţi, alergi prin ploaie:
 – I-i dor cuiva de mine! Mă iubeşte!
 Nu-mi pasă de furtună, de şuvoaie
 Când ştiu că EA la viaţa-mi se gândeşte,

Când ştiu că-s necesar, că mă aşteaptă,
Că mă-nţelege chiar fără cuvinte,
Că scumpe-i sunt şi vorba mea, şi fapta,
 Că n-are margini dragostea-i fierbinte! 

 Atâţia ani am tot visat LUMINĂ,
 Să fiu iubit aşa, eu nu speram…
 Azi, de LUMINĂ, inima-mi e plină,
 Iar anii… Nu mai număr câţi îi am! 

Sunt iarăşi TÂNĂR! TIMPUL se supune
 IUBIRII VEŞNICE, din PARADIS,
 Şi-o las să dăinuiască, să răsune
 În viaţa-mi devenită MAGIC VIS! 
        (Ala Mîrza-Turbal.  Imagine - Internet) 

 

Un comentariu:

  1. Mulțumesc din suflet pentru postarea versurilor. În poezia ”E tânără mereu iubirea”, unele versuri au ”fugit” puțin spre dreapta când au fost postate... (Aici, nu contează. Doar dacă vor fi tipărite undeva...) MULȚUMEEESC!

    RăspundețiȘtergere

MIHAELA CD Prin lumea poveștilor cu Alexia și Îngerașul

  Prin lumea poveștilor  cu Alexia și Îngerașul „Copilăria este o lume de miracole și de uimire a creației scăldate înlumină, ieșind din înt...