duminică, 10 martie 2019

ION CUZUIOC -R. Moldova - SILTO ÎN ÎMPĂRĂȚIA LUI NEPTUN





Ion Cuzuioc
SILTO ÎN ÎMPĂRĂȚIA LUI NEPTUN

16 - SILTO SE ÎNTOARCE LA BAŞTINĂ ŞI ESTE DECLARAT MAI MARELE PESTE PESCARII CĂTUNULUI SCOICA DE MĂRGĂRITAR

De cum se făcu dreptate şi înţelepciune la curtea zeiască a lui Neptun, Albatrosul, care văzuse şi auzise cele întâmplate, zbură ca o săgeată spre cătunul Scoica de Mărgăritar, dându-le de ştire pescarilor că pe pământ se întoarce Silto cu mireasa lui, urmaţi de băştinaşii cătunului, cândva răpiţi de valurile mării.
Toţi pescarii au ieşit din casele lor să-şi întâmpine mult aşteptaţii băştinaşi. în întâmpinare mergea bătrânul pescar Cristian şi nevasta sa Cristiana, care şi-au întâlnit feciorul cu mireasa lui, cuprinzându-i cu plânset sec. Ochii lor nu mai aveau lacrimi.
Cătunul Scoica de Mărgăritar din nou a îmbrăcat haine de sărbătoare. Silto şi Marionela faceau nuntă. Lăutarii, îmbrăcaţi în ipingele, cântau la guzle şi ocarine. Apele mărilor dansau, peştişorii săreau în sus, salutându-i pe tinerii însurăţei, iar Albatrosul cu toţi prietenii săi ţiuiau în ritmul muzicii de nuntă. Pescarii şi soţiile lor ciocneau în cinstea lui Silto şi a Marionelei. Aşa ţinu nunta optsprezece zile la rând, câte o zi pentru fiecare an trăit la curtea zeului Neptun.
În a nouăsprezecea zi de dimineaţă, bătrânul tată Cristian îi chemă pe Silto şi Marionela lângă patul său şi le cuvântă:
– Dragii mei, v-am aşteptat optsprezece ani la rând, căci de nu aşteptam atâta, poate că muream mai inainte. Eu degrabă am să mor, ca orice pământean şi muritor de rând, ce nu-l pot duce bătrâneţele, iar tu, fiul meu Silto, rămâi mai marele pe pescarii din cătunul nostru şi să le porţi de grijă aşa cum le-am purtat eu în toţi anii mei de trai, termină bătrânul Cristian şi-şi dădu pe loc sufletul.
Ceilalţi pescari de asemenea îi încredinţară această înscăunare moştenită de la tatăl său lui Silto şi-l ajutară în toate, ca să conducă aşa cum o făcuse în viaţa sa bătrânul pescar Cristian. Iar soţia sa, Marionela, în fiecare an năştea o fetiţă, urmată de un băieţel. Fetiţa creştea băieţelul, iar băieţelul apăra fetiţa. Şi se făcu o familie mare şi fericită. Silto, Marionela şi cei optsprezece copilaşi ai lor, cu suflete de pescari, cum nu fusese niciodată, atât în cătunul Scoica de Mărgăritar, cât şi la curtea zeului Neptun.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN SCRIERILE AUTOAREI MIHAELA CD - VIDEOCLIPURI

                                              ,,PAȘI DE CATIFEA”                               ,,CU SUFLETUL ÎM PALMĂ”