vineri, 13 aprilie 2018

Kessy Ellys Nycollas - Grupaj de poezii - 3 - CUM ŞI CÂT



                                                              Foto:internet



CUM ŞI CÂT

Cât şi cum te iubesc?
Nu pot să îmi găsesc cuvintele
cu care să pot explica.

Prefer ca între noi
să troneze liniştea,
care să creeze un răgaz în care
sufletele noastre
să îşi poată vorbi în voie!

Pot, însă, să las ochii liberi
să îţi zâmbească,
mâinile să te simtă
şi să te descopere,
dorinţele să se aprindă
şi să te încălzească,
buzele să te sărute,
iar sufletul să adoarmă alintat,
lângă al tău!

Eu nu pot urla iubirea!
Eu pot doar să tac,
refuzând să joc,
la scenă deschisă,
pentru un public orb.





ECOUL ÎNTOARCERII

Viaţa - ecouri
care se întorc către noi
asemeni unui bumerang!

Atenţi,
putem observa:
ce oferim, primim înapoi,
ce gândim, ni se îndeplineşte
ce semănăm, vom culege...

Dăruind dragoste,
vom primi dragoste.

Vom judeca - vom fi lapidaţi!
Urâm - vom fi alungaţi.

Totul se întâmplă.

Viaţa ni se întâmplă.











ROATA VIEŢII

Este doar un gând
în stare de a fi!

Sunt universuri
care apar şi dispar,
iar când ajungi
să te îndrepţi către oglinda
în care îţi spui
“Eu sunt!”,
mintea
îşi încetează agitaţia,
şi-atunci,
regăseşti - simplă, egală, răcoroasă -
 Iubirea!

Mintea încetează
să se mai învolbure,
e asemenea oceanului
care se linişteşte
după ce Neptun
coboară-n adâncuri!









SINGURĂTATEA

Nu m-am obişnuit
să iubesc singurătatea,
am învăţat să o iubesc.

Trăind lângă umbre
care-şi ziceau raze,
am învăţat
urmele paşilor mei
sunt mai calde când sunt singure
pe drumul cel drept,
că razele negre
sunt doar sirene
ce mă vor un Ulisse
atras în adâncuri…
















NOAPTEA...

...este timpul liniştit
în care pot retrăi
ziua
cu netrăirile ei.

...îmi văd
toate visurile germinând.

...visez că suntem împreună,
şi, adesea,
îmi doresc, în visul din vis,
 să sfârşesc în acel vis,
astfel,
să rămân alături de visul meu,
şi alături de tine!















SINGURĂTATEA  POETULUI

Pentru oamenii obişnuiţi
a fi singur este o patologie.
Pentru poet,
singurătatea este o necesitate
dincolo de biologic!

Pentru poet,
singurătatea este
oxigenul care-i dă rima la viaţă,
pentru omul obişnuit -
doar o umbră a oxigenului!

Poetul iubeşte cu nesaţ oamenii,
în schimb, detestă din faptele lor,
în prezenţa cărora
nu are aer suficient
sprea a fi!

Pentru oameni, unii,
a-l iubi pe poet este o farsă
într-o piesă jucată la margine de târg.

Singurătatea poetului
planează deasupra
singurătăţii târgoveţului,
oricât de avut.

Copacii îşi caută singurătatea înfrunzirii,
poetul - singurătatea înpoemirii!

STRIGĂTUL

Strigă ceva în mine,
este un strigăt mut!
Mă tem să îi dau eu, glas,
de frica unui răspuns!

Mă cheamă ceva,
cineva mă iubeşte,
alţii mă vor în fântână-aruncată,
gânduri răzleţe se zdrobesc sub frunte,
îmi sufocă desprinderea
care, oricum, este obişnuită
cu dezamăgirea.

Mă strigă de undeva, un suflet,
îl aud şi îl simt,
îi adulmec forţa dulce ca de înger.

Presimt săgeţile ce vin către mine!
Aş vrea să mă ascund,
mi-e teamă,
dar, unde?
Ah, cât aş vrea să fiu un arcaş
după o viaţă de ţintă!

Strigătul mă urmăreşte,
vesteşte, ce, oare?





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,,LUCEAFARUL DIN VALE”!

  Editura LUCVAL&KEN, oferă CERTIFICATE DE APRECIERE, TUTUROR MEMBRILOR ACTIVI AI GRUPULUI ,, LUCEAFARUL DIN VALE ”! 2024 PS. Lista a f...